impulskøb: politi mc
Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 29-12-06 22:57

Med familen danmarks friværdi eventyr er der blevet godt med råderum på
kassekreditten, og derfor har jeg kigget lidt rundt

faldt over en hollandsk BMW K75 til få penge der dog har kørt relativt langt
(150kkm)

Er der særlige afgiftsnedslag for politimc'ere - også ved udenlandske? Nok
har de fået service, men man må formode at de har rendt hurtigere og oftere
end mange andre mc'ere og dermed potentielt mere slid?

eller skal jeg bare holde mig langt væk?

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 23:29

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> oftere
> end mange andre mc'ere og dermed potentielt mere slid?
>
> eller skal jeg bare holde mig langt væk?

Jeg ville finde en firbenet evt. en K100, selvom jeg er mest til 2
cylinderen, så syntes jeg at de 4 cylinderen K modeller er de bedste.
Og 150kkm betyder ikke noget for en K model, men de 4 cylindre er der mest
af finde til i Danmark.
Held og lykke med din søgen

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 30-12-06 00:10

> Jeg ville finde en firbenet evt. en K100, selvom jeg er mest til 2

Har ellers læst ganske positivt om K75... Som så vidt jeg ved er en k100,
blot en cylinder mindre
Og de nye R'er hører jeg ikke ret meget positivt om. Og de gamle er for
gamle

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 09:22

> Har ellers læst ganske positivt om K75... Som så vidt jeg ved er en k100,
> blot en cylinder mindre
> Og de nye R'er hører jeg ikke ret meget positivt om. Og de gamle er for
> gamle

Jeg er til 2 benet cykler ikke lige BMW
Vedr. K100 kontra K75, så er det åbenbart noget religion hos mig, men jeg ka
nu bedst med K100.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-06 23:54

On Fri, 29 Dec 2006 22:56:55 +0100, "tom \(cordoba sdi\)"
<skodskod@yahoo.com> wrote:

Hej Tom

>Er der særlige afgiftsnedslag for politimc'ere - også ved udenlandske? Nok
>har de fået service, men man må formode at de har rendt hurtigere og oftere
>end mange andre mc'ere og dermed potentielt mere slid?

Hvis de vedligeholder deres MC park som her i Danmark, tror jeg ikke
jeg turde røre den.

>eller skal jeg bare holde mig langt væk?

Jeg kunne forstå det hvis du var faldet over en i Danmark til en
latterlig lav pris, men som der var betalt afgift af.
Om den så lignede en mødding så pyt, blot prisen er 17,85
Og så er det at man tager til tyskland og finder en passende donor.
Så vidt jeg husker må man "opgradere" med 20% af værdien om året, så
om et par år er den så meget flot.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 30-12-06 00:11

> Hvis de vedligeholder deres MC park som her i Danmark, tror jeg ikke
> jeg turde røre den.

Så du mener ikke de vedligeholder de danske? gerne mere info...

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-12-06 00:19

On Sat, 30 Dec 2006 00:11:18 +0100, "tom \(cordoba sdi\)"
<skodskod@yahoo.com> wrote:

Hej Tom.

>Så du mener ikke de vedligeholder de danske? gerne mere info...

Ih jo, men hvorledes, på hvilke værksteder og af hvem?
De skal jo være i færdselsmæssig forsvarlig stand

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-12-06 14:15

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Ih jo, men hvorledes, på hvilke værksteder og af hvem?

Ja i Nordjylland foregår det hos BMW - umiddelbart det mest optimale sted

/Caspersen

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-12-06 14:27

On Sat, 30 Dec 2006 14:14:30 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

Hej.

>Ja i Nordjylland foregår det hos BMW - umiddelbart det mest optimale sted

Den køber jeg ubeset så længe det er værkstedets mekanikere der
skruer.
Det jeg hentyder til er et værksted i KBH. hvor jeg i anden anledning
har været forbi nogle gange.
Og sørme - Det ser ud til at Snupper Jensen selv skruer i sin bimmer.
Sådan en vil jeg ikke arve.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : p.jarnbak

Dato : 30-12-06 00:16

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> oftere
> end mange andre mc'ere og dermed potentielt mere slid?
>
> eller skal jeg bare holde mig langt væk?

Det er nok den bedste mc bmw har lavet(ikke den hurtigste),få vibrationer og
en meget god benzin økonomi.
Hvis man ikke er til race kommer man til at elske den motor.Den er relativ
billig at købe reservedele til specielt
hvis man køber brugt f.eks www.motorworks.co.uk eller www.motobins.co.uk .En
politi k75 er nok brugt mest i byen
da topfarten nok ikke er meget over en 185-190 km/t ,så det med ikke at
købe, fordi den har kørt meget af tiden
med topfart holder nok ikke.I normal handel koster den næsten/eller det
samme som en k100 og det er på grund af motoren.
Hvis du er til hjemmeskruning og kan få den billigt nok så kan det blive en
rigtig fin mc.Brugtpriser på stumper hos motorworks:
motor 500 gbp
gearbox 178 gbp
bagtøj 285 gbp
så efter priserne at dømme er bagtøj nok det svage punkt.
Hej Palle

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 30-12-06 00:26

> [...]
> Hvis du er til hjemmeskruning og kan få den billigt nok så kan det blive
> en rigtig fin mc.Brugtpriser på stumper hos motorworks:

god info og gode links!

¨men hvad med afgiften? mindes at der er et punkt på anmeldelsespapir hvis
mc cykel. mon det gælder for udlændinge også? Vil jo gerne slippe billigst
muligt ikk

Fra : p.jarnbak

Dato : 30-12-06 01:14

> god info og gode links!
>
> ¨men hvad med afgiften? mindes at der er et punkt på anmeldelsespapir
> hvis mc cykel. mon det gælder for udlændinge også? Vil jo gerne slippe
> billigst muligt ikk

Jeg ved det ikke.jeg har kun prøvet med en k100 fra england(ikke
politi).Hvis du
ser på vuderinger hos skat kan du prøve at få et indtryk af det.Du vil se at
inden for en årgang er priserne stort set de samme
bortset fra en grube der nok er 20-25000 biligere,det er nok ex politi
modelerne,men jeg er ikke sikker.
Hej Palle.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-12-06 06:05

> [...]
oftere
> end mange andre mc'ere og dermed potentielt mere slid?
>
> eller skal jeg bare holde mig langt væk?

Davs Tom.

Hvis hollandsk politi vedligeholder deres bimmere som det danske politi gør,
så vil jeg på trods af grundigt vedligehold og øm og grundig, kærlig pleje
af motorcyklen holde mig MEGET langt væk!

Med de erfaringer der siddes inde med her i hytten, ville jeg ikke anskaffe
en K75'er der har kørt som politimotorcykel - så hellere ofre lidt mere på
en der har kørt civilt. Der er jo en grund til at politiet skiller sig af
med motorcyklerne efter en vis periode. De får tæv, og de får mange af dem.

Rent motormæssigt er der nok ikke problemer, men vær opmærksom på rumlelyde
fra transmissionen, f.eks. klonk- eller slaskelyde, der kunne tyde på slidte
kardankryds.

Vær meget opmærksom på det elektriske, da det laves om ved anskaffelse af mc
hos politiet, og laves om igen når mc'en sælges videre til civile efter endt
tjenestetid. Pas især på, hvis der er monteret varmehåndtag eller andet
elektrisk ekstraudstyr, da dette kan være et svagt punkt, der kan give mange
problemer senere. Blinklys står periodisk af, bag- eller forlygte virker
pludselig ikke, og lignende.

Hvis det er en mc du selv skal syne, så vær opmærksom på at den hurtigt
slider bremseskiverne ned, dette gælder nok især de tidligere
politimotorcykler.
Det er nok mere en mc, der henvender sig til folk, der kan og vil lave mange
ting selv på den = poste penge, tid og knofedt i dyret.

Regn med en motorrenovering omkring de 300-350.000 km, så kan den 300.000
km. mere.
Og regn ligeledes med at gearkasse og kardan står af først. Det er *ikke* en
specielt billig oplevelse.
Men okay, det er BMW-motorcykler jo generelt ikke i det hele
taget...*svedent grin*

I løbet af fire år og 114.000 km med en K75RT er der brugt følgende
reservedele:

1 komplet ny kobling.

3 bremseskiver (2 for, 1 bag).

1 bagdæmper.

1 temperaturføler.

1 gearindikator-kontakt.

1 bremsevæskebeholder.

+ det sædvanlige vedligehold.
Regn med 3-15.000 kr. pr. serviceeftersyn, alt efter hvad der skal laves af
småting, plus det sædvanlige dæk- og bremseskiveskift.

Derudover kan der opstå problemer med tændingen, der kan dø efter 4-10
minutters kørsel. Det kan hjælpe at ruske i nøglen.
Så er det bare om at splitte tændingslåsen ad, rense den for skidt og møg og
samle igen, så kan den lidt igen.

Så bortset fra skavankerne hos politimotorcyklerne, kan jeg kun varmt
anbefale en *civil* K75'er - det er en rigtig dejlig mellemklasse mc, den
kører skidegodt og den er bundstabil.

Så nu ved du lidt om hvad du evt. skal holde øje med.

Godt nytår!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 30-12-06 10:45

snip> Så nu ved du lidt om hvad du evt. skal holde øje med.

mange tak.. kan godt fornemme hvad klokken har slået

Fra : Jan Bachman

Dato : 30-12-06 09:15

<skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>end mange andre mc'ere og dermed potentielt mere slid?
>
>eller skal jeg bare holde mig langt væk?

Hvordan er politimaskiner i Holland indregistreret? Jeg ville
undersøge hvad det er for nogen papirer der følger med. Hvis papirerne
er "anderledes" end de civile registreringspapirer, tvivler jeg på at
sagen løber gnidningsløst gennem det danske registreringssystem. Få
evt. en fotokopi faxet og gå til nærmeste motorkontor og spørg.

/Jan

Fra : H&M

Dato : 31-12-06 11:01

> faldt over en hollandsk BMW K75 til få penge der dog har kørt relativt
> langt
> (150kkm)

Hej Tom

Jeg har selv hentet en K75 i Tyskland......Derved fandt jeg ud af at man
skal købe en MC i bedst mulig tilstand, da afgifterne ikke ruinerer dig
uanset om det er den laveste vurdering eller den højeste....

Køb en MC i den bedst mulige tilstand, nogle af stumperne til den er ikke
helt billige.
Jeg var glad for den, den spinder bare lækkert, så kan du leve med 75 HK,
skal du da have sådan en.
Blot mener jeg ikke at en politi mc er det hele værd....Den skal iøvrigt
også ombygges til 2 personers sæde igen, koster ikke gratis. Men der fåes et
kit til det....

God jagt.

Godt nytår til jer alle
Pas på jer selv, ingen andre gør det...
Hilsen
Ham der altid kører med langt lys, just to live another day.

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 31-12-06 15:08

> Jeg har selv hentet en K75 i Tyskland......Derved fandt jeg ud af at man
> skal købe en MC i bedst mulig tilstand, da afgifterne ikke ruinerer dig
> uanset om det er den laveste vurdering eller den højeste....

Det har du vel egenligt nok ret i. Tanken var bare at hvis afgiften blev
sat ned og maskinen var billig, så havde man en hyggelig lille maskine til i
ny og næ...

> Den skal iøvrigt også ombygges til 2 personers sæde igen, koster ikke
> gratis. Men der fåes et kit til det....

skal den det?!?! NIXEN

Mvh TB

Pt CBR1KDual