så røg min kære CBR1000F hva nu ?
Fra : Søren Jacobsen

Dato : 07-01-07 22:30

Hulk Hulk
ja så kom tiden hvor vi er kommet på plads i DK

og ja så blev min CBR1000F'er solgt, den bliver hentet på Fredag
har haft 6 dejlige år på den i N-Irland + et knap så dejligt styrt
iøvrigt...... TAK til Søren L Hansen for at hjælpe med kontakt til en anden
Dansker i Belfast dengang for 4 år siden da CBR1k en smed mig af..han fik
pakeret Mc'en sikkert og jeg fik en super god ven ovenikøbet...

men nu er dyret solgt sølle 11000kr røg den for, det var sikkert alt for
billigt :-/
så nu har jeg skrabet alt hvad jeg har sammen og kan måske mønstre 20-35.000
kr
hvad skal man så købe, har jo tidliger haft CX'er og nået at køre tæt på
200.000 km på sådan en
så den frister jo lidt
så mine egne bud er :
Cx 500 el cx650 enten som Custom eller som alm
CBX550
en gammel CB550 f
en offroader måske en DT 175
eller hvad med en RD350 (det var min første MC) :-/ måtte sælge da jeg kun
var 19 og ikke kunne styre den uhaaa
Honda VF 500

hvad siger i herinde

Søren Tidliger Belfast og Tidliger CBR1K

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 07-01-07 22:51

> [...]
> eller hvad med en RD350 (det var min første MC) :-/ måtte sælge da jeg
> kun var 19 og ikke kunne styre den uhaaa

hej søren og velkommen tilbage i det afgift-plaget dk
du kunne jo køve min hawk(RC31) uden afgift dog
jesper
hawk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 07-01-07 23:04

Snip
"Jesper Hillerup" <jhillerup@xxxesenet.dk> skrev i en meddelelse

> hej søren og velkommen tilbage i det afgift-plaget dk
> du kunne jo køve min hawk(RC31) uden afgift dog
> jesper
> hawk

jeg prøver den da gerne hvis du mener den med afgift kan holdes under de
20-35.000 kr

MVH Søren

Fra : Jesper Hillerup

Dato : 08-01-07 16:27

> jeg prøver den da gerne hvis du mener den med afgift kan holdes under
> de 20-35.000 kr
jamen du er da være velkommen her i det vestjydske, dog må det blive en
tur på min egen hawk
jeg mangler et fordæk og en bremseskive til den der er tilsalg endnu,
hvis du "meget" gerne vil kunne jeg evt. flytte de manglende stumper fra
min egen, kræver dog jeg lige får besked
afgiften vil jeg sige den "burde" være under 20000 som jeg gav i
efteråret 05
mvh
jesper

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-01-07 22:51

On Sun, 7 Jan 2007 22:29:46 +0100, "Søren Jacobsen"
<fsgbooking@hotmail.com> wrote:

Hej Søren.

Velkommen "hjem"

> [...]
>en offroader måske en DT 175
>eller hvad med en RD350 (det var min første MC) :-/ måtte sælge da jeg kun

Jeg kender kun CBX550, og min anbefaling er:
Hold dig langt væk fra den

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 07-01-07 23:05

snip

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Jeg kender kun CBX550, og min anbefaling er:
> Hold dig langt væk fra den
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

hvad var egentlig problemet med disse CBX'er
MVH Søren

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-01-07 23:12

On Sun, 7 Jan 2007 23:04:41 +0100, "Søren Jacobsen"
<fsgbooking@hotmail.com> wrote:

Hej Søren.

>hvad var egentlig problemet med disse CBX'er
>MVH Søren

Svag gearkasse, og smøringsproblemer med krumtappen.
Smøringsproblemerne førte ofte til en ødelagt krumtap der ikke kan
skaffes som reseevedel mere.
Desuden er de lukkede bremser oftest i en vedligeholdelsesmæssig
messerabel stand - OK, det skyldes naturligvis ejeren, men da de ikke
ligefrem er vedligeholdelsesvenlige overses de ofte med katastrofale
følger når man så endelig får taget sig sammen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-01-07 22:52

> en gammel CB550 f

hvad med en CB500 fra midthalvfemser, burde kunne findes til dit budget

> en offroader måske en DT 175

så måske hellere en 4-takter med lidt flere kræfter, måske en XT250/600
eller en XL350/600 ?
Det er mere hvis du skal bruge den til længere ture.

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 07-01-07 23:06

Snip

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller en XL350/600 ?
> Det er mere hvis du skal bruge den til længere ture.

En CB500 er bare lidt for alm men hmmm jeg havde faktisk ikke rigtigt tænkt
på den fordi jeg tænkte den manglede lidt charme eller anderledes hed
men nu vil jeg lige tage den med i overvejelserne

MVH SØren

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-01-07 23:16

On Sun, 7 Jan 2007 23:06:29 +0100, "Søren Jacobsen"
> [...]

>på den fordi jeg tænkte den manglede lidt charme eller anderledes hed
>men nu vil jeg lige tage den med i overvejelserne

Jeg har en legekammerat der har en CB500, og at dømme efter dens liv
er det en slider.
Ikke at den bliver misligeholdt - På ingen måde - mem det faktum at
han har haft den i mange år uden at skille sig af med den borger for
kvaliteten ,-)
Hvis det var noget bras var den røget ud for længst.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Lars Nielsen

Dato : 08-01-07 00:39

Søren Jacobsen wrote:
> [...]
> 20-35.000 kr
> hvad skal man så købe, har jo tidliger haft CX'er og nået at køre tæt

- Spar lidt mere op, og find en gammel CBR1000F igen... - De kan faktisk
findes som gamle i OK stand omkring 40K...

Jeg ville ikke for alt i verden af med 89' model, som jeg har haft så længe
at den kostede 85000 da jeg købtre den...

Lars / Viborg

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 08-01-07 01:26

"Lars Nielsen" <lars_concordia@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ville ikke for alt i verden af med 89' model, som jeg har haft så
> længe at den kostede 85000 da jeg købtre den...

Hej Lars

med mit kendskab til CBR1k vil jeg nok prøve at undgå den samme, og det
skal da osse siges at hvis det var en CBR1k jeg ville have, skulle jeg jo
nok have beholdt den gamle og så købt en tussegammel en til 40 sved
(hvilket bliver svært) og så skulle man have lavet noget reservedels lager,
men nu er det jo sådan at de 35k kr er incl salget af den gamle og det er
mit absolutte max..... det er kun fordi jeg ikke vil være uden MC de næste 5
år
inden vi flytter tilbage til nordirland..

så det er klart at det vil osse hjælpe at det er forsikringsvenligt
og hvis den så kan underholde mig lidt i et par år

Fra : Armand

Dato : 08-01-07 02:12

"Søren Jacobsen" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har haft 6 dejlige år på den i N-Irland .............
> hvad skal man så købe, har jo tidliger haft CX'er og nået at køre tæt på

Efter 6 år på CBR1000 vil det blive en træls tid at vænne sig til færre
kræfter, og at vende tilbage til den velkendte CX'er vil p.g.a.
forventningerne derfor ende i en skuffelses-katastrofe :-|
Enhver af de af mine tidligere motorcykler jeg sidenhen har haft lejlighed
til at køre på har været en skuffende oplevelse af "var den virkelig så
sløv", og faktisk er det samme oplevelse der medførte at jeg købte mig min
2. motorcykel: Jeg havde kørt et par år på en XS360 og fik lejlighed til at
prøvekøre en XS500 i en naboby. 500'eren lå designmæssigt 360'eren op ad
dage; men jeg var egentlig skuffet over hvor lidt forskel der var på det
15HK's spring der var imellem modellerne. Men allerede efter få hundrede
meter på nakken af 360'eren for hjemturen, og ikke mindst under
motorvejs-strækningen undervejs opdagede jeg hvor stor forskel der i grunden
var(*) og købsbeslutningen vár allerede taget længe før jeg kørte ad
indkørslen derhjemme!

Så drop endelig CX-ideen!

(*):
Sært som den menneskelige psyke er omkring tilvænning, men ikke mindre et
faktum som de fleste vel har oplevet omkring alskens andre up/down -grade
situationer

--
Armand.
(der ikke lige kan rasle et bud ud af ærmet, men mod sædvane vil foreslå at

Fra : Futte & Co.

Dato : 08-01-07 16:28

Søren Jacobsen wrote:

> [...]
> så den frister jo lidt
> så mine egne bud er :
> Cx 500 el cx650 enten som Custom eller som alm

CBX550f, den kører godt, (svigerknægten har een) men den har lukkede
bremser, noget skidt at vedligeholde.

> en gammel CB550 f

Dejlig cykel , jeg har haft min i nogle år og sælger kun fordi jeg
har anskaffet en anden (magen til min anden cykel, den første var såmænd
en bonneville fra 68) men er du sikker på du kan nøjes med så'en en
lille 550'er.
Jeg tror at du får en del råd om at holde dig til større cykler, og der
er nu nok noget om snakken

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70