Forsøg på svindel eller hvad?
Fra : Jars

Dato : 07-01-07 18:48

Denne hændelse er vist ikke enestående:
Der sættes en MC (eller bil) til salg i Bilbasen. Email på sælger fremgår af
Bilbasen (man kan åbenbart ikke nøjes med telefonnr i Bilbasen, hvis man
betaler for visning af kontaktoplysninger, da email er obligatorisk) . En
vis Natasha Sanuth fra UK viser ved email stor interesse for MC-en og beder
om nogle oplysninger om MC-en (som i øvrigt i det væsentlige fremgår af
annoncen) og er villig til at betale det forlangte beløb. MC-en er angivelig
til sin eneste søn. Betaling vil ske "by bank check of banker Draft".

Ved Googling på navnet Natasha Sanuth ses, at en anden sælger af en bil har
gjort Fyns Stiftidende opmærksom på en identisk hændelse vedrørende dette
navn. Jeg har dog ikke læst artiklen i bladet.

Det virker helt amatøragtig og gennemskuelig fra første mail fra Natasha
Sanuth. Det kunne dog være interessant at vide, hvordan hun dog har tænkt
sig at få noget ud af sine anstrengelser. MC-en er hun tydeligvis slet ikke
interesseret i.
Nogen kan vel finde på at opgive sin bankkontonr i forbindelse med en
handel, men kortoplysninger til en privat???

Her nogen af Jer i forumet været i tættere kontakt med hende (eller andre),
så der er basis for en retlig "afklapsning".

Med hovedrysten
Jørgen

Fra : MKS - 74

Dato : 07-01-07 18:55

On Sun, 7 Jan 2007 18:47:39 +0100, "Jars" <aaris1@mail.dk> wrote:

> Det kunne dog være interessant at vide, hvordan hun dog har tænkt
>sig at få noget ud af sine anstrengelser. MC-en er hun tydeligvis slet ikke
>interesseret i.

Scam'et (klassisk) fungerer på den måde at hvis handlen afsluttes,
sendes "betalingen" på en check der er alt for stor. Den venlige og
godtroende sælger sender det overskydende beløb retur, og finder først
ud af at der ingen dækning er når banken har behandlet den endeligt og
det er dette tidsvindue svindlerne forsøger at udnytte....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : H&M

Dato : 07-01-07 18:56

> [...]
> Sanuth. Det kunne dog være interessant at vide, hvordan hun dog har tænkt
> sig at få noget ud af sine anstrengelser. MC-en er hun tydeligvis slet

Jeg gætter på at der vil ske følgende hvis du hopper på den.

Du har en MC til 26000.- til salg

Køber sender dig en check, ...hovsa den er på 46000.-

Køber undskylder og snakker noget om en anden handel i Tyskland hvor denne
check skulle have været hen...

Du aftaler at bankoverføre de 20000 du har fået for meget....

Når der så er gået ca. 14 dage, viser det sig at checken ikke er noget
værd....

Du er lige blevet taget for 20 kilo....så.

Der er nu ikke noget som slår kontant handel, eller evt.
bankgarantier/overførsler.