Olie på skiver
Fra : jack

Dato : 27-12-06 14:14

Hej har fået lidt olie på mine skiver og kan ikke bræmse på den bagerst kan
de gøres rene med noget
har planer om at købe nye klodser men vil gerne ha skiven gjort ren.
Mvh Jack

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-12-06 14:23

jack skrev:

> Hej har fået lidt olie på mine skiver og kan ikke bræmse på den
> bagerst kan de gøres rene med noget
> har planer om at købe nye klodser men vil gerne ha skiven gjort ren.

Jeg ville bare tage noget (cellulose)fortynder eller rensebenzin eller hvad
du / man nu har i skabet.
Hans
http://kortlink.dk/2rrz

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-12-06 14:31

jack skrev den 27 dec 2006 i

> Hej har fået lidt olie på mine skiver og kan ikke bræmse på den bagerst
> kan de gøres rene med noget
> har planer om at købe nye klodser men vil gerne ha skiven gjort ren.

En gang motorrens gør efter min erfaring jobbet.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Armand

Dato : 27-12-06 14:37

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> jack skrev den 27 dec 2006 i

> En gang motorrens gør efter min erfaring jobbet.

Motorrens og pakgummiet omkring bremsestemplerne harmonerer ikke særligt
heldigt, hvorfor dét må regnes for et don't :-|

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-12-06 14:55

Armand skrev den 27 dec 2006 i

> Motorrens og pakgummiet omkring bremsestemplerne harmonerer ikke særligt
> heldigt, hvorfor dét må regnes for et don't :-|

Jow, men nu var det skiverne der skulle renses, så går det vel nok an?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Armand

Dato : 27-12-06 15:14

> Armand skrev den 27 dec 2006 i

> Jow, men nu var det skiverne der skulle renses, så går det vel nok an?

Og dog: Hvis man søber skiverne ind i motorrens imens man roterer hjulet, så
vil klodserne i en grad skrabe vædske af under samme rotation - Og hvor vil
det afskrabede så blive af??

--
Armand.

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 27-12-06 14:35

"jack" <krastrup@postvirkerikke.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej har fået lidt olie på mine skiver og kan ikke bræmse på den bagerst
> kan de gøres rene med noget
> har planer om at købe nye klodser men vil gerne ha skiven gjort ren.
> Mvh Jack

Hej
Jeg har brugt en bremserensespray fra Harald Nyborg.
De anbefaler den selv til rengøring af nye indfedtede skiver/tromler inden
montering.
Det er meget effektivt.
Spørg ikke til den økologiske side af sagen

Mvh Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 15:56

On Wed, 27 Dec 2006 14:13:42 +0100, jack wrote:

> har planer om at købe nye klodser men vil gerne ha skiven gjort ren.

Jup, nye klodser, og skiven affedtes med fortynder, eller sprit.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-12-06 16:20

Orla Pedersen skrev:

> Jup, nye klodser, og skiven affedtes med fortynder, eller sprit.

Ja til fortynder. Men nej til sprit. Sprit kan ikke opløse olie. Men som
en anden er inde på kan man bruge bremserens. Det faldbydes alle
steder som den største opfindelse siden hjulet, ilden og Opel kadett.
Lugter man lidt til det, så tror jeg mest det er rensebenzin.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 18:37

On Wed, 27 Dec 2006 16:19:37 +0100, Ib Jakobsen wrote:

> Ja til fortynder. Men nej til sprit. Sprit kan ikke opløse olie.

Hvad er det for noget mærkeligt sprit at Du har ? Såvel som sprit blander
sig med benzin, så ligeså med olie. Virker ihvertfald fint her

Fra : Armand

Dato : 27-12-06 18:49

meddelelse news:14n8613tw9dmk.ia5y4tilp3zh$.dlg@40tude.net...

> Hvad er det for noget mærkeligt sprit at Du har ? Såvel som sprit blander
> sig med benzin, så ligeså med olie. Virker ihvertfald fint her

Sprit har oftest (á, hvad der har været for hånden i køkkenskabet) også
været mit valg til affedtning af skiverne og har virket efter hensigten

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-12-06 20:29

Orla Pedersen skrev:

> Hvad er det for noget mærkeligt sprit at Du har ?

Ja nu er sprit mange ting. Men sådan noget man har i husholdningen.
Synes nu det efterlader en fedtet hinde som tape har svært ved at sidde
fast på.

> Såvel som sprit blander sig med benzin, så ligeså med olie.

Ja man kan lige frem køre på det.

Virker ihvertfald fint her

Mener vi har haft det oppe før. Og der var en kemiker som bekræftede at
det ikke kører kemisk. Eller var det i bilgruppen?.

--
MVH

Ib Jakobsen