Tysklandstur 13. januar 2007
Fra : Christian Knudsen

Dato : 04-01-07 22:50

Hej dfm

Jeg kommer lige med lidt reklame :)

De sidste 3 år har PMC været afsted til Hamburg i Tyskland for at se på mc
forretninger og have det sjovt. Det startede med et par kassevogne, men de
sidste 2 år har vi lejet en turistbus, så der er plads til endnu flere.

2007 turen er her på lørdag den 13. januar.

Turen starter og slutter ved DTU i Lyngby, hvor vores klub hører hjemme.
Der er samtidig gode parkeringsmuligheder.
Jeg har lejet en stor bus, og der er stadig ledige pladser.

Planen er som følger:
Kl. 07.00 Afgang fra PMC, DTU Lyngby
Kl. 12.00 Ankomst til Hamburg
Kl. 16.00 Afgang fra Hamburg.
Kl. 17.30 Stop ved bordershop
Kl. 22.00 Hjemkomst til PMC, DTU Lyngby.

Vi parkerer bussen i Hamburg, lige ved Louis, Hein-Gericke, Polo og
Dainese shoppen. Der er masser af muligheder for at købe masser af lækker
udstyr, og der er mulighed for at prøve størrelserne, så man er sikker på
at få den rigtige størrelse. Desuden har Louis en "Verkauf ab Lager" hvor
der sælges de normale varer til ekstra nedsat pris. Her lykkedes det mig
sidst år at købe Rukka jakke og bukser for ca 3500 kr, hvor normalprisen i
Danmark er 8500 kr. Der er altså virkelig mange penge at spare ved at
handle dernede. Og 4 timer burde være nok for de fleste til at komme rundt
i alle forretningerne og vælge det man gerne vil. Det hele ligger i
gå-afstand.

Derudover er der også mulighed for at handle i bordershoppen, og da vi har
en stor bus, bliver pladsen ikke noget problem.

Prisen er 300 kr pr mand, hvilket dækker transporten frem og tilbage alt
inkl. og hvis man bare køber et eller andet på turen er pengene næsten
tjent hjem igen.
Husk at spis morgenmad hjemmefra. Der ligger en McD i Hamburg så der
plejer vi at klare frokosten.

Der har tidligere været et par stykker med fra dfm og det håber jeg da der
kommer igen :)
Skriv til mig (s001400@student.dtu.dk) hvis du er interesseret i af komme
med. Alle er velkomne - også venner og veninder. Vi kan jo ligeså godt
fylde bussen op :)

Mvh
Christian
Formand i Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)
www.pmc.dk

Fra : Morten Dahl

Dato : 04-01-07 23:14

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> wrote in message
> [...]
> sidste 2 år har vi lejet en turistbus, så der er plads til endnu flere.

Kanon initiativ der.. nu er jeg så fra jylland, og i forvejen tit forbi
Hamborg.. så må nok undvære turen :)

> [...]
> handle dernede. Og 4 timer burde være nok for de fleste til at komme rundt
> i alle forretningerne og vælge det man gerne vil. Det hele ligger i

Øhh nu er det sådan at de 3 butikker (og McD) ligger ved afkørsel 24 Hambur
Scnelsen, på Kielerstrasse.. parkerer i der er i meget tæt på de 3 butikker,
og McD.

Men der er satme langt på gå ben ned til Lager-Verkauf.. det ligger i
Süderstrasse.. immervæk en lille gåtur på. små 8-9 Km...

Nå men i finder nok ud af at tage turen i bussen.

Det skal desuden bemærkes, at ud over Lager-Verkauf.. har louis også lidt
længere henne af gaden deres Flohmarkt (loppemarked) og der kan der
virkeligt bære penge at hente..

GOD TUR..

--

Morten Dahl
Husaberg FX650/FS650 og Ducati Monster S4

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-01-07 23:18

"Morten Dahl" <Morten@dahl.mail.XX> writes:

> [...]
>
> Men der er satme langt på gå ben ned til Lager-Verkauf.. det ligger i
> Süderstrasse.. immervæk en lille gåtur på. små 8-9 Km...

Den verkauf-ab-lager vi var inde i sidste år, lå mindre end 500m fra
den store Louis butik. Men det kan jo have ændret sig siden sidst.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Morten Dahl

Dato : 04-01-07 23:36

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in message

> Den verkauf-ab-lager vi var inde i sidste år, lå mindre end 500m fra
> den store Louis butik. Men det kan jo have ændret sig siden sidst.

Ja det er sku vist rigtigt at HeinGericke har en butik lige lidt nord for
Süderstr. mente bare at Louis var den eneste der var represænteret flere
steder i hamborg..

Vi plejer at køre til de 3 andre butikker, da det ligger så dejligt tæt på
A7 som vi jo kommer af..

Men ja, fra Louis´ Giga Store skal du ved udgang gå til venstre for at nå
Lager-verkauf, og til højre (og ind i en baggård) for at komme til
Flohmarkt.

Jeg er så også lige kommet i tanke om at jeg rent faktisk er i Hamborg den
dag.. vi skal ned i Ski-domen dernede... så slet ikke utænkeligt vi ses
dernede..

--

Morten Dahl

Fra : chknudsen@gmail.com

Dato : 05-01-07 15:08

Morten Dahl skrev:
> [...]
> Süderstr. mente bare at Louis var den eneste der var represænteret flere

Hej Morten

Turen går til Süderstrasse hvor Louis Gigastore, Flohmarkt og Lager
Verkauf ligger. Derfra er der ca 10 min til fods til Polo, Hein Gericke
og ca 5-6 min den modsatte vej til Dainese shoppen. McD ligger 2 min
fra Giga Storen.
Se kort her:
http://www.student.dtu.dk/~s001400/kort.jpg

Det bliver en fantastisk tur. Man kan naturligvis også ringe til mig
hvis man gerne vil med. Det glemte jeg at skrive. Mit nummer er
24420971.

Mvpræzh
Christian
www.pmc.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-01-07 14:13

chknudsen@gmail.com wrote:
> [...]
> Verkauf ligger. Derfra er der ca 10 min til fods til Polo, Hein Gericke
> og ca 5-6 min den modsatte vej til Dainese shoppen. McD ligger 2 min

Hvorfor dælen har i McD med når der ligger en burgerking på
Eiffestrasse, ca. 1km stik nord fra Verkauf ab lager?

http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=1349&pid=13484

--
vh
Torben

Fra : Jacob

Dato : 06-01-07 12:52

> [...]
> handle dernede. Og 4 timer burde være nok for de fleste til at komme rundt
> i alle forretningerne og vælge det man gerne vil. Det hele ligger i

Har selv lige været hos LOUIS GIGA i Süderstrasse samt deres Lagershop 500
m. væk.
Det var den 31/12 og hylderne i GIGA var halv-tomme pga. hvad vi tror var
status optælling.

Der var en enorm god service i GIGA butikken. De stod på spring for at
hjælpe en og alle kunne tale engelsk.
Det der ikke var på hylderne blev straks hentet frem fra lageret.

På næste alle vare var der 10-15-20% rabat (nok igen pga statussalg)
og enkelt ting til 50%.

Kom hjem med rigtig meget læder tøj til lave priser.

Jeg vil anbefale at I starter jeres tur i LagerShoppen, da mange af tingene
sælges billigere end i GIGA-Shoppen.
Billigere pga. fejl / mangler / 2.sortering, .....men vi kunne dog slet ikke
finde disse fejl ved ret mange af tingene.

En hjelm kunne f.eks. ha´ et meget lille slagmærke eller ridse i lakken.
Ved noget af lædertøjet kunne der hænge en løs tråd og stritte osv.
Rigtig mange af hjelmene (og der er altså mange i den butik) er udgåede
modeller. Dvs. de fejler ikke noget, men farven/udsmykningen er ikke
up-to-date.

Vi syntes fejlene var i den klasse hvor man enten ikke ser det, eller
vurderede det til at sådan ville tingene alligevel komme til at se ud i
løbet af et par måneder.

Henne i GIGA shoppen stod så de samme ting til lidt højere pris, men helt
uden fejl.
Dog vil jeg mene at der er langt flere hjelme i Lager shoppen end i GIGA.

Oppe omkring hjørnet ved Hein Gericke ligger der også en lille shop der
hedder "Biker Discount".
Butikken var desværre lukket da vi var der pga. at klokken var blevet for
mange (ja, tiden går når man går rundt i de butikker), men ind ad vinduerne
så det ret interessant ud, hvis det er shopper tøj man leder efter.

Hein Gericke og POLO var jeg ikke så imponeret af.
Minder meget om de butikker der er her i danmark, især mht. priser.
Dog var der gratis kaffeautomat i Hein Gericke

Håber i får en god tur.

Jacob

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-01-07 08:34

> [...]
> Skriv til mig (s001400@student.dtu.dk) hvis du er interesseret i af komme
> med. Alle er velkomne - også venner og veninder. Vi kan jo ligeså godt

Kom glad! Det er en fin og hyggelig tur, så man har noget at bruge sin
lørdag på, desuden har man mulighed for at købe en masse fedt MC grej til en
billig penge. Ses vi? Det tror jeg nok vi gør.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : chknudsen@gmail.com

Dato : 08-01-07 14:21

Torben Scheel skrev:

> Hvorfor dælen har i McD med når der ligger en burgerking på
> Eiffestrasse, ca. 1km stik nord fra Verkauf ab lager?
>
> http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=1349&pid=13484

Hej Torben

Jeg tror nærmere spørgmålet er hvorfor vi ikke var klar over at der
lå en Burger King i nærheden. Den bliver føjet på med det samme :)
TAK :)

Mvpræzh
Christian
www.pmc.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-01-07 14:36

chknudsen@gmail.com wrote:

> Jeg tror nærmere spørgmålet er hvorfor vi ikke var klar over at der
> lå en Burger King i nærheden. Den bliver føjet på med det samme :)
> TAK :)

Sålidt.. jeg tror sgu' de kan huske mig endnu efter jeg spurgte om vej
til Süderstrasse på mit ubehjælpelige tysk

God tur! Jeg tør ikke tage med af hensyn til budgettet

--
vh
Torben

Fra : chknudsen@gmail.com

Dato : 10-01-07 23:18

(Det kan være en god ide at printe den mail ud. Det kan ligeledes
være en god ide at printe korte ud - se længere nede)

Her er det komplette program for turen på lørdag:
07.00 Afgang fra DTU, bygn 101 foran. (husk at være der i god tid - vi
kører præcis kl 07.00) - Adressen er Anker Engelundsvej 1, 2800
Lyngby
12.00 Ankomst til Hamburg, Süderstrasse 83 (Louis Gigastore)
16.00 Afgang fra Hamborg, Süderstrasse 83 (Louis Gigastore)
18.00 Grænsehandel i Bordershop ved Puttgarden
22.00 Ankomst ved DTU, Lyngby, bygn 101

Nede i Hamborg er der mulighed for at handle i:
Polo (lukker kl. 16)
Hein-Gericke (lukker kl. 18)
Louis Gigastore (lukker kl. 18)
Louis Flohmarkt (lukker kl.16)
Louis Verkauf ab Lager (lukker kl. 16)
Dainese Shoppen (lukker kl. ?!?)

Jeg har lavet et kort over butikkerne dernede. Det kan hentes her:
http://www.student.dtu.dk/~s001400/kort_2007.jpg

Husk at medbringe lidt Euro i kontanter til mad. Det er ikke alle
steder de tager Visa/Dankort. En menu hos McD eller Burger King koster
ca 5 Euro.

Når vi når til grænsehandlen må man købe følgende pr mand:
800 cigaretter
200 cigarer
400 cigarillos (hvem ryger det?!?)
1 kg røgtobak
10 liter spiritus
20 liter hedvin
90 liter bordvin (heraf max 60 liter mousserende vin)
110 liter øl (den her er vel vigtigst - det svarer til knap 14 rammer
med 24 dåser i)

Som tidligere beskrevet er der mulighed for at vi kan bliver kørt til
kbh bagefter hvor vi kan indtage en bar eller noget i den stil
medmindre der er nogen der vil ligge lejlighed til eller kampsax
kælderbaren er åben eller noget?!? Nogle forslag?!?

Vel mødt!

--
Mvpræzh
Christian

Fra : Armand

Dato : 20-01-07 15:23

<chknudsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Her er det komplette program for turen på lørdag:........

Nå - Hvodden gik det så i storbyen? Det har været lidt stille derom siden
oplæggene i forrige uge.

Der er HMT allerede i næste weekend, måske at en to-dages indkøbs/messe -tur
var et alternativ næste år :-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-01-07 00:58

chknudsen@gmail.com writes:

> [...]
> 90 liter bordvin (heraf max 60 liter mousserende vin)
> 110 liter øl (den her er vel vigtigst - det svarer til knap 14 rammer

Den bus bliver da rimeligt tungt lastet
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : chknudsen@gmail.com

Dato : 11-01-07 10:01

Jes Vestervang skrev:

> Den bus bliver da rimeligt tungt lastet
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Jeps, og heldigvis er det busselskabet der styrer det med
brændstoffet. Det skal vi slet ikke tænke på :D.
Men jeg tror det er godt vi ikke bor på toppen af Kassel bakker....
hehe

Mvpræzh
Christian
www.pmc.dk

Fra : chknudsen@gmail.com

Dato : 21-01-07 17:29

Armand skrev:
> [...]
> oplæggene i forrige uge.
>
> Der er HMT allerede i næste weekend, måske at en to-dages indkøbs/messe -tur

Hej Armand og DFM

Jeg synes turen gik rigtig godt. Vi var i alt 42 med bussen og vi tabte
ikke nogen undervejs.
Jeg synes selv at der var gode muligheder for at købe ind ligesom de
sidste år, men jeg er nok den forkerte til at anmelde turen, da jeg jo
selv har arrangeret den. Jeg er jo bare glad over at alle kom frem og
tilbage og jeg kunne mærke en god stemning.
Selv fik jeg købt en kæderenser der var på tilbud inkl
kæderensevæske og ny kædefedt til 35 euro.

Der blev i hvert fald købt noget i Hamborg og bussen blev da også en
del tungere efter vi havde været forbi bordershoppen :).

Alt i alt synes jeg det var en god tur og glæder mig til næste år,
såfremt tilslutningen er der.
Eneste minus for mig var at jeg glemte min taske i bussen så jeg
måtte ud og hente den i Ballerup et par dage efter. Nå ja, og så
glemte jeg også kontanter og pas derhjemme efter at have husket folk
på det i lang tid... suk. Det gik dog stadig. Skulle ikke vise pas på
noget tidspunkt og jeg kunne låne penge til mad af en fra
tenereklubben.

Mvpræzh
Christian
www.pmc.dk

Fra : Henrik Mahler

Dato : 22-01-07 21:10

En god tur, tak til arrangører og deltagere !

Jeg var med for første gang i år, syntes det
var rigtigt fint og regner med at komme igen

Fandt min ynglingsjakke på restlageret i den
helt rigtige farve der matcher den ny GS´er.

Desuden fik jeg prøvet et utal af støvler og
fandt endeligt de helt rigtige lækre SIDI´er

Dette projekt havde vist sig umuligt i kbh

Fin stemning og hygge i bussen også

MVH Henrik

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-01-07 19:05

Henrik Mahler skrev den 22 jan 2007 i

> Fandt min ynglingsjakke på restlageret i den
> helt rigtige farve der matcher den ny GS´er.

Så må man da håber du stadig kan passe den

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html