"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45a43101$0$3542$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Ser ud til på
http://mcnyckeln.maxmc.se/ at begge glideringe er
>> inkluderet i uoriginale rep. sæt...
>
> Ja, sandelig!
> Men desværre figurerer Maxim'en ikke på dém liste
> XJ700 er en one-off model på Yamaha's palette i DK, og jeg frygter at
> afvisningen fra Yamaha's side skyldes at de ikke har noget på lager i
> Maxim'ens navn (overhovedet?), men samtidig er så fantasiløse og
> inkompetente (hvis ikke at Yamaha's lagerfolk skulle vide et og andet om
> Yamaha og stumper, hvem skulle så?) at de ikke sammenligner
> reservedelsnumre fra andre modeller med Ø38mm teleskop som Maxim'en(*)
> Men stor forventning, men uden at ville lægge hovedet på blokken, ville
> jeg tage chancen og købe et "Max" rep.-kit til XV750, som ihvertfald deler
> inderrørs-diameter og pakdåse med Maxim'en og derfor tænkeligvis også
> glideringene!
> Sættet koster under 400,- og i værste fald har man et sæt pakdåser der
> passer, uden at have betalt mere end originale Yamaha-pakdåser
> (formodentlig) koster!
Hej Armand og tak for dit svar.
Jeg tror du har ret:
Har på
http://www.cmsnl.com/ , der er et slaraffenland mht. deletegninger
( og de har været så venlige
ved klik på de enkelte parts at liste hvilke modeller, delen passer til
fundet "metal Slide 1" (den øverste glidering) min Maxim-partslist: Den
skulle passe til bl. a.
FZR 600 -89-98 og de fleste Viragoer - og det stemmer med at Mc-nøglens
rep-kit nr. for disse
modeller er det samme..
> (*):
> Prøv at forhøre dig om originale pakdåser til Maxim'en: Hvis man også
> benægter deres lager-eksistens er det et sørgeligt bevis på inkompetent
> fantasiløshed, derved at stort set alle Yamaha's Ø38 teleskoper bruger
> samme pakdåsestørrelse (á Ø38/Ø50-8) og at en hvilkensomhelst af disse
> derfor vil matche :-|
Har allerede hos Søborg købt originale pakdåser (pga. flere har frarådet at
bruge uoriginale) -
og jo, de ligger i samme "law" som rep-kittet, svjh.
Kan jo forespørge om glideringe hos Peter..
Er så i øvrigt ved googling på "glideringe" blevet lidt klogere (var lidt
henført i går af glæde
og begejstring over at det var lykkedes at få den ene gaffel adskilt) og kan
jo nu se, at den
øverste glidering vel fortrinsvis skal checkes for slid på indersiden..?
Er det i øvrigt meningen at den, når alt er samlet, skal forblive oppe under
pakdåsen (ser ved mærker
på inderrøret ud som, at den befinder sig her ved kørsel..)?
Og til sidst: Har du nogle gode idéer mht. at få inderrøret helt glat og
lydefrit?
--
Hilsen
Finn Christensen
Yamaha XJ700N Maxim
http://hjem.get2net.dk/xjmaximdk