Skifte forlygtepære på Aprilia SR 50 Ditec~
Fra : Stony

Dato : 19-01-07 13:39

Hej gruppe!

Min søn har netop købt en Ditech 2003 model. Den ene forlygte virker
ikke mere - formentlig er pæren sprunget.

Jeg har fjernet plasticskærmen, der sidder under lygterne og kan
derfor godt få hånden op på bagsiden af lygtehuset, altså der hvor
ledningerne forsvinder ind til pærerne. Men så kommer jeg ikke
længere ...

1. Hvordan får man pærerne ud? Man kan jo ikke se noget - kun
mærke...
Er der en form for bøjle eller spænder eller lignende? Skal hele
fronten pilles af scooteren eller....?

2. Det ville være rart med en værkstedshåndbog eller
reparationshåndbog - meget gerne på nettet. Er der nogen, der kender
www-adresser?

Hilsen Stony

Fra : Lars Ellekær Jacobse~

Dato : 20-01-07 22:17

"Stony" <shboisen@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hejsa

Tror du kan finde noget her

http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=SR%2050

MVH
Lars

Fra : Peter [5260]

Dato : 30-01-07 15:02

http://www.sgnc.dk/redir/default.asp?id=45&lang=dk&ref=off kan du
hente diverse manualer og serviceskema til Aprilia'er.

For at skifte pærer i forlygten skal du have inderskjoldet af - det
skjold, hvor taskekrogen sidder på (=foran knæene). Det sidder fast
med 4 skruer. På min 2001-model skal du også tage fodpladerne af; der
sidder yderligere 2 skruer.

Efter afmontering har du adgang til hele ledningsnettet under styret +
forlygterne...

Mvh
Peter