Styrebøsning/f.gaffel/P.Maxi
Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 24-01-07 23:28

Hej gruppe

Drengens Maxi er blevet lidt wobblende. Hvis jeg holder hjulet mellem
fødderne, kan jeg vride styret/toppladen et pænt stykke frem og tilbage.

Inspicerede for brud, på selve rør/pladedelene, men fandt ingen. Det var
godtnok koldt, fedtet og mørkt. Men den ene styrebøsning (hvis det er den
der låses via en tap i et lille hul??) var flækket.

Planen er at købe nye hos Thansen, og ploppe dem i. Sidder der een eller to,
i hver side? Dem der sidder i, ´ser cylindriske ud, og er sorte. Thansens
ser hvide ud, og med noget styrerille?

Nogle gode hints at følge? Hold dig endelig ikke tilbage, jeg patter alt i
mig med velbehag. Jeg er mildest talt ikke ret skrap til det, men dog en
anelse stædig.

Sov godt biker-dudes ;)

Søren @Silkeborg

Fra : Henning Lund

Dato : 25-01-07 20:17

Søren G. Nielsen skrev:

> Planen er at købe nye hos Thansen, og ploppe dem i. Sidder der
> een eller to, i hver side? Dem der sidder i, ´ser cylindriske
> ud, og er sorte. Thansens ser hvide ud, og med noget
> styrerille?

Drop det og køb originale i stedet for, Thansens er intet værd,
de holder ikke ret lang tid, og passer for det meste ikke helt
som de skal.

Så vidt jeg husker sidder der 4, det er godt nok længe siden jeg
har skiftet nogle, Maxier er ved at uddø her på bekostning af
scootere.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 25-01-07 20:57

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så vidt jeg husker sidder der 4, det er godt nok længe siden jeg har
> skiftet nogle, Maxier er ved at uddø her på bekostning af scootere.

Tak Henning. Fik dog monteret dem, men det hjalp intet. Den står på ny
gaffel, for den må være knækket et sted, selv om jeg ikke kan se defekte
svejsninger. Den er virkelig slasket....nærmest som 2 kosteskafter, der er
tapet sammen..

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-07 13:00

Søren G. Nielsen skrev:

> [...]
> jeg ikke kan se defekte svejsninger. Den er virkelig
> slasket....nærmest som 2 kosteskafter, der er tapet sammen..

Eller møj slidt

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 03-02-07 08:17

Søren G. Nielsen frembragte:

> [...]
> svejsninger. Den er virkelig slasket....nærmest som 2 kosteskafter, der er

Det er nok de små svejsninger der er mellem gaffelrørene og den
nederste krone.
De bliver nemt rykket fra, og så er den lidt alternativt styrende.
Det eneste rigtige er at købe en ordentlig "sportsgaffel"
Gå f.eks ind her: www.west-import.dk, søg nede i hjørnet på "forgaffel"
og vælg så "Kraftig model".
Det kan ikke betale sig at rode ret meget med den gamle.
Mvh
Niels

Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 04-02-07 15:25

"Niels Kallehauge" <Fuck@all_spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælg så "Kraftig model".
> Det kan ikke betale sig at rode ret meget med den gamle.

Hej Niels

Tak for tippet, jeg vidste ikke til West-Import.
Jeg fik monteret en crom-thansen gaffel, og det virker godt.
Men jeg glæder mig over det større sortiment, jeg nu kan supplere fra.

Mvh.

Søren

Fra : Joen Jensen

Dato : 02-03-07 23:59

Nejnej, Henning, Maxien dør aldrig: Har du ikke lagt mærke til,
at når folk er blevet trætte af deres elendige plasticscootere,
så finder de sig en Maxi, fordi de kan holde, også selv om de
har fået en masse tærsk. Prøv at lægge mærke til hvor mange
Kreidlere, Puch'er og Yamahaer fra den gode tidsalder der endnu
kører, 30-40 år efter fremstillingsåret og med adskillige
hundredetusind kilometer på uret..

Med venlig hilsen

Fra : Henning Lund

Dato : 03-03-07 09:36

Joen Jensen (slet WJYWR) skrev:
> Nejnej, Henning, Maxien dør aldrig: Har du ikke lagt mærke til,
> at når folk er blevet trætte af deres elendige plasticscootere,
> så finder de sig en Maxi, fordi de kan holde,

Næe der er faktisk ikke ret mange tilbage her i kommunen, folk
skifter da bare plastiktingen ud med en anden plastikting

Fra : Allan Riise

Dato : 03-03-07 10:33

Henning Lund wrote:

> Næe der er faktisk ikke ret mange tilbage her i kommunen, folk
> skifter da bare plastiktingen ud med en anden plastikting

Eller køber 45'ere der ikke er plastikting, som Yamaha TZR, Aprillia RS50
eller Derbi GPR.

Hmm, det er jo faktisk lig med min 45'er park.

--
Allan Riise

Fra : Henning Lund

Dato : 03-03-07 20:35

Allan Riise skrev:

> Eller køber 45'ere der ikke er plastikting, som Yamaha TZR,
> Aprillia RS50 eller Derbi GPR.
>
> Hmm, det er jo faktisk lig med min 45'er park.

Fik du den der blev stjålet tilbage?? En af mine hvalpe har lige
her i januar fået hans RMX stjålet, folk må åbenbart synes de er
lette at sælge som stumper.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-07 09:19

Henning Lund wrote:

> Fik du den der blev stjålet tilbage?? En af mine hvalpe har lige
> her i januar fået hans RMX stjålet, folk må åbenbart synes de er
> lette at sælge som stumper.

Nope nej og fandme ikke.
Jeg må indrømme at vreden ikke er blevet mindre, selv om det nu er lang tid
siden.

--
Allan Riise

Fra : Henning Lund

Dato : 04-03-07 10:18

Allan Riise skrev:

> Nope nej og fandme ikke.
> Jeg må indrømme at vreden ikke er blevet mindre, selv om det
> nu er lang tid siden.

Nej det samme her, vi havde lige kostet ny lakering, nyrenoveret
motor, skivebremsealarm, men den er sikkert stoppet ind i en
varevogn i løbet af natten pta alarmen har hylet vildt op.

Fra : Joen Jensen

Dato : 02-03-07 23:59