Ny hjælm
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 11-01-07 14:47

Hej

Jeg skal ud og finde mig en ny hjælm

Har bestemt mig for at det skal være en "flip up" type, men er ikke
opdateret med markedet. Har ikke kørt i 20 år. Jeg har nu købt en velholdt
ældre Honda CX500C (samme model som en af dem jeg havde dengang) Jeg syntes
dog ikke rigtigt min billige Thansen 45scooter hjælm rigtigt går sammen med
en MC

Nogle gode bud på mærke og model, hvis man vil have rimelig kvilitet, har
kigget på en Caberg, men der er sikkert mange andre.

mvh Haugaard

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Rubberduck

Dato : 11-01-07 16:54

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle gode bud på mærke og model, hvis man vil have rimelig kvilitet, har
> kigget på en Caberg, men der er sikkert mange andre.

Efter min ydmyge mening er der to hjælme der kan komme på tale, når det
drejer sig om hjelme, som kan lukkes op.
Den ene er en BMW Concept 5 hjelm og den anden en Schuberth C2 hjelm.

Der en en lille forskel rent støjmæssigt på de to fabrikater - nogen kan li'
den ene, andre den anden.
Schubert har en extra feature, som BMW ikke har, idet der i denne, er
indbygget solskærm, som kan klappes frem, efter behov.

Udluftningen er rigtig god i begge fabrikater og pasformen er ligeledes god.
Der kan indbygges intercom i begge fabrikater.

De to fabrikater koster næsten det samme, med BMW hjelmen som den dyreste.
ca. 4 kilo penge.

Hmmmm og så skal tilføjes, at det er Schuberth som laver BMW hjelmene -
tjaeee...........

Slutteligt - jeg mener ikke, man skal spare på en styrthjelm - vælg en god
(pris og kvalitet hænger sammen).

Vh
Ole Hansen
BMW K1200 RS '00
-både fruen og jeg kører med BMW Concept5-hjelm og er godt tilfredse. Er
ikke blevet døv endnu, selvom der ikke spares på benzinen, når bimmeren
luftes.

Fra : md

Dato : 11-01-07 18:54

> Den ene er en BMW Concept 5 hjelm og den anden en Schuberth C2 hjelm.

Jeg købte i foråret en Schuberth C2 hjelm, og jeg er meget tilfreds.

http://www.schuberth.de/

Især når man har briller, syntes jeg det er fedt bare at slå det inderste
mørke vesir ned.

Dette sker uden at der skal flippes up, eller åbnes yderste visir

Udluftning er rigtig god og kan kombineres på mange måder.

Den er nem at betjene - knapperne sidder godt og virker som de skal.

Hjelmen var dyr.

3000 kr hos "Bikes and Parts" i Ålborg

www.bikes-and-parts.dk

Har set den i det nye blad fra LOUIS (side 214) i tyskland til 428 EUR (ca.
3200 kr.)

www.louis.de

..hertil kommer forsendelsen.

Du kan selvfølgelig sagtens købe en flip up i THansen, men prøv lige en
Schuberth C2 et andet sted først.

Du vil nyde at der næsten ingen vindstøj er ifht. andre hjelme - men igen -
prisen er derefter.

Noget jeg også godt kan li´ er at den går ind under hagen og dækker af for
træk, hvilket er noget du skal ligge mære til også.

Det er i ret mange butikker der sælger Schuberth, så kig på www.schuberth.dk

Her finder du forhandlerliste samt mere information.

Mv MD

Fra : Perminator

Dato : 11-01-07 19:13

Hej Johnny

"md" <md124816@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Noget jeg også godt kan li´ er at den går ind under hagen og dækker af for
> træk, hvilket er noget du skal ligge mære til også.

Jeg er enig med MD. Købte selv en Caberg Justissimo med klap, solbrille og
oplukkeligt visir i forbindelse med købet af en CX500E (med en ret høj
vindskærm). Det var en udmærket hjelm, og jeg syntes at 2000 var mange
penge dengang.
Det oplukkelige visirglas og brillen der kan fældes ned er rigtig godt.
Den støjer dog ret vildt, så det er træls at komme over 100 km/t i mere end
10 min, hvilket ikke fører til ret meget på Autobahn.
Da jeg spurgte om det samme her i gruppen pegede alle på Shubert C2 som den
bedste og mest støjsvage, og det vil være den jeg prøver først til foråret.
vh
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Armand

Dato : 11-01-07 17:24

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ud og finde mig en ny hjælm..............
> Jeg synes dog ikke rigtigt min billige Thansen 45scooter hjælm rigtigt går

Er den da slidt eller decideret grim?

Der findes ikke prøve-standarder for knallert-hjelme og for
motorcykelhjelme, så selv onkel Hansens billige hjelme er tilstrækkelige til
enhver brug :-|
Faktisk var der fornylig tre Hansen-glasfiberhjelme i toppen af en liste
over de bedste under 1000,-

> ......har kigget på en Caberg, men der er sikkert mange andre.

Klap-hjelme er tunge og støjer p.g.a. klappens montering.
Tillige er de IKKE beregnet til at køre med åben: En svensk
motorcykelbetjent knækkede for få år siden nakken p.g.a. styrt med åben
klaphjelm på en stille parkeringsplads

Om din nuværende hjelm er nok så ringe, vil jeg alligevel foreslå dig at
beholde den og bruge den kommende sæson til at køre forbi alskens
forhandlere og udstillinger og prøve alt hvad der er på hylderne - Indtil du
en dag står med den der sidder som pik i Grete på dit(!) hovede. Derved
undgår du at forkøbe dig på en 3. hjelm som alligevel kun vil vare til du
står med HJELMEN på i hånden :-|

--
Armand.

--
Armand.

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 11-01-07 20:52

Johnny Haugaard skrev:
> [...]
>
> Nogle gode bud på mærke og model, hvis man vil have rimelig kvilitet, har
> kigget på en Caberg, men der er sikkert mange andre.

- jeg har kørt touring i 20 år, netop nu kører jeg BMW R 1100 GS. Jeg
har sidste år købt en Caberg justissimo til 1.600kr., som jeg er yderst
tilfreds med. Klaphjelm med solvisir. Jeg synes denne hjelm er
undervurderet i forhold til de andre hjelme, der er både 2 og 3 tusind
dyrere. Den har også fået syper gode anmeldelser i tyske test.
Venlig hilsen Niels

Fra : Snusken

Dato : 11-01-07 21:46

> Nogle gode bud på mærke og model, hvis man vil have rimelig
kvilitet, har
> kigget på en Caberg, men der er sikkert mange andre.
En Airoh SV 55 har vundet flere test som den mest støjsvage klaphjelm.
Den har også indbygget solbrillevisir, og fås p.t. på tilbud til 100-140
Euro,,

Mvh erik