Hej Jes.
Det lyder godt.
Jeg er alligevel nysgærrig, hvilken elektrodeafstand har du så indstillet
tændrøret til?
Og endnu mere nysgærrig: Hvad kan den køre i det der sportstrim?
Mvh.
Jan Preuthun
"jes" <videnn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:Ytivh.9$7E5.6@news.get2net.dk...
> jeg har løst problemet det var tændrøret der gjore det det var ellers et
> helt nyt men der må jo havde været en fejl i for jeg har bare skiftet
> røret og så kører den
>
>
> "Preuthun" <preuthunfjern@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:GTsuh.131$3q6.67@news.get2net.dk...
>>> jeg har en polini speedengine med 75ccm cyl 13mm kar. og så er der
>>> alm.tæning på. men den beænder tæningen af hele tide den køre ikke
>>> 2minuter
>>> og kommer ikke over 5000omr. er der nogen der ved hvad prolemet er?eller
>>> har
>>> nogen forslag
>>
>>
>> Hejsa.
>> Det lyder til at være noget af en spændende "sportsmaskine" du har gang i
>> dér
>> Tændspolen skal levere spænding til tændrøret. Hvis spændingen bliver
>> meget stor samtidig med at belastningen er høj pga af de høje
>> omdrejninger kan der let kommer overslag i viklingerne. En måde at
>> begrænse tændspolens spænding er at justere tændrørets gnistgab.
>> For ældre knallerter er det derfor en god tommelfingerregel at justere
>> denne (ned) til at ligge et sted mellem 0,4 til 0,5 mm.
>> Se evt.disse generelle betragtninger:
>>
http://www.veteranknallert.dk/0200/0241.htm
>> Jeg håber det kan hjælpe dig.
>>
>> (Og uanset om det gør eller ej, vil det være gavnligt for gruppen, at
>> høre resultatet, så vi alle bliver lidt klogere).
>>
>> Mvh.
>> Jan Preuthun
>>
www.veteranknallert.dk
>>
>>
>
>