Mest populær chopper
Fra : Kim Bernhart

Dato : 08-01-07 00:09

Hej Gruppe, vi har en lille familiediskussion omkring hvilken der er den
mest populær chopper i dk. Målgruppen er for personer som ikke umiddelbart
har økonomiske skrubler, aldersgruppen 40 og op (friværdi, godt betalt job.
arv osv.) og køber deres motorcykel til sommer og søndagskørsel.
Hvilken model(er) er mest populær, er det ny Harley, brugt Harley (10/20/30
år), Yamaha, suzuki og hvilken modeller eller andet og er det typisk
nye/nyere eller brugte.
Kan der svares på dette ? Den ene holdt fast på at det er nye og brugte
Harley'er som er det eneste rigtige for dem. Er dette korrekt eller er der
andre som er mere "in" i dagens Danmark.
Mvh
Kim

Fra : Siavash T.

Dato : 08-01-07 10:47

Hej Kim

Kim Bernhart skrev:
> mest populær chopper i dk. Målgruppen er for personer som ikke umiddelbart

Jeg har læst Brian Porsborgs artikel "Kærlighed til Custom" fra
januar 2003, hvor han nævner Yamaha XVS 1100 Drag Star som værende
den mest populær Chopper i Danmark. Det kan sagtens være, at billedet
har ændret sig siden.

Jeg eger selv en Kawasaki VN800 og er i din målgruppe.

Venlig hilsen
Siavash T.

PS: link til artiklen:
http://www.x-m.dk/Files/Filer/Bikes%20%20store/porsborg-kapitel.pdf

Fra : Muddi

Dato : 08-01-07 10:56

>...vi har en lille familiediskussion omkring hvilken der er den mest
>populær chopper i dk.

hmmm...

er der ikke et eller andet sted, hvor man kan se hvor mange indregistrerede
modeller der futter rundt på de danske veje.

Ofte er der i avisernes bil tillæg en statistik på hvor mange forskellige
bilmærker/modeller der er solgt en vis måned, og det samme må vel gøre sig
gældende for motorcykler.

Mener også at Touring klubben offentliggøre en statistik i deres
medlemsblad, og et eller andet sted henter de jo oplysningerne.

Mærke og model betegnelse, årgang mv. må stå tilgængeligt et sted - vil jeg
mene - men hvor?

Muddi

Fra : Henning

Dato : 08-01-07 16:08

"Muddi" <muddi569@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilmærker/modeller der er solgt en vis måned, og det samme må vel gøre sig

Som jeg forstår spørgsmålet kan man ikke i en statestik set hvilken mærke
der er mest populær, men hvilken der bliver solgt flest af, men her kommer
økonomien også i betragtning.
Det jeg ønsker at få er heller ikke det jeg kører på, jeg har ikke
ubegrænsede midler, som man som jeg læser spørgsmålet skal have.
Som chopper ser man ikke mange nye Harleyer, så mit skøn vil være en brugt
Harley ombygget til chopper, eller måske en Yamaha Dragstar, men det er
svært for når man ser hvad den aldersgruppe der tit har råd kører på synes
jeg det mere er turingmaskiner de køber. Det tror jeg oftest er tilfældet
hvis det er nogle af dem der ikke har haft MC i ungdomsårene og som lidt
ældre har levet drømmen ud.
Men tager man den gruppe der har kørt siden de var unge og det drejer sig om
der der kører chopper tror jeg det er en brugt Harley ombygget til chopper.
MVH
Henning

Fra : Ivar

Dato : 09-01-07 18:31

Henning skrev:

> Som jeg forstår spørgsmålet kan man ikke i en statestik set hvilken mærke der
> er mest populær, men hvilken der bliver solgt flest af, men her kommer
> økonomien også i betragtning.

Er det ikke det samme?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-01-07 08:18

Ivar wrote:

> Er det ikke det samme?

Nej. Mange vil gerne have en Harley. Derfor er den meget populær.
Mange nøjes med en Yamaha. Derfor bliver der solgt flest af den.

/jim

Fra : Ivar

Dato : 10-01-07 17:59

Jim Andersen skrev:

> Nej. Mange vil gerne have en Harley. Derfor er den meget populær.
> Mange nøjes med en Yamaha. Derfor bliver der solgt flest af den.

Nej, Harley Davidson er for dyr til at blive populær!

Når man bruger ordet "populært" om varer (som motorcykler jo også
er) er det normalt, at bruge det som synonym for "udbredt". Du
kan selvfølgelig lave din egen definition. Men du vil utvivlsom
få problemer med at finde en, der kan skabes enighed om. Så det
kan afgøres hvilken chopper der er mest populær, efter din definition.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : J.C.Kløve

Dato : 10-01-07 12:19

Jim Andersen skrev:

> Nej. Mange vil gerne have en Harley. Derfor er den meget populær.
> Mange nøjes med en Yamaha. Derfor bliver der solgt flest af den.

Hmm
Jeg var slet ikke klar over at choppere var populære

mmm-ja nuvel det var nu ikke det jeg ville kommentere

hvordan kommer ordet "nøjes" ind i sætningen ovenfor?
Det forstår jeg ikke helt.. .. .. ..

--
Dun@nt

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-01-07 21:09

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

Jim Andersen skrev:

> [...]

mmm-ja nuvel det var nu ikke det jeg ville kommentere

hvordan kommer ordet "nøjes" ind i sætningen ovenfor?

Jamen vi er vel mange, der "nøjes" med en kørende maskine - altså en, der
kører hver dag uden problemer.
Harley Davidson har jo gennem tiden (nok især 70'erne) haft perioder, hvor
de selv helst ville kalde dem "Hardly Davidson". Mest pga
samle/kvalitetsproblemer i den periode - mange mente i de værste år at du
købte en HD som samlesæt. Det ka da godt være at den så samlet ud når du fik
den, men det var "god latin" at skille lortet ad og samle den _ordentligt_
før brug !
Nu til dags må man vel regne med at de problemer - stort set - er ovre.
Straffen er at du nok skal være forberedt på at leve med det, du får; en
livsstil med tyngde; altså en temmelig tung maskine uden den store hjælp fra
maskinrummet.
Samtidigt får en ekstra dobbelt problem: forsikring og det at ku ha den i
fred !
--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Henning

Dato : 10-01-07 21:52

> Hmm
> Jeg var slet ikke klar over at choppere var populære

Der bliver jo heller ikke spurgt om choppere var populære, men hvilken
chopper man ville købe hvis penge ikke var et problem, så som spørgsmålet
bliver stillet er vedkommende interesseret i en chopper.
Henning

Fra : Armand

Dato : 10-01-07 20:59

"Kim Bernhart" <kibXXX@XXXprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe, vi har en lille familiediskussion ...............

Baseret helt alene på mine egne observationer synes jeg at Yamaha Virago 535
er stærkt representeret når der er en flok motorcyklister samlet.
Måske er det p.g.a. den er passende lav til alle "new born" biker'nes koner,
der således kan lokkes med på ideen ved at få deres egen; men vægt og
håndterbarhed er også tunge argumenterne for new-bornerne selv, der p.g.a.
alder måske ikke er helt tryg ved tunge modeller og samtidig er ovre HK og
kubik -ræset.
I tilgift var VIRAGO et af de tidlige costum brand's og går derfor måske
tungere ind hos newborner'ne der sikkert ofte får MC-inspirationen af
jævnaldrende der "har en Virago". hvorved brand'et sælger sig selv :-/

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-01-07 21:24

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tungere ind hos newborner'ne der sikkert ofte får MC-inspirationen af
> jævnaldrende der "har en Virago". hvorved brand'et sælger sig selv :-/

Desværre syntes jeg ikke at de par Virago'er, jeg prøvede, før jeg købte en
Savage kørte særligt overbevisende. Især havde de svært ved at køre langsomt
om hjørner.
At en forhandler kommenterede mit spørgsmål om hvorvidt den virkelig sku
synge/pibe/hyle sådan under kørsel (ca 15 tkm på uret) med at sige: " Vi
kalder den tryllefløjten" (om modellen i al alminidelighed) gav mig ikke
just blod på tanden.
Alderen på designet syntes jeg også slår igennem på motor/gearkassens
design; den er faktisk irriterende bred, når du siddet på maskinen.
Og selv om den har flere hk end en Savage - så virker trækket på en Savage
altå mere overbevisende.

Men Armand - ved du ikke selv alt det her ? Syntes der er noget med en
Savage i den fortid ?

Fra : Armand

Dato : 10-01-07 22:09

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Men Armand - ved du ikke selv alt det her ? Syntes der er noget med en
> Savage i den fortid ?

Savage? - Det er jo en Suzuki!
Den eneste Suzuki jeg har er en V2'er

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-01-07 22:28

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Jo det er det - og den er så smart at V2'eren er komprimeret ned i 1
cylinder.
Færre bevægelige dele.....

Og lidt eftertanke senere går det op for mig at det er hekto, der har været
sbegavet med en Savage.

Fra : Armand

Dato : 10-01-07 22:41

> [...]
>
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jo det er det - og den er så smart at V2'eren er komprimeret ned i 1

Sådan er det også med min Suzuki V2'er - Det er en totagger

--
Armand.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-01-07 21:22

> [...]
> tungere ind hos newborner'ne der sikkert ofte får MC-inspirationen af
> jævnaldrende der "har en Virago". hvorved brand'et sælger sig selv :-/

Jeg synes godt nok, at min gamle gyngehest er tung nok med sine 215 kg.
Alle Viragoer's moder.
--
Tilbagelænet deruda' c",)

Bo Bjerre