Dfmc donation
Fra : Futte & Co.

Dato : 28-12-06 16:38

Een af mine nytårs traditioner, af nyere dato, er en lille donation til
driften af dfmc.dk. Denne tradition må da gerne sprede sig , stille og
roligt
Er der forresten ændringer på vej vedr. dfmc.dk's nye hjem ? Og dertil
hørende bankkonto ?

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : J.C.Kløve

Dato : 28-12-06 18:35

Futte & Co. skrev:
> [...]
> roligt
> Er der forresten ændringer på vej vedr. dfmc.dk's nye hjem ? Og dertil

Jeg har forhørt mig hos min "udbyder" men der er ikke mulighed for at
håndtere så meget trafk, så jeg må melde pas (jeg kan heller ikke
finde ud af det der moderne web halløj, jeg antager at god gammeldags
HTML ikke rækker langt :-/ )

Det er mit håb at DFMC kan hostes sammen med DMCN, men jeg ved at Tony
og Thomas tidligere har diskuteret mulighederne uden at kunne nå
hinanden .....

Det vil være en stor stor skam hvis DFMC må tages af nettet det er en
uvurderlig kilde, og en vidundelig mulighed for at dele billeder med
hinanden

--
Dun@nt

Fra : Max Andersen

Dato : 29-12-06 09:55

Futte & Co. wrote:
> [...]
> roligt
> Er der forresten ændringer på vej vedr. dfmc.dk's nye hjem ? Og dertil

Kunne man ikke lave en ordning hvor man betaler et lille beløb ved
oprettelse af profil, og så tilmelde den pbs efterfølgende?

Hvis beløbene er i størrelsesordenen 50 kr i oprettelse og 50 kr. om
året, så kan det måske løbe rundt?

Jeg har lige oprettet min profil og jeg kan se at jeg er nummer 1125, så
hvis man regner med at halvdelen falder fra så er omkostningerne 600 x
50 = 30.000,- om året?

Det kan så finansiere evt. pbs og betalingsgatewayudgifter, samt en
lille julefrokost/sommerfest for dem der driver det?

Max
--
http://dfmc.dk/?id=1125

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 12:43

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kan så finansiere evt. pbs og betalingsgatewayudgifter, samt en lille
> julefrokost/sommerfest for dem der driver det?

Kanon ide , det ville være synd hvis vi skulle miste den side !

Har selv lige smidt lidt billeder af den lille "ny", op på siden......

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-06 18:08

Max Andersen <max@militant.dk> writes:

> Kunne man ikke lave en ordning hvor man betaler et lille beløb ved
> oprettelse af profil, og så tilmelde den pbs efterfølgende?

Det er en masse administration, og jeg tvivler på at antallet af
brugere ville forblive i den størrelsesorden det er nu, hvis betaling
var påkrævet.

> Hvis beløbene er i størrelsesordenen 50 kr i oprettelse og 50 kr. om
> året, så kan det måske løbe rundt?

Ja, men jeg tror ikke at folk generelt vil betale. Det er også meget
sjovere når sådan noget med betaling er frivilligt.

> Det kan så finansiere evt. pbs og betalingsgatewayudgifter, samt en
> lille julefrokost/sommerfest for dem der driver det?

Nu er det jo ikke vildt mange mennesker der står bag. Basalt set er
det mere eller mindre kun Tony som har lagt mange timer i at udvikle
siden, og mig der som en ganske lille bibemærkning driver den
webbaserede newsreader man kan finde på siden.

Personligt kan jeg ikke overtage driften af siden da jeg hverken har
forstand på at drive servere med det operativsystem Tonys server
bruger eller forstand på udvikling i det programmeringssprog Tony har
brugt til siden.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-12-06 12:36

Max Andersen <max@militant.dk> writes:

> Men så kunne en sponsor være en mulighed?. Få det sponseret af
> MC-butikker, mod at vise reklamer?

Derved ryger uafhængigheden måske. Og hvor fedt er det for en
forhandler at sponsorere et forum, hvor folk i høj grad udveksler
erfaringer om indkøb i udlandet?

> Jeg hoster selv servere, både linux og windows, så det ville ikke være
> et problem for mig. Jeg har dog et firma, så jeg kunne ikke hoste det
> uden betaling. Det ville eksisterende kunder nok blive kede af :)

Nu skal jeg ikke blande mig i hvordan du gør i forhold til dine
kunder, men kunne du ikke hoste det for dig selv, og så ellers tage
imod de donationer der gives. Det er ca. sådan Tony gør så vidt jeg
forstår. Men det kræver selvfølgelig at du er dedikeret til at putte
noget tid i drift og videreudvikling af siden. Er du det?

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-12-06 18:42

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> [...]
> at håndtere så meget trafk, så jeg må melde pas (jeg kan heller ikke
> finde ud af det der moderne web halløj, jeg antager at god

Måske det var en mulighed at droppe gallerierne, der jo nok står for
en meget stor del af trafikken.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : J.C.Kløve

Dato : 30-12-06 21:29

Jes Vestervang skrev:

> Måske det var en mulighed at droppe gallerierne, der jo nok står for
> en meget stor del af trafikken.

Tjooo, det var da en mulighed, men netop gallerierne er kernen i
ydelsen som jeg ser det, hvis det alene var en oversigt over
Dk.Fritid.Motorcykel skribenter, og en "halv" model database, så var
der ikke meget at komme efter :-/

Jeg ved ikke hvaf der skal til for at hoste skidtet, og om det er
muligt at samle så mange penge ind, blandt brugerne, men det er måske
den vej det går

Jeg har da ved selvsyn konstateret at der er langt flere registreret
end der nogenside har været inde på nyhedsgruppen (jeg er da faldet
over ihvertfald et par stykker registreret på dfmc, der aldrig i denne
verden ville komme på nyhedsgruppen :-/ )

Jeg ved ikke hvor løsningen ligger, men jeg føler at det er vigtigt
at finde en...

--
Dun@nt

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-12-06 22:20

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> Tjooo, det var da en mulighed, men netop gallerierne er kernen i
> ydelsen som jeg ser det,

Ok, sådan har jeg aldrig selv set det. Men ok, der er nok egentlig
mange der har det som du.

> hvis det alene var en oversigt over Dk.Fritid.Motorcykel skribenter,
> og en "halv" model database, så var der ikke meget at komme efter
> :-/

Hmm, jeg har nu selv stort set kun brugt siden til at slå op hvem folk
er, hvor de kommer fra og hvad de kører på (og så evt. se deres
gallerier, der er nogle gode imellem, men det har ikke været det
primære). Jeg besøger så også kun siden hver tredje uge eller sådan
noget og er måske en atypisk bruger.
--
mvh Jes Vestervang (uden evner til at holde en Windows kørende og
derudover siddende på en fesen adsl-forbindelse) @ FZS600 & DT125R

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 30-12-06 23:30

Jeg får snart mulighed for at hoste det på en 10 mbit linie med seperat IP
osv og jeg har både pladsen og maskinen til at køre det fra .. jeg har dog
minus forstand på at kode og vedligeholde siden da jeg intet kender til ASP
eller HTML for dens sags skyld.

Har skrevet en mail til Tony men han har ikke svaret selv om det er tæt på
at være en måned siden.

/J

Fra : Allan Poulsen

Dato : 31-12-06 13:41

> Er der forresten ændringer på vej vedr. dfmc.dk's nye hjem ? Og dertil
> hørende bankkonto ?

Hej Gruppe,

Jeg har, blandt flere, tilbudt at hoste og videre-udvikle dfmc.dk og fulgt
diverse diskussioner om bla. økonomi i forbindelse med flytningen.

For dem der ikke ved det, så driver jeg hjemmesiden www.mcinternet.dk og som
det kan ses, er der reklamer på siden. Jeg har i mit tilbud til Tony ikke
lagt skjul på, at hvis han/I vælger at benytte mig som udvikler/hoster, så
bliver det på sigt med samme reklamer som på MCInternet.dk.

Der har været i flere omgange været diskuteret om det ville være "korrekt" i
forhold til den åbne debat, at have MC-relaterede ( producenter, forhandlere
eller butikker ) reklamer på sitet. Jeg forstår problematiken, men mener at
MCInternet.dk reklame system ( Google Adsense ) netop er løsningen for
dfmc.dk - fordi:

* Alle kan via Adsense vælge at reklamere på sitet
* Man kan som Adsense hjemmeside vælge / fravælge sites som man ikke vil
se/støtte
* Der er intet opsøgende arbejde og pengene bliver indbetalt til dig
automatisk (ingen fakturering)
* Alle kan støtte driften af sitet ved at klikke på reklamerne - det koster
ikke DIG noget

Et site, der bygger på MS-SQL og har flere Giga-byte daglig trafik er på
ingen måde billigt at drifte og ikke engang de (skattepligtig) indtægter jeg
har på MCInternet.dk dækker de udgifter jeg har i den forbindelse. Jeg
forventer således heller ikke at reklame indtægter fra dfmc.dk vil kunne
dække alle udgifter, men nok tage "det værste".

Jeg glæder mig til at høre Tony's udmelding, men under alle omstændigheder
mener jeg at den fremtidige hoster/udvikler kan/bør benytte sig af Adsense,
for på den måde at få dækket en del af udgifterne.

Mange hilsner

Allan Poulsen
www.mcinternet.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-12-06 14:49

Allan Poulsen skrev den 31 dec 2006 i

-
> [...]
> ikke lagt skjul på, at hvis han/I vælger at benytte mig som
> udvikler/hoster, så bliver det på sigt med samme reklamer som på
-

Jeg er imod en reklamefinanciering, jeg hader de f#&%u&¤%&ck#¤#¤ reklamer!
Betaler derimod gerne som andre et kontingent.

Tony:
Har andre meldt sig på banen, hvad er din deadline?
Hvordan går forhandlingerne med DMCN, hvis såfremt?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 31-12-06 17:12

On Sun, 31 Dec 2006 13:41:28 +0100, Allan Poulsen wrote:

> Jeg glæder mig til at høre Tony's udmelding, men under alle omstændigheder
> mener jeg at den fremtidige hoster/udvikler kan/bør benytte sig af Adsense,
> for på den måde at få dækket en del af udgifterne.

Personligt kunne jeg godt overveje at tilbyde hosting[1] til projektet.

Det vil dog være betinget af, at der ikke er et kommercielt sigte, dvs. ingen
reklamer - jeg finder dem iøvrigt ganske irriterende.

Nogle interessante ting er dog - hvad er det reelle trafikbehov, hvem
(og hvor mange) har adgang til boxene, er det rackmountable?

[1] Placering på hostinglokation i Århus - ville dog foretrække en UNIX-løsning,
men det kan der vel findes ud af.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-01-07 00:50

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Jeg er imod en reklamefinanciering, jeg hader de f#&%u&¤%&ck#¤#¤
> reklamer! Betaler derimod gerne som andre et kontingent.

Jeg synes ikke at Googles reklamer er specielt irriterende, de er
meget mindre støjende og mere relevante end normale. Jeg ville ikke
have noget imod hvis dfmc fik lidt støtte derigennem.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R