|
| V-max erfaringer Fra : M.C. Intrudersen |
Dato : 31-12-06 13:46 |
|
Inden jeg købte min Intruder 1400, havde jeg også gået og overvejet en
V-max, men blev af et par stykker frarådet denne MC. Jeg har efterfølgende
fået et mere nuanceret indtryk..... -men har aldrig selv været ude at køre
på uhyret.
Er der nogen der har erfaringer, såvel teknisk (bl.a. holdbarhed, svagheder
m.v.) som køreteknisk
mvh og godt nytår
M.C. Intrudersen
| |
Per (31-12-2006)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 31-12-06 14:53 |
|
"M.C. Intrudersen" <habit@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4597b0fd$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Inden jeg købte min Intruder 1400, havde jeg også gået og overvejet en
> V-max, men blev af et par stykker frarådet denne MC. Jeg har efterfølgende
> fået et mere nuanceret indtryk..... -men har aldrig selv været ude at køre
> på uhyret.
>
> Er der nogen der har erfaringer, såvel teknisk (bl.a. holdbarhed,
> svagheder m.v.) som køreteknisk
>
Man skal først og fremmest gøre op med sig selv om man kan magte den
voldsomme maskine. Nybegyndere skal holde sig langt væk fra denne lumske
maskine
Mange bliver frarådet netop denne maskine (ligesom RD 350 - dødsmaskinen i
gamle dage) pga. de extremt voldsomme kræfter til et dårligt stel og
svingegenskaber.
Den er god til at køre stærkt ligeud med og til at lave 0-100 med - en
rigtig cafe´ racer.
Enkelte har fået afstivet stellet til det bedre, men det et fortsat en meget
gammel konstruktion til en voldsom motor.
Motormæssigt er der til gengæld nærmest uopslidelig.
En maskine for feinschmekkere og liebhavere.
Mvh. Per
| |
Armand (31-12-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-12-06 16:42 |
|
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4597c049$0$3513$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Motormæssigt er der til gengæld nærmest uopslidelig.
Motormæssigt, måske. Men 2.gearet er der efterhånden mange der har mistet.
Det kan godt være at det er brugsbetinget; men på den anden side så køber
man ikke en V-Max for at køre Europa tyndt.
--
Armand.
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (31-12-2006)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 31-12-06 20:48 |
|
"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4597c049$0$3513$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Motormæssigt er der til gengæld nærmest uopslidelig.
>
> Motormæssigt, måske. Men 2.gearet er der efterhånden mange der har mistet.
> Det kan godt være at det er brugsbetinget; men på den anden side så køber
> man ikke en V-Max for at køre Europa tyndt.
Er det ikke bare det almindelige Yamaha-traktor-gearkasse problem?
Kai, med Yamaha i stalden
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29
| |
Armand (01-01-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-01-07 17:01 |
|
"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:uhcvbvocd.fsf@harrekilde.dk...
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:
>
>> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4597c049$0$3513$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>> Motormæssigt er der til gengæld nærmest uopslidelig.
>>
>> Motormæssigt, måske. Men 2.gearet er der efterhånden mange der har
>> mistet.
>> Det kan godt være at det er brugsbetinget;.....................
>
> Er det ikke bare det almindelige Yamaha-traktor-gearkasse problem?
Jo, sikkert. Men det forstærkes yderligere af boulevard-racer brug, hvor
springet mellem 1. og 2. gear vil bruges oftere, samt voldsommere :-|
--
Armand.
| |
Armand (01-01-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-01-07 17:04 |
|
"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:uhcvbvocd.fsf@harrekilde.dk...
>
> Kai, med Yamaha i stalden
Maskinhuset, må det retfærdigvis være. Hvis traktor-terminologien skal
holdes
--
Armand.
| |
Ukendt (01-01-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-01-07 13:40 |
|
On Sun, 31 Dec 2006 14:52:34 +0100, Per wrote:
> Mange bliver frarådet netop denne maskine (ligesom RD 350 - dødsmaskinen i
> gamle dage) pga. de extremt voldsomme kræfter til et dårligt stel og
> svingegenskaber.
Æhh ?? RD dødsmaskine ?? Helt ærligt 68 Hk. i et for den tid aldeles
forrygende velkørende stel, med gode bremser. RD'en kan i øvrigt stadig
overraske med en god chauffør, og køre op med langt nyere konstruktioner,
og det er netop _ikke_ motorens skyld.
Nej "dødsmaskine" titelen tilhører Kawasaki KH modeller, som netop _ikke_
havde stel svarende til ydelsen, (endsige til noget som helst).
--
mvh
Orla Pedersen, med en smule RD/TZ erfaring
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Hekto (01-01-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 01-01-07 14:18 |
|
Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> Æhh ?? RD dødsmaskine ?? Helt ærligt 68 Hk. i et for den tid aldeles
> forrygende velkørende stel, med gode bremser. RD'en kan i øvrigt stadig
> overraske med en god chauffør, og køre op med langt nyere konstruktioner,
> og det er netop ikke motorens skyld.
>
> Nej "dødsmaskine" titelen tilhører Kawasaki KH modeller, som netop ikke
> havde stel svarende til ydelsen, (endsige til noget som helst).
Det der gav problemer - dengang - var vel nærmere den lidt 'lumske' måde
motoren vågnede til live når den nåede noget i retning af 8.000
omdrejninger. Selv om YPVS'en åbner i 2 trin, kan det godt overraske hvis
man kommer ind i et sving med for lave omdrejninger og så gearer ned.
http://www.worb5.com/tasssinari_kurve_rd.jpg
--
/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want
to own one." W.C. Fields - Jeg er ikke enig!
| |
Ukendt (01-01-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-01-07 16:33 |
|
On Mon, 01 Jan 2007 14:17:45 +0100, Hekto wrote:
> Det der gav problemer - dengang - var vel nærmere den lidt 'lumske' måde
> motoren vågnede til live når den nåede noget i retning af 8.000
> omdrejninger. Selv om YPVS'en åbner i 2 trin, kan det godt overraske hvis
> man kommer ind i et sving med for lave omdrejninger og så gearer ned.
Måske, jeg har stortset kun kørt modeller uden REED og YPVS, og jeg
overlevede trodsalt.
Det var nu også mest det at sammenligne en V-max og en RD på køreegenskaber
jeg fandt uværdig.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Armand (01-01-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-01-07 17:06 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:2iv0vvshdp9b.1l7uex0hs5y4w.dlg@40tude.net...
> On Sun, 31 Dec 2006 14:52:34 +0100, Per wrote:
>
> Nej "dødsmaskine" titelen tilhører Kawasaki KH modeller, som netop _ikke_
> havde stel svarende til ydelsen, (endsige til noget som helst).
- - - Bortset fra peak-power!
--
Armand.
| |
J.C.Kløve (31-12-2006)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 31-12-06 17:01 |
|
Armand skrev:
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4597c049$0$3513$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Motormæssigt er der til gengæld nærmest uopslidelig.
>
> Motormæssigt, måske. Men 2.gearet er der efterhånden mange der har mistet.
> Det kan godt være at det er brugsbetinget; men på den anden side så køber
> man ikke en V-Max for at køre Europa tyndt.
Absolut ikke :-/
Har selv haft lejlighed til at spændere lidt tid på ryggen af et
sådant monstrom
Den er aldeles uhyre vanskelig at trække omkring et hjørne så er det
sagt.
Den afprøvede model var endda med et ekstra bredt styr der skulle
hjælpe lidt på fænomenet.
Jeg vil sige at den er meget (endog rigtig meget) anvendelig som
blikfang, på stille cruces ned forbi den lokale café eller gennem
Løkken, evt på en "stribe" i et fjernt hjørne af jylland med
rouladen i bund - lige ud!.
På hvane, ved caféer eller lignende var der stor opmærksomhed
omkring V-max'en.
--
Dun@nt
| |
Steen Gruby (31-12-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 31-12-06 17:31 |
|
On Sun, 31 Dec 2006 13:45:54 +0100, "M.C. Intrudersen" <habit@mail.dk>
wrote:
Hej.
>Inden jeg købte min Intruder 1400, havde jeg også gået og overvejet en
>V-max, men blev af et par stykker frarådet denne MC. Jeg har efterfølgende
>fået et mere nuanceret indtryk..... -men har aldrig selv været ude at køre
>på uhyret.
>
Jeg har ofte set den, også indeni, men aldrig kørt den.
Man får meget motor, megen vægt, ingen bremser og ingen køreegenskaber
for pengene.
Mange påstår at V-MAX har 145 HK hvilket nogle få har, men langt fra
alle - Alt fra 100 HK og op kan forventes.
Vægten er, så vidt jeg husker, omkring 260 - 280 Kg - Noget af en
traktor.
Hvis vi omregner det til HK/Kg har den altså omkring 2 Kg pr. HK at
slæbe med.
Hvis man sammenligner det med en moderne 600'er med 100 HK og en vægt
på 180 Kg er det 1,8 Kg pr HK.
Og så kan en moderne 600'er både styre og bremse.
V-MAX go home
Og den med andet gearet er ingen løvn - Det er røvebesværligt at
skifte - Hvis man da ellers kan få stumper til den og finde en der
gider skrue i den .
I dit sted tror jeg jeg ville beholde Intruderen
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
M.C. Intrudersen (01-01-2007)
| Kommentar Fra : M.C. Intrudersen |
Dato : 01-01-07 12:25 |
|
Tak for de interessante indslag (flere må gerne bidrage - så min replik er
ikke for at lukker tråden!).
Jeg har ikke regnet efter, men jeg synes Steen har fat i et ret godt
argument (vægt/kraftforhold) for IKKE at vælge denne maskine, hvis det er
power og optræk man vil have. Er den særlig besværlig at skrue på?
mvh
Intrudersen
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:1tnfp25vu3jq2a6tf2d6tckr18452vbhgd@4ax.com...
> On Sun, 31 Dec 2006 13:45:54 +0100, "M.C. Intrudersen" <habit@mail.dk>
> wrote:
>
> Hej.
>
>>Inden jeg købte min Intruder 1400, havde jeg også gået og overvejet en
>>V-max, men blev af et par stykker frarådet denne MC. Jeg har efterfølgende
>>fået et mere nuanceret indtryk..... -men har aldrig selv været ude at køre
>>på uhyret.
>>
> Jeg har ofte set den, også indeni, men aldrig kørt den.
> Man får meget motor, megen vægt, ingen bremser og ingen køreegenskaber
> for pengene.
> Mange påstår at V-MAX har 145 HK hvilket nogle få har, men langt fra
> alle - Alt fra 100 HK og op kan forventes.
> Vægten er, så vidt jeg husker, omkring 260 - 280 Kg - Noget af en
> traktor.
> Hvis vi omregner det til HK/Kg har den altså omkring 2 Kg pr. HK at
> slæbe med.
> Hvis man sammenligner det med en moderne 600'er med 100 HK og en vægt
> på 180 Kg er det 1,8 Kg pr HK.
> Og så kan en moderne 600'er både styre og bremse.
> V-MAX go home
> Og den med andet gearet er ingen løvn - Det er røvebesværligt at
> skifte - Hvis man da ellers kan få stumper til den og finde en der
> gider skrue i den .
>
> I dit sted tror jeg jeg ville beholde Intruderen
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
| |
Richard (01-01-2007)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 01-01-07 14:03 |
|
M.C. Intrudersen wrote:
> Jeg har ikke regnet efter, men jeg synes Steen har fat i et ret godt
> argument (vægt/kraftforhold) for IKKE at vælge denne maskine, hvis det er
> power og optræk man vil have.
Bemærk også kommentarerne om køre- og især svingegenskaber - er det den
brutale motorydelse og anstændige køreegenskaber mere end lige V-max'
markante udseende, du lægger vægt på, kunne du med fordel kigge på Yamha's
forlæg til V-max: Honda's power-chopper/custom V65 Magna / VF1100C og den
mere klassiske power-nøgne V65 Sabre / VF1100S fra start/midt-80erne.
Med 120 (100 i den tyske udgave af VFC'en) hhv 121 hk samt bedre stel og
bremser kunne de begge give dig sjovere oplevelser på de snoede sogneveje.
Selv om det naturligvis aldrig bliver som en mindre nutidig sportsmaskine.
Amerikanske hardcore Maggots og Sabbots monterer således blot en fork
brace og et sæt Dunlop D205 radialdæk, inden de svinger med
sportsmaskinerne på Tail of the Dragon, Cherohala Skyway og lignende
snoede biveje derovre - hvor en V-max næppe er nogen fornøjelse til andet
end udsigtskørsel
Se mere om VF1100C og -S og deres stærke og svage sider på den
fællesnordiske honda-v4.com for de klassiske Honda V4-modeller
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
M.C. Intrudersen (01-01-2007)
| Kommentar Fra : M.C. Intrudersen |
Dato : 01-01-07 14:13 |
|
Mange tak. Det lyder interessant. Jeg tror det var en VF750 custom model jeg
var ude at køre på, før jeg købte Intruderen. Jeg faldt imidlertid for
Intruderens lyd, men jeg må indrømme, at jeg altså godt kunne bruge nogle
flere kræfter. Intuderens udseende og lyd synes jeg ganske godt om, men selv
1400éren har altså efter min mening alt for få kræfter. -Det er nok
vanskeligt at få alle ønsker opfyldt......(?)
mvh
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:enb0qq$s9b$1@abbeden.bunk.cc...
> M.C. Intrudersen wrote:
>
>> Jeg har ikke regnet efter, men jeg synes Steen har fat i et ret godt
>> argument (vægt/kraftforhold) for IKKE at vælge denne maskine, hvis det er
>> power og optræk man vil have.
>
> Bemærk også kommentarerne om køre- og især svingegenskaber - er det den
> brutale motorydelse og anstændige køreegenskaber mere end lige V-max'
> markante udseende, du lægger vægt på, kunne du med fordel kigge på Yamha's
> forlæg til V-max: Honda's power-chopper/custom V65 Magna / VF1100C og den
> mere klassiske power-nøgne V65 Sabre / VF1100S fra start/midt-80erne.
>
> Med 120 (100 i den tyske udgave af VFC'en) hhv 121 hk samt bedre stel og
> bremser kunne de begge give dig sjovere oplevelser på de snoede sogneveje.
> Selv om det naturligvis aldrig bliver som en mindre nutidig sportsmaskine.
>
> Amerikanske hardcore Maggots og Sabbots monterer således blot en fork
> brace og et sæt Dunlop D205 radialdæk, inden de svinger med
> sportsmaskinerne på Tail of the Dragon, Cherohala Skyway og lignende
> snoede biveje derovre - hvor en V-max næppe er nogen fornøjelse til andet
> end udsigtskørsel
>
> Se mere om VF1100C og -S og deres stærke og svage sider på den
> fællesnordiske honda-v4.com for de klassiske Honda V4-modeller
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
| |
Richard (02-01-2007)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 02-01-07 00:01 |
|
M.C. Intrudersen wrote:
> Mange tak. Det lyder interessant. Jeg tror det var en VF750 custom model jeg
> var ude at køre på, før jeg købte Intruderen. Jeg faldt imidlertid for
> Intruderens lyd, men jeg må indrømme, at jeg altså godt kunne bruge nogle
> flere kræfter. Intuderens udseende og lyd synes jeg ganske godt om, men selv
> 1400éren har altså efter min mening alt for få kræfter. -Det er nok
> vanskeligt at få alle ønsker opfyldt......(?)
Det lyder som om, du er mere til chopper/custom-look, så en tredie
mulighed er Suzuki GV1200 Madura - ganske uden sammenligning og ret
sjælden set herhjemme og i det hele taget (svjh <10.000 fremstillet), så
reservedelene kan blive (måske allerede være) et problem. VF1100C blev
trods alt lavet i 30-50.000 ex svjh, og delene til dem er ikke noget
problem.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/?id=132 - www.honda-v4.com
| |
Peter (03-01-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 03-01-07 18:19 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:1tnfp25vu3jq2a6tf2d6tckr18452vbhgd@4ax.com...
> On Sun, 31 Dec 2006 13:45:54 +0100, "M.C. Intrudersen" <habit@mail.dk>
> wrote:
>
> Hej.
>
>>Inden jeg købte min Intruder 1400, havde jeg også gået og overvejet en
>>V-max, men blev af et par stykker frarådet denne MC. Jeg har efterfølgende
>>fået et mere nuanceret indtryk..... -men har aldrig selv været ude at køre
>>på uhyret.
>>
> Jeg har ofte set den, også indeni, men aldrig kørt den.
> Man får meget motor, megen vægt, ingen bremser og ingen køreegenskaber
> for pengene.
Den beskrivelse passer vel også fint på Intruder'en, bortset fra at der får
man heller ingen motor
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
J.C.Kløve (01-01-2007)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 01-01-07 17:07 |
|
M.C. Intrudersen skrev:
[zip].... men jeg må indrømme, at jeg altså godt kunne bruge nogle
> flere kræfter. Intuderens udseende og lyd synes jeg ganske godt om, men selv
> 1400éren har altså efter min mening alt for få kræfter. -Det er nok
> vanskeligt at få alle ønsker opfyldt......(?)
>
Det lyder interessant!
Kan du ikke lige uddybe hvor du føler 1400'eren mangler kræfter, i
forhold til det brug jeg antager en sådan ligger op til.
--
Dun@nt
| |
Balfu (01-01-2007)
| Kommentar Fra : Balfu |
Dato : 01-01-07 17:50 |
|
Hvis også jeg lige må give mit p7 med her, så vil jeg sige at en vs 1400,
den kan trække en campingvogn uden problemer med det moment den har, jeg har
solgt og kørt på flere af de modeller og aldrig manglet noget, det er ikke
en racer og det er den heller ikke bygget til, det er en chopper og det
lever den fyldt op til og mere til, ( på det nærmeste en traktor ) med
hensyn til V-Max`en kender jeg flere der har sådan en, og jeg har aldrig
hørt om problemer med dem, andet det med stellet der er for blødt når du
piner dem på de små snoede veje, og min første Mc var en kawasaki KH 750 H2,
og det er rigtigt, en mega fed cykel der hverken kunne bremse eller styre,
men til gengæld var der ikke andet der fulgte med den på det tidspunkt jeg
tror også det var derfor den bliv pillet af market, for det var der
japanerne begyndte og gå over til 4 takt og dem åd den som ingen ting ( kawa
900 osv. ) det var en fed og sjov cykel.
Hilsen og godt nytår til alle
Flemming.
"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:1167667593.618310.151000@v33g2000cwv.googlegroups.com...
M.C. Intrudersen skrev:
[zip].... men jeg må indrømme, at jeg altså godt kunne bruge nogle
> flere kræfter. Intuderens udseende og lyd synes jeg ganske godt om, men
> selv
> 1400éren har altså efter min mening alt for få kræfter. -Det er nok
> vanskeligt at få alle ønsker opfyldt......(?)
>
Det lyder interessant!
Kan du ikke lige uddybe hvor du føler 1400'eren mangler kræfter, i
forhold til det brug jeg antager en sådan ligger op til.
--
Dun@nt
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 3252 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.
| |
M.C. Intrudersen (01-01-2007)
| Kommentar Fra : M.C. Intrudersen |
Dato : 01-01-07 20:10 |
|
Jeg tror netop at problemet for undertegnede er implicit indeholdt i din
sentens "i forhold til det brug jeg antager en sådan ligger op til."
Det er ikke en racer, men jeg netop tit hørt kommentaren "traktor" "gigant
moment" m.v. men opfatter det egentlig lidt som et forsvar for cyklen. Jeg
har ingen undersøgelser eller andet at basere min hypotese på, men jeg
opfatter ikke 1400´eren som en specielt vild trækker - ihvertfald i forhold
til hurtigt optræk/overhaling. Den er ikke langsom som sådan, men jeg er da
sikker på at ganske mange og også betydeligt mindre Mc´er sagtens kan hamle
op med optrækket.
Jeg er ikke vild med plasticcyklernes/racernes udseende, så spørgsmålet er
måske, om jeg enten skal gå mere på kompromis. Måske en custom med
rækkemotor, men de mangler jo noget lyd eller .............
mvh
"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:1167667593.618310.151000@v33g2000cwv.googlegroups.com...
M.C. Intrudersen skrev:
[zip].... men jeg må indrømme, at jeg altså godt kunne bruge nogle
> flere kræfter. Intuderens udseende og lyd synes jeg ganske godt om, men
> selv
> 1400éren har altså efter min mening alt for få kræfter. -Det er nok
> vanskeligt at få alle ønsker opfyldt......(?)
>
Det lyder interessant!
Kan du ikke lige uddybe hvor du føler 1400'eren mangler kræfter, i
forhold til det brug jeg antager en sådan ligger op til.
--
Dun@nt
| |
Ukendt (01-01-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-01-07 21:02 |
|
"M.C. Intrudersen" <habit@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45995c88$0$13947$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg tror netop at problemet for undertegnede er implicit indeholdt i din
> sentens "i forhold til det brug jeg antager en sådan ligger op til."
>
> Det er ikke en racer, men jeg netop tit hørt kommentaren "traktor" "gigant
> moment" m.v. men opfatter det egentlig lidt som et forsvar for cyklen. Jeg
> har ingen undersøgelser eller andet at basere min hypotese på, men jeg
> opfatter ikke 1400´eren som en specielt vild trækker - ihvertfald i
> forhold til hurtigt optræk/overhaling. Den er ikke langsom som sådan, men
> jeg er da sikker på at ganske mange og også betydeligt mindre Mc´er
> sagtens kan hamle op med optrækket.
>
> Jeg er ikke vild med plasticcyklernes/racernes udseende, så spørgsmålet er
> måske, om jeg enten skal gå mere på kompromis. Måske en custom med
> rækkemotor, men de mangler jo noget lyd eller .............
Jeg er nu en gang til 2 cylinder og deres lyd, men jeg forstår godt din
dragen til V-Max'en.
Den er fræk og V4'eren har en rigtig god lyd og har en rigtig rå motor.
Og samligner man dens køreegenskaber med en Harley-Davidson (undskyld) selv
af nyere model, så styre V-Max'en rigtig godt.
Den styre sikkert lige så godt som din Intruder.
Jeg syntes at den er rimelig at skrue i, så det eneste er måske prisen, der
er temlige høj, samelignet med andre modeller.
Men den holder vel prisen, hvis den ikke går af mode.
Men hvis du bare mangler hk, så kunne det være en ide at få mont. et PRO
AIR INTAKE og PRO FUEL KIT
se her http://www.dot-e.dk/mc/kn_proairkitfact , så kan du trække over 15
hk mere ud af den på baghjulet og forbedre momentet og kørbarheden rigtig
meget.
Det er hel sikkert meget billiger end at skifte cykel.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Jim Andersen (02-01-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 02-01-07 10:50 |
|
Flemming Disc wrote:
> Men hvis du bare mangler hk, så kunne det være en ide at få mont. et PRO
> AIR INTAKE og PRO FUEL KIT
> se her http://www.dot-e.dk/mc/kn_proairkitfact , så kan du trække
> over 15 hk mere ud af den på baghjulet og forbedre momentet og
> kørbarheden rigtig meget.
Og ellers læste jeg et svenskt mc-blad hvor de købte en vs1400 og fik en
tun-specialist til at "lave motor" på den.
Han prøvede en masse forskelligt (hvor han også skelede til prisen), og
endte op med 2 kit, ét der gav X heste mere, og ét der gav X+Y heste mere.
Og selv det lille kit gav da vist laaaangt mere end 15 hk. Man kan sikkert
stadig købe sådan et kit. Der er jo stadig mange vs1400 i sverige.
/jim
| |
Jesper Hedegaard (02-01-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 02-01-07 20:31 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:459a2ad3$0$1345$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Flemming Disc wrote:
>> Men hvis du bare mangler hk, så kunne det være en ide at få mont. et PRO
>> AIR INTAKE og PRO FUEL KIT
>> se her http://www.dot-e.dk/mc/kn_proairkitfact , så kan du trække
>> over 15 hk mere ud af den på baghjulet og forbedre momentet og
>> kørbarheden rigtig meget.
>
> Og ellers læste jeg et svenskt mc-blad hvor de købte en vs1400 og fik en
> tun-specialist til at "lave motor" på den.
>
> Han prøvede en masse forskelligt (hvor han også skelede til prisen), og
> endte op med 2 kit, ét der gav X heste mere, og ét der gav X+Y heste mere.
>
> Og selv det lille kit gav da vist laaaangt mere end 15 hk. Man kan sikkert
> stadig købe sådan et kit. Der er jo stadig mange vs1400 i sverige.
>
> /jim
>
Ellers er 1400-'Truderen jo vildt populær i Tyskland - både som vilde
ombygninger og som tunings-objekter.
Enkelte dernede går så vidt som at kalde den "Trudy"
--
Jesper Hedegaard
Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder
| |
Egon Larsen (04-01-2007)
| Kommentar Fra : Egon Larsen |
Dato : 04-01-07 10:17 |
|
"M.C. Intrudersen" <habit@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4597b0fd$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Inden jeg købte min Intruder 1400, havde jeg også gået og overvejet en
> V-max, men blev af et par stykker frarådet denne MC. Jeg har efterfølgende
> fået et mere nuanceret indtryk..... -men har aldrig selv været ude at køre
> på uhyret.
>
> Er der nogen der har erfaringer, såvel teknisk (bl.a. holdbarhed,
> svagheder m.v.) som køreteknisk
>
> mvh og godt nytår
>
> M.C. Intrudersen
>
Prøv at kigge www.vmaxclubdanmark.dk ud, der vil du finde svar på det du
søger.
Mvh Egon
| |
M.C. Intrudersen (04-01-2007)
| Kommentar Fra : M.C. Intrudersen |
Dato : 04-01-07 17:53 |
|
Ser interessant ud. >Der er jo også sket en vis udvikling, så måske angår de
dårlige anmeldelser primært de gamle årgange fra før 1995????
"Egon Larsen" <egon@larsenspamfri.dk> skrev i en meddelelse
news:459cc607$0$1388$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "M.C. Intrudersen" <habit@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4597b0fd$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Inden jeg købte min Intruder 1400, havde jeg også gået og overvejet en
>> V-max, men blev af et par stykker frarådet denne MC. Jeg har
>> efterfølgende fået et mere nuanceret indtryk..... -men har aldrig selv
>> været ude at køre på uhyret.
>>
>> Er der nogen der har erfaringer, såvel teknisk (bl.a. holdbarhed,
>> svagheder m.v.) som køreteknisk
>>
>> mvh og godt nytår
>>
>> M.C. Intrudersen
>>
> Prøv at kigge www.vmaxclubdanmark.dk ud, der vil du finde svar på det du
> søger.
> Mvh Egon
>
| |
Egon Larsen (04-01-2007)
| Kommentar Fra : Egon Larsen |
Dato : 04-01-07 22:46 |
|
Næ, jeg tror hittet er at den stort set er identisk med den cykel der blev
tegnet i 85, de største ændringer ligger i en kraftigere forgaffel fra 93 og
så er der fra tid til anden udført motorbegrænsninger af forskellig art alt
efter politik i de pågældende lande.
Jeg synes selv at maxen er bedre end sit rygte og har ikke haft væsentlige
problemer med den.
mvh
Egon
"M.C. Intrudersen" <habit@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:459d3107$0$5656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ser interessant ud. >Der er jo også sket en vis udvikling, så måske angår
> de dårlige anmeldelser primært de gamle årgange fra før 1995????
>
> "Egon Larsen" <egon@larsenspamfri.dk> skrev i en meddelelse
> news:459cc607$0$1388$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "M.C. Intrudersen" <habit@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4597b0fd$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Inden jeg købte min Intruder 1400, havde jeg også gået og overvejet en
>>> V-max, men blev af et par stykker frarådet denne MC. Jeg har
>>> efterfølgende fået et mere nuanceret indtryk..... -men har aldrig selv
>>> været ude at køre på uhyret.
>>>
>>> Er der nogen der har erfaringer, såvel teknisk (bl.a. holdbarhed,
>>> svagheder m.v.) som køreteknisk
>>>
>>> mvh og godt nytår
>>>
>>> M.C. Intrudersen
>>>
>> Prøv at kigge www.vmaxclubdanmark.dk ud, der vil du finde svar på det du
>> søger.
>> Mvh Egon
>>
>
>
| |
Armand (05-01-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-01-07 00:04 |
|
"Egon Larsen" <egon@larsenspamfri.dk> skrev i en meddelelse
news:459d75a9$0$1304$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Næ, jeg tror hittet er at den stort set er identisk med den cykel der blev
> tegnet i 85, de største ændringer ligger i en kraftigere forgaffel fra
> 93....
- - - - Endsamt firestemplede calibere!
Hvilket måske gør en forskel, når nu en og anden giver den (tidlige
version?) hug for bremserne :-/
--
Armand.
| |
Egon Larsen (05-01-2007)
| Kommentar Fra : Egon Larsen |
Dato : 05-01-07 13:46 |
|
Hmm, ja nu er der jo hængt noget 6 stemplet gsx brems på min, de originale
er ikke verdens bedste men så er de vist heller ikke værre.
mvh
Egon
"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:459d87f6$0$3559$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Egon Larsen" <egon@larsenspamfri.dk> skrev i en meddelelse
> news:459d75a9$0$1304$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Næ, jeg tror hittet er at den stort set er identisk med den cykel der
>> blev tegnet i 85, de største ændringer ligger i en kraftigere forgaffel
>> fra 93....
>
> - - - - Endsamt firestemplede calibere!
> Hvilket måske gør en forskel, når nu en og anden giver den (tidlige
> version?) hug for bremserne :-/
>
> --
> Armand.
>
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (05-01-2007)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 05-01-07 17:12 |
|
>>> Næ, jeg tror hittet er at den stort set er identisk med den cykel der
>>> blev tegnet i 85, de største ændringer ligger i en kraftigere forgaffel
>>> fra 93....
>>
>> - - - - Endsamt firestemplede calibere!
>> Hvilket måske gør en forskel, når nu en og anden giver den (tidlige
>> version?) hug for bremserne :-/
Og har man en mad de gamle bremser, så har jeg en kammerat der har en
forende liggende der passer på med tykkere rør, og de nye bremser til en
billig penge
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Egon Larsen (05-01-2007)
| Kommentar Fra : Egon Larsen |
Dato : 05-01-07 23:21 |
|
Er det noget jeg kan høre nærmere om?
send mig evt. en mail på egon@larsenspamfri.dk men slet lige spamfri inden
mvh
Egon
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:459e78c4$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Næ, jeg tror hittet er at den stort set er identisk med den cykel der
>>>> blev tegnet i 85, de største ændringer ligger i en kraftigere forgaffel
>>>> fra 93....
>>>
>>> - - - - Endsamt firestemplede calibere!
>>> Hvilket måske gør en forskel, når nu en og anden giver den (tidlige
>>> version?) hug for bremserne :-/
>
> Og har man en mad de gamle bremser, så har jeg en kammerat der har en
> forende liggende der passer på med tykkere rør, og de nye bremser til en
> billig penge
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR 600 F '98 og DR 610 '85
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk
>
| |
|
|