/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
køb af Yamaha FZS 600 årg 2000
Fra : Poul Dürr Pedersen


Dato : 05-01-07 23:50

Hejsa NG,
jeg har kigget efter cykel det seneste års tid og er endelig på nuværende
tidspunkt snærpet mig ind og er ved at overveje at købe en FZS 600 årg 2000
med 5700km på tælleren og er importeret fra Italien. Sælger er værkstedet
hvor min bil repareres og umiddelbart har jeg stor tillid til ham. Men jeg
søger lidt uvildige meninger. -og ville høre om nogle har nogle kommentarer
til min første gennemgang af cyklen:

Den ser ud til at være i meget fin stand:
ingen stenslag på kåbe eller "sandblæsning" på forrør; dog har kåben et par
enkelte slidspor efter taske og ét hjørne er repareret.
pæn og ren motor, pæne pakninger og sund kæde
bremseskiver for er begrænset slidt og bagbremsen ser ud til aldrig at være
brugt
har ikke tjekket årgangen af dækkene; men taget cyklens alder i betragtning
bør de nok skiftes
kanterne af dækkene er ikke slidte, så den har ikke lagt ned i hvert sving
ingen ridser på greb, håndtag, fodhviler etc., så den har nok ikke fået en
"kindhest"

Motoren starter perfekt på choker med kold motor og tomgangen lyder sund.
Efter en lille tur var jeg positivt overrasket og finder den ganske
attraktiv både mht. stivhed, bundtræk, jævnt stigende træk og dejlig
omdrejningsvillighed samt bremseegeneskaber.

Den koster 34.000,- + afgift (anslået til 30.000,- ud fra eksempler på SKATs
side)
-jeg har dog evt. betænkeligheder over at den er fra Italien, som vel er
kendt for at være lidt hårde ved dem.

Ydermere, så ville jeg høre om nogen har nogle reference forsikrings præmier
(ansvar+kasko) eller gode hints:
Jeg er 30år, tog kortet som 18årig, har lånt og kørt flere cykler ind
imellem; men har ikke tidligere selv haft cykel. Haft egen bil i 4 år og
kørt skadesfri.

På forhånd tak
Poul



 
 
tom \(cordoba sdi\) (06-01-2007)
Kommentar
Fra : tom \(cordoba sdi\)


Dato : 06-01-07 09:06

> Den koster 34.000,- + afgift (anslået til 30.000,- ud fra eksempler på
> SKATs side)
> -jeg har dog evt. betænkeligheder over at den er fra Italien, som vel er
> kendt for at være lidt hårde ved dem.

du sagde det - jeg tænkte det

>
> Ydermere, så ville jeg høre om nogen har nogle reference forsikrings
> præmier (ansvar+kasko) eller gode hints:
> Jeg er 30år, tog kortet som 18årig, har lånt og kørt flere cykler ind
> imellem; men har ikke tidligere selv haft cykel. Haft egen bil i 4 år og
> kørt skadesfri.


Min erfaring er Alka, GF og FDM (LB, Bauta, Runa) er de billigste bud

Mvh TB
2 biler kasko og 1 mc ansvar for ialt 8000 ved FDM



Ukendt (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-07 10:03

On Fri, 5 Jan 2007 23:50:08 +0100, Poul Dürr Pedersen wrote:

> Hejsa NG,
> jeg har kigget efter cykel det seneste års tid og er endelig på nuværende
> tidspunkt snærpet mig ind og er ved at overveje at købe en FZS 600 årg 2000
> med 5700km på tælleren og er importeret fra Italien. Sælger er værkstedet
> hvor min bil repareres og umiddelbart har jeg stor tillid til ham. Men jeg
> søger lidt uvildige meninger. -og ville høre om nogle har nogle kommentarer
> til min første gennemgang af cyklen:

6 år og 5.700 Km. ville bekymre mig. Der er alle muligheder for ekstremt
koldstartsslid, fra alle de småture den har taget, (efter lange stilstande
uden brug).

Ellers er modellen jo kendt for at være helt fin


--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Poul Dürr Pedersen (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Dürr Pedersen


Dato : 06-01-07 11:18

Det er rigtigt, jeg har bare ikke rigtigt nogen mulighed for at tjekke den
for koldstater ifm. kort/lang ture
-eller hvordan?

Poul

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1qrv72qg94res.7mh3olrfl964$.dlg@40tude.net...
> On Fri, 5 Jan 2007 23:50:08 +0100, Poul Dürr Pedersen wrote:
>
>> Hejsa NG,
>> jeg har kigget efter cykel det seneste års tid og er endelig på nuværende
>> tidspunkt snærpet mig ind og er ved at overveje at købe en FZS 600 årg
>> 2000
>> med 5700km på tælleren og er importeret fra Italien. Sælger er værkstedet
>> hvor min bil repareres og umiddelbart har jeg stor tillid til ham. Men
>> jeg
>> søger lidt uvildige meninger. -og ville høre om nogle har nogle
>> kommentarer
>> til min første gennemgang af cyklen:
>
> 6 år og 5.700 Km. ville bekymre mig. Der er alle muligheder for ekstremt
> koldstartsslid, fra alle de småture den har taget, (efter lange stilstande
> uden brug).
>
> Ellers er modellen jo kendt for at være helt fin
>
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Bongo (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 06-01-07 10:11

Jeg går lidt i stå her, mangler der ikke et 0 på tælleren? En maskine med
5700km på klokken årgang 0 er en ny maskine der har stået længe. Slid på
bremser osv. er slet ikke relevant mm. km tallet er forkert. Jeg ville ikke
som det første kigge efter ridser og styrt, jeg ville tjekke om den har
været konserveret ordentligt. Der bør være et par tusind km mere på dækkene
hvis km tallet passer, men selvfølgelig er de kælvet pga. alderen. Kæden er
stadig ung, det samme gælder bremserne. Jeg ville nok bruge lidt tid på alt
af gummi og kigge efter rustangreb.




Poul Dürr Pedersen (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Dürr Pedersen


Dato : 06-01-07 11:19

Tælleren er go nok
Gummi/pakninger/muffer mv. ser sunde ud og ingen tegn på ældning og
udtørring, så umiddelbart har den ikke stået i bagende sol.
Det samme for metaldele og resten af cyklen, den ser ud til at have været
opbevaret, vedligeholdt og behandlet godt.

Poul

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse
news:459f67c5$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg går lidt i stå her, mangler der ikke et 0 på tælleren? En maskine med
> 5700km på klokken årgang 0 er en ny maskine der har stået længe. Slid på
> bremser osv. er slet ikke relevant mm. km tallet er forkert. Jeg ville
> ikke som det første kigge efter ridser og styrt, jeg ville tjekke om den
> har været konserveret ordentligt. Der bør være et par tusind km mere på
> dækkene hvis km tallet passer, men selvfølgelig er de kælvet pga. alderen.
> Kæden er stadig ung, det samme gælder bremserne. Jeg ville nok bruge lidt
> tid på alt af gummi og kigge efter rustangreb.
>
>
>



Armand (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-01-07 15:44


"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse
news:459f67c5$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> .......Der bør være et par tusind km mere på dækkene hvis km tallet
> passer, men selvfølgelig er de kælvet pga. alderen.

> .........................Der bør være et par tusind km mere på dækkene
> hvis km tallet passer, men selvfølgelig er de kælvet pga. alderen.

"Kælvet"?
Seks år gamle dæk behøver ikke nødvendigvis at være mørnede i en grad så man
kan se det - Der er formodentlig mange biler der kører rundt med dæk der er
mindst ligeså gamle!
Det var nyttigere at kigge på DOT-koden og erfare hvor gamle dækkene er:
- I bedste(?) fald er det det originale bagdæk (á samme årgang som
motorcyklen) der sidder på, hvilket tyder på at km-tallet er reelt nok.
- Er det et halvgammelt bagdæk á måske ét år yngre end motorcyklen, kunne
det ligeledes tyde på en hurtig nedslidning (hvem bruger ikke det første
bagdæk på sin nye motorcykel meget hurtigt?) og tidliggt skifte, men ellers
ikke megen kørsel siden, hvilket også kan tolkes positivt omkring modellens
km-tal.
- Enhver nyere dækmontage kan tolkes både positivt og negativt, hvorfor
nyere bagdæk ikke vil give dig nogen klarhed.

Derudover er det min mening, at hvis man på nogen måde har forbehold (og dét
har du jo, eftersom du vender modellen hér på gruppen) overfor en motorcykel
der står ved en bilforhandler eller anden sælger udenfor branchen, og i
tilgift ikke er regulær (som f.eks. denne, der er brugt-importeret og endnu
ikke registreret), så skal man overvinde sin købekløe(tm by JJB) og vende
sagen ryggen :-|

--
Armand.



Poul Dürr Pedersen (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Dürr Pedersen


Dato : 06-01-07 18:15

Hej Armand,
jeg så mønsteret og der var stadig et par tusinde km tilbage; men må ærligt
indrømme at jeg så ikke direkte efter om de var kælvet/deforme; men ham min
kollega mente nok mest at det var grundet alderen, idet han mente det var
originale dæk. Det tolker jeg så som positivt, idet km-tælleren således kan
regnes som reel (medmindre selvfølgelig af de har været genmonteret efter et
sæt "brænder"-dæk).
-men nu vil jeg efter at høre Jeres udsagn selvfølgelig tage endnu et kig på
cyklen - og specielt DOT-koden

Jeg har dog tillid til sælger, idet både han og broderen tidligere har kørt
baneræs og dermed "indenfor" branchen. Vi er efterhånden en del ingeniører
og teknikere indenfor aerospace branchen som alle gennem længere tid bruger
ham og betegner ham som kompetent, tillidsfuld, ærlig, hjælpsom og nede på
jorden jyde. Vil bestemt ikke kategorisere ham som "almindelig" bilsælger.

Jeg har vendt modellen her i NG for at få Jeres kritiske, uvildige og
supplerende meningerne og holdninger til cyklen. Jeg må sige at det har
været både givtigt og bekræftende. Takker til Jer alle :)

Poul


"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:459fb5a7$0$3523$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse
> news:459f67c5$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> .......Der bør være et par tusind km mere på dækkene hvis km tallet
>> passer, men selvfølgelig er de kælvet pga. alderen.
>
>> .........................Der bør være et par tusind km mere på dækkene
>> hvis km tallet passer, men selvfølgelig er de kælvet pga. alderen.
>
> "Kælvet"?
> Seks år gamle dæk behøver ikke nødvendigvis at være mørnede i en grad så
> man
> kan se det - Der er formodentlig mange biler der kører rundt med dæk der
> er
> mindst ligeså gamle!
> Det var nyttigere at kigge på DOT-koden og erfare hvor gamle dækkene er:
> - I bedste(?) fald er det det originale bagdæk (á samme årgang som
> motorcyklen) der sidder på, hvilket tyder på at km-tallet er reelt nok.
> - Er det et halvgammelt bagdæk á måske ét år yngre end motorcyklen, kunne
> det ligeledes tyde på en hurtig nedslidning (hvem bruger ikke det første
> bagdæk på sin nye motorcykel meget hurtigt?) og tidliggt skifte, men
> ellers ikke megen kørsel siden, hvilket også kan tolkes positivt omkring
> modellens km-tal.
> - Enhver nyere dækmontage kan tolkes både positivt og negativt, hvorfor
> nyere bagdæk ikke vil give dig nogen klarhed.
>
> Derudover er det min mening, at hvis man på nogen måde har forbehold (og
> dét har du jo, eftersom du vender modellen hér på gruppen) overfor en
> motorcykel der står ved en bilforhandler eller anden sælger udenfor
> branchen, og i tilgift ikke er regulær (som f.eks. denne, der er
> brugt-importeret og endnu ikke registreret), så skal man overvinde sin
> købekløe(tm by JJB) og vende sagen ryggen :-|
>
> --
> Armand.
>
>



Bongo (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 06-01-07 22:05

> "Kælvet"?
> Seks år gamle dæk behøver ikke nødvendigvis at være mørnede i en grad så
> man
> kan se det - Der er formodentlig mange biler der kører rundt med dæk der
> er
> mindst ligeså gamle!

Kælvet er et udtryk min mekaniker brugte da han så mine bagdæk på Peugoen.
Han anbefalede udskiftning, ikke fordi de var nedslidte, men fordi de var
kælvet. Han brugte udtrykket iforbindelse med at de var mørnet og havde
revner på siden, på langs ad dækket. Jeg undrede mig og skiftede dæk.
Undrede mig fordi vi kører meget i den bil, ca. 25.000km om året og jeg
havde da forventet at de blev slidt ned før de blev gamle. Men sådan var det
altså ikke. Jeg husker ikke hvilke dæk det var, men det var det samme
autoriserede Peugeot værksted der skiftede dem sidst.



Jes Vestervang (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-01-07 13:25

"Poul Dürr Pedersen" <pouldpedersen@stofanet.dk> writes:

> jeg har kigget efter cykel det seneste års tid og er endelig på
> nuværende tidspunkt snærpet mig ind og er ved at overveje at købe en
> FZS 600 årg 2000 med 5700km på tælleren og er importeret fra
> Italien.

Som andre siger er det utroligt få km. Alting skal være som nyt på den
hvis det skal passe (fodhvilergummi, slidsteder på gearpedel, styrvægt
etc).

> Den ser ud til at være i meget fin stand: ingen stenslag på kåbe
> eller "sandblæsning" på forrør;

Forrørene ruster nok før eller senere, men et sæt i poleret rustfri
stål fik jeg for 2400,- hos M&P (via eBay, ikke auktion).

> Motoren starter perfekt på choker med kold motor og tomgangen lyder
> sund. Efter en lille tur var jeg positivt overrasket og finder den
> ganske attraktiv både mht. stivhed, bundtræk, jævnt stigende træk og
> dejlig omdrejningsvillighed samt bremseegeneskaber.

Jep, det er nu en dejlig cykel

> Den koster 34.000,- + afgift (anslået til 30.000,- ud fra eksempler
> på SKATs side) -jeg har dog evt. betænkeligheder over at den er fra
> Italien, som vel er kendt for at være lidt hårde ved dem.

Ditto, derudover er den alt, alt for dyr sammenlignet med hvad du kan
hente en tysker for. For det beløb får du en 2004'er med stort set
samme km-tal. På mobile.de er der en fin '00'er der har gået 25k km
til 2400 EUR, altså 18.000,-.

> Ydermere, så ville jeg høre om nogen har nogle reference forsikrings
> præmier (ansvar+kasko) eller gode hints: Jeg er 30år, tog kortet som
> 18årig, har lånt og kørt flere cykler ind imellem; men har ikke
> tidligere selv haft cykel. Haft egen bil i 4 år og kørt skadesfri.

Prøv GF-forsikring, de kaskoforsikrer kun folk over 30, men til
gengæld er de vist rimeligt billige. Jeg nøjes selv med ansvar til
1600,- årligt, og jeg har da været heldig gennem de fem år jeg nu har
haft min Fazer. Jeg er også kun 24, så kasko koster jo en arm for mit
vedkommende.

Jeg har skrevet en anmeldelse af min 99'er på dmcn.dk, men siden er
vist nede. Jeg postede den også her, så du kan se den her:
<http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/bf87c955577769bb/520c51d00483bec1?lnk=st&q=fzs600+anmeldelse&rnum=1#520c51d00483bec1>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Poul Dürr Pedersen (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Dürr Pedersen


Dato : 06-01-07 15:06

Hej Jes,
tak for dine kommentarer.

Mht. km: som du siger, så kan jeg bekræfte at bl.a. fodhviler, gearpedal
etc. står som nyt. Jeg havde en god kollega og karneret MC'er med og vi
kiggede netop dette igennem. Han rådede til at skifte dækkene pga. alderen.

Mht. pris: jeg har taget kigget på mobile.de og fundet følgende til
sammenligning:
årg. '01; 8500km for 3990EUR = 29700,-Dkr
årg. '01; 5000km for 4290EUR = 31900,-Dkr
årg. '01; 5300km for 4490EUR = 33500,-Dkr
årg. '01; 3000km for 4590EUR = 34000,-Dkr
umiddelbart ja, så ligger han jo med en lille fortjeneste for at hente den
hjem. Man kan jo hurtigt selv køre forgæves et par gange.
Men der burde så kunne forhandles lidt med feks. de nye dæk

Mht. forsikring: så har jeg nu fået lagt flere forespørgseler ud; bl.a. GF
m.fl.. Så nu afventer jeg på en håndfuld svar og så tager jeg den derfra.
Jeg har nu været interesseret i hvad størreslsesorden jeg skal forvente.
Umiddelbart fra TRYG/Ingeniørforeningen finder jeg præmien 8.300,- for ansar
og kasko; men har hørt jeg burde kunne komme ned omkring 5.000,-

Poul


"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:87zm8w1gxs.fsf@gmail.com...
> "Poul Dürr Pedersen" <pouldpedersen@stofanet.dk> writes:
>
>> jeg har kigget efter cykel det seneste års tid og er endelig på
>> nuværende tidspunkt snærpet mig ind og er ved at overveje at købe en
>> FZS 600 årg 2000 med 5700km på tælleren og er importeret fra
>> Italien.
>
> Som andre siger er det utroligt få km. Alting skal være som nyt på den
> hvis det skal passe (fodhvilergummi, slidsteder på gearpedel, styrvægt
> etc).
>
>> Den ser ud til at være i meget fin stand: ingen stenslag på kåbe
>> eller "sandblæsning" på forrør;
>
> Forrørene ruster nok før eller senere, men et sæt i poleret rustfri
> stål fik jeg for 2400,- hos M&P (via eBay, ikke auktion).
>
>> Motoren starter perfekt på choker med kold motor og tomgangen lyder
>> sund. Efter en lille tur var jeg positivt overrasket og finder den
>> ganske attraktiv både mht. stivhed, bundtræk, jævnt stigende træk og
>> dejlig omdrejningsvillighed samt bremseegeneskaber.
>
> Jep, det er nu en dejlig cykel
>
>> Den koster 34.000,- + afgift (anslået til 30.000,- ud fra eksempler
>> på SKATs side) -jeg har dog evt. betænkeligheder over at den er fra
>> Italien, som vel er kendt for at være lidt hårde ved dem.
>
> Ditto, derudover er den alt, alt for dyr sammenlignet med hvad du kan
> hente en tysker for. For det beløb får du en 2004'er med stort set
> samme km-tal. På mobile.de er der en fin '00'er der har gået 25k km
> til 2400 EUR, altså 18.000,-.
>
>> Ydermere, så ville jeg høre om nogen har nogle reference forsikrings
>> præmier (ansvar+kasko) eller gode hints: Jeg er 30år, tog kortet som
>> 18årig, har lånt og kørt flere cykler ind imellem; men har ikke
>> tidligere selv haft cykel. Haft egen bil i 4 år og kørt skadesfri.
>
> Prøv GF-forsikring, de kaskoforsikrer kun folk over 30, men til
> gengæld er de vist rimeligt billige. Jeg nøjes selv med ansvar til
> 1600,- årligt, og jeg har da været heldig gennem de fem år jeg nu har
> haft min Fazer. Jeg er også kun 24, så kasko koster jo en arm for mit
> vedkommende.
>
> Jeg har skrevet en anmeldelse af min 99'er på dmcn.dk, men siden er
> vist nede. Jeg postede den også her, så du kan se den her:
> <http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/bf87c955577769bb/520c51d00483bec1?lnk=st&q=fzs600+anmeldelse&rnum=1#520c51d00483bec1>
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R



tom \(cordoba sdi\) (06-01-2007)
Kommentar
Fra : tom \(cordoba sdi\)


Dato : 06-01-07 23:10

.... snip

>> Den koster 34.000,- + afgift (anslået til 30.000,- ud fra eksempler
>> på SKATs side) -jeg har dog evt. betænkeligheder over at den er fra
>> Italien, som vel er kendt for at være lidt hårde ved dem.
>
> Ditto, derudover er den alt, alt for dyr sammenlignet med hvad du kan
> hente en tysker for. For det beløb får du en 2004'er med stort set
> samme km-tal. På mobile.de er der en fin '00'er der har gået 25k km
> til 2400 EUR, altså 18.000,-.


Det er vel denne du mener (håber linket virker...)
<http://mobile.de/SIDEA7Ai7cKlHhhVI8C3W6gUQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1168124482A1LsearchPublicD1300IMotorbikeY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C169%81J-t-vCaMoQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1300Gfzs%FF%A0600BGNDKRADA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&sr_qual=GN&top=3&id=11111111237909484&>


Den har andre "øjne" (lygter) end de øvrige 2000'ere. Blev den ikke først
opdateret med R6 motoren senere, eller findes der flere versioner?



Armand (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-01-07 23:21


"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:enp6mq$2f8p$1@newsbin.cybercity.dk...
> ... Det er vel denne du mener (håber linket virker...).................
> Den har andre "øjne" (lygter) end de øvrige 2000'ere. Blev den ikke først
> opdateret med R6 motoren senere, eller findes der flere versioner?

Nej, den er go' nok: Yamaha nåede lige at pille "radiobilen" af, inden man
for alvor reviderede modellen; men så alligevel kørte videre i samme spor
omkring kåben!

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 07-01-07 08:45

> Den koster 34.000,- + afgift (anslået til 30.000,- ud fra eksempler på
> SKATs side)

Hej Poul

En cykel der ar kørt 5700Km skal se ud som ny! Gør den ikke det, så er den
ikke de 34.000Kr værd. 34.000Kr er ikke billigt, men hvis den er fin og du
stoler på sælger, så kan det være ok. Jeg er mere i tvivl om afgiften på
30.000Kr. Hvis du sæger på cykler mellem årgang 1999 og 2001 så kommer der
cykler til prisen mellem 30 og 40.000Kr. Jeg vil nok forberede mig på en
pris på 40.000 i stedet..

Se her hvordan man kontrollerer dækalderen:
Hvis du vil vide alderen på dækket kigger du på DOT mærket. DOT mærket
finder du på den ene side af dækket. Der står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller
DOT xxxxxxxxxxxxx YYYY. X'erne er en masse bogstaver som ikke har nogen
betydning for alderen. De første to Y'er er ugen dækket er produceret i. Det
(de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år 2000 er man begyndt at skrive 00 i
stedet for bare 0 for årstal. Står der DOT xxxxxxxxxxxxx 273 er det
produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med at køre med dæk der er
over 4 år gamle.

Ellers forvent komplet service historie og ingen rust. Held og lykke.
Læs mere her: http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.htm

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk




Peter (08-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 08-01-07 18:20


"Poul Dürr Pedersen" <pouldpedersen@stofanet.dk> wrote in message
news:459ed623$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> bremseskiver for er begrænset slidt og bagbremsen ser ud til aldrig at
> være brugt

Hvis du overhovedet kan måle slid på forreste bremseskiver, så har den kørt
mere end de opgivne 5.700 km.

Det er iøvrigt en udmærket mc, du skal blot passe på ikke at købe katten i
sækken.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste