Honda ANF 125 Innova
Fra : Henrik Mahler

Dato : 25-12-06 12:48

Min ny GS-500 m Trailer bliver mest til touring

Jeg er nu ude efter en snild lille sag til alle
dagligdagens småture herinde i byen, en let MC
der kan trækkes op/ned fra kælderen , samt være
benzin-økonomisk, og køre uden bøvl dag på dag.
Den må også kunne bruges/tilpasses vinterkørsel

Efter forhandlinger med Mc4You/Bike-Danmark er
kina-mc nu droppet selvom de ville være oplagt

Så er det jeg får øje på Honda´s Innova der vil
ramme noget nær plet, den er pebret i forhold t
kina MC, men synes bedre og mere velproduceret,

Ifølge flere test en usædvanlig vellykket lille
motor med et imponerende træk og op til 50 km/l

Lidt Spørgsmål basseret på "normal" bl. kørsel:

1. Hvor langt et liv har mon en sådan (km) ?
2. Hvad vil i sidste ende dræbe den ?
3. Ka ombyttermotor fås billigt (som kina-mc) ?
4. Hovedrenovering af motor er vel urealistisk ?
5. Fancy elektronik m.m. man ikke selv ka fixe ?
6. Reservedels situationen, honda, nettet, etc ?
7. Ingen Haynes manual sofar, mon det kommer ?

Jeg er interesseret i alle erfaringer og råd om
denne lille MC, jeg ønsker at købe den ny, men
vil som GS-500 have en der er "skrue-venlig" og
reservedels-sikker i det lange løb, selv om den
koster det dobbelte af en tilsvarende kina-MC så
kan en ny plugge-maskine fås for ca 10.000 uden
afgift såvidt jeg kan se, så på denne måde kunne
fås et ekstra hjul-sæt ekstra motor samt komplet
suplement af stumper, det ekstra hjul-set kunne
umidelbart benyttes til reserve og vinter brug

Jeg har fundet de mest almindelige sliddele på
nettet til rimelige priser allerede, (fx. en ny
skive til 400 kr) ,.... men dog ikke alle ting

10-15.000 km årligt så stumper er vigtige

KOK-MC arrangerer en Innova-tur til Nordkap til
August,. den vil jeg også svært gerne med på

Tak for alle svar

MVH Henrik

Fra : Anders Majland

Dato : 27-12-06 11:16

> Min ny GS-500 m Trailer bliver mest til touring

Trailen kan vel nemt hægtes af ?

> [...]
> der kan trækkes op/ned fra kælderen , samt være
> benzin-økonomisk, og køre uden bøvl dag på dag.
> Den må også kunne bruges/tilpasses vinterkørse

Det har du da - i en GS500

> 10-15.000 km årligt så stumper er vigtige

Jeg tror det mest fornuftige (også økonomisk) vil være "bare" at køre på
GS'eren.

> KOK-MC arrangerer en Innova-tur til Nordkap til
> August,. den vil jeg også svært gerne med på

Ja det skulle så være det eneste af dine argumenter jeg køber

Selvfølgelig vil det da slide mere på GS'en atkøre hele året - men det eksta
slid/værditab tror jeg alligevel ikke når op på niveauet ved at købe en
fabriksny innova... Så hellere købe en godt brugt GS500 mere så du kun
behøvet et lager af sliddelene... (Altså hvis din GS'er er så ny at det vil
være synd med vinterkørsel)

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

/A

Fra : Henrik Mahler

Dato : 27-12-06 12:20

Ja traileren kan tages af eller´s blir jeg meget
gnotten når jeg henter den hos Jens Kokholm i midten
af april ,... ja sprit ny,.. og har besluttet at
den skal skånes for de daglige småture ,...

Ja, jeg køber dine argumenter, har selv været igennem
denne tankerække, det KUNNE ende med en GS-500 ekstra
eller en off-roader på 300-500 ccm ,....

Men Innovaen er tilstrækkelig ,.. hvis den er solid,
og igen ikke tungere en den kan parkeres i kælderen
fra gang til gang ,...

Den nye GS´er vil blive kørt i hi før salten kommer,
og kommer ellers til at stå i "mc-garage" i gården

Fra : Hekto

Dato : 27-12-06 14:09

Henrik Mahler wrote:

> [...]
> fra gang til gang ,...
>
> Den nye GS´er vil blive kørt i hi før salten kommer,
> og kommer ellers til at stå i "mc-garage" i gården

Hvorfor så ikke købe en GS450 eller en GN250?

På den anden side så kan årfråvderen anbefales; men så bliver det for sjovt
til at du gider køre på den anden.
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want

Fra : Anders Majland

Dato : 27-12-06 20:01

> Ja traileren kan tages af eller´s blir jeg meget
> gnotten når jeg henter den hos Jens Kokholm i midten
> af april ,... ja sprit ny,.. og har besluttet at
> den skal skånes for de daglige småture ,...

Imho så giver det ikke mening at købe en fabriksny til 55-60kkr ? (Kender
ikke lige dagsprisen) og så købe en mere til 20kkr for ikke at slide på den
til dagligt brug. Jeg tror den vil have bedre af at røre sig end at bare at
stå og kede sig i gården. Og du skal enten nærmest ridse den på begge sider
for at den mister så meget i værdi som du vil kaste efter innova'en...

Men - jeg kan godt se argumentet for at holde den pæn og ikke køre på den
til næste vinter ...

> Ja, jeg køber dine argumenter, har selv været igennem
> denne tankerække, det KUNNE ende med en GS-500 ekstra
> eller en off-roader på 300-500 ccm ,....

Pas på med offroadere - det er meget ligeså vane dannende som det at køre mc
i første omgang...

Men tag GS'en til dagligt - den kan tåle det og brug så sommeren til at
finde en billigt gammel brugt - eller bedre brug denne vinter og ventetiden
på at få samlet noget og kom ud og køre på de gode dage. Når du så for
GS'eren har du dan i reserve....

> Men Innovaen er tilstrækkelig ,.. hvis den er solid,
> og igen ikke tungere en den kan parkeres i kælderen
> fra gang til gang ,...

Hvis det er en cykelkælder så må du sikkert ikke engang parkere den
dernede - Prøv lige at følge op på det først. Brandmyndighederne er ikke
glade for mc'er som nogle pyromaner kan sætte ild på... Sjovt nok accepteres
knallerter nogen steder alligevel - noget med små tanke ....

Kiggede lige på DBA - ser da ud til at mange har nogle (urealistisk) høje
forventninger til hvad sådan en skal koste "godt brugt" - Jeg forstår godt
du køber en ny ... Men der var f-.eks en sort med 91'er 38000km med fuldkåbe
til 25kkr. Hvis den er hvad den giver sig ud for, tror jeg den totalt set
vil være billigere at køre på end en ny Innova...

Men nu du nævnte Kok-mc - jeg kan se at de har en lille 95'er med 72000km på
klokken til 35000kr - Det er imho for meget men måske du kan forhandle
prisen ned på den nu du også har købt en ny og en trailer hos dem

Fra : Hekto

Dato : 27-12-06 11:59

Henrik Mahler wrote:

> [...]
> 5. Fancy elektronik m.m. man ikke selv ka fixe ?
> 6. Reservedels situationen, honda, nettet, etc ?
> 7. Ingen Haynes manual sofar, mon det kommer ?

Come on!19.999,-kr ... hvor meget kan man forvente?

Fra : Henrik Mahler

Dato : 27-12-06 12:23

ca 40.000 km uden bøvl vil jeg sige, og muligheden
for en ombyttermotor til max 5.000 kr ellers kunne
man ligesågodt vælge en lign kina-mc til det halve

Fra : Anders Majland

Dato : 27-12-06 19:46

> Come on!19.999,-kr ... hvor meget kan man forvente?

De første 4000kr er moms. Og så er der også omkring 4500kr i afgift - Så man
kan vel forvente mc for ca 100000kr hvis der også skal være lidt smør til
forhandlerens brød .....

Om man kan vel forvente at den er bedre end en kinøjser til det halve ...

Men selvom den er billig kan man da håbe at Honda vil stå ved den og levere
reservede - ihvertfald de første 5år eller mere efter de stopper
produktionen. Derefter vil den i resten af europa nok hurtigt blive
kasseret ....

/A

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-12-06 13:38

"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Hvor langt et liv har mon en sådan (km) ?

Sikkert mange. Så et engelsk program, hvor de ville teste dens holdbarhed.
(Den kører jo rundt i millionvis omkring i verden)

> 2. Hvad vil i sidste ende dræbe den ?

I programmet måtte de droppe den fra en 11 meter høj kran. De prøvede først
at køre med majsolie (tror jeg) hvorefter de kørte uden olie.

> 3. Ka ombyttermotor fås billigt (som kina-mc) ?

Ved ikke.

> 4. Hovedrenovering af motor er vel urealistisk ?

Næh - hvorfor ? Men en anden motor kan vel altid findes på ebay.

> 5. Fancy elektronik m.m. man ikke selv ka fixe ?

Tvivlsomt

> 6. Reservedels situationen, honda, nettet, etc ?

Som sagt. Den kører rundt i millionvis (også på licens) . Det burde ikke
blive et problem

> 7. Ingen Haynes manual sofar, mon det kommer ?

Den burde være til at overskue med den medfølgende manual.

/Caspersen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 29-12-06 21:34

> Sikkert mange. Så et engelsk program, hvor de ville teste dens holdbarhed.
> (Den kører jo rundt i millionvis omkring i verden)

Tror du tænker på Cub!?

> I programmet måtte de droppe den fra en 11 meter høj kran. De prøvede
> først at køre med majsolie (tror jeg) hvorefter de kørte uden olie.

Det var en Cub!

ScooterBo
(som ikke er helt sikker på det var en Cub, men det var helt sikkert ikke en
Innova)