Skift af slanger ved køler
Fra : RpR

Dato : 28-06-01 23:44

Nu har jeg anskaffet mig en vandkølet 50cc 45'er, men mange af slangerne er
godt møre og lidt halvrådne i det :(

Da systemet er magen til det der sidder på MC'er kunne det tænkes jeg kunne
få lidt hjælp:

Problemer er nok ikke at få vandet ud når jeg skal skifte slangerne, det
klarer det helt sikkert selv... =)
Nej, problemet er hvordan jeg undgår luft i systemet når jeg samler det
igen? At samle det hele under vand dur vist ikke =]

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Morten Juel

Dato : 28-06-01 23:55

> Nu har jeg anskaffet mig en vandkølet 50cc 45'er,
hov hvilken del af dk.fritid.MOTROCYKEL var det at du ikke forstod ?

Mvh
Morten

Fra : Mads Stetter

Dato : 29-06-01 05:52

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> hov hvilken del af dk.fritid.MOTROCYKEL var det at du ikke forstod ?
>
> Mvh
> Morten

Ahhhh, hold nu op Morten! Tror du selv på han får et fornuftigt svar inde i
dk.fritid.scooterhalløj?

Herinde er der nogen der ved noget om det!

Du skal også bare lukke, Morten, nu her hvor du har købt en madkasse og ikke
har lyst til at redde din gamle seca! )

Go' ferie til jer alle... Jeg tager 2,5 til italien klokken 4, dog ikke på
DT'eren!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Morten Juel

Dato : 29-06-01 09:04

"Mads > Ahhhh, hold nu op Morten! Tror du selv på han får et fornuftigt svar
inde i
> dk.fritid.scooterhalløj?
Nææh sikkert ikke, de eneste de ved derinde er hvor man køber tunsæt

> Herinde er der nogen der ved noget om det!
Ja, det kunne man håbe, min cykel har dog ikke alt det smarte vandkøling
)

> Du skal også bare lukke, Morten, nu her hvor du har købt en madkasse og
ikke
> har lyst til at redde din gamle seca! )
HOV HOV, er du klar over at jeg næsten er ved at tude, når jeg køre i min
Golf, og ser andre fræse forbi på MC, det er fandeme ikke sjovt, det er
ligesom at få tyret en syl i kroppen hver gang ;o(( og jeg nåede sq ikke
engang at prøve min nye forgaffel ! ;o(
btw, jeg drømte inat at den bare virkede, da jeg startede den phed drøm )

> Go' ferie til jer alle... Jeg tager 2,5 til italien klokken 4, dog ikke på
> DT'eren!
2,5 uge mener du vel dit heldige svin )

Mvh
Morten **der ikke engang har råd til at tage med rødby puttgarden i sin
ferie**

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-06-01 09:32

On Fri, 29 Jun 2001 00:44:12 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:

>Nej, problemet er hvordan jeg undgår luft i systemet når jeg samler det
>igen? At samle det hele under vand dur vist ikke =]

Ikke noget stort problem,en del vandkølingssystemer har 1 eller flere
udluftningssteder på min RS250 sidder den øverst på køleren og over
vandpumpen,dem åbner/løsner man så bare og fylder på til der kommer
kølervædske ud.Er der ikke sådanne er det stadig ikke et problem,du
fylder bare op og hælder scooteren fra side til side et par gange og
topper op.Derefter kører du en tur og varmer systemet godt igennem og
efterfylder så....

-M

Fra : RpR

Dato : 29-06-01 09:44

> [...]
> fylder bare op og hælder scooteren fra side til side et par gange og
> topper op.Derefter kører du en tur og varmer systemet godt igennem og

Takker, det var et svar jeg kunne bruge til noget =)

Måske når jeg endda at få den lavet inden jeg er færdig med pap =]

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-06-01 09:50

> "4 hjul og 4 takt er 2 for mange"

4 og 4 er 8. Dvs 2takts bil eller 4takts cykel er bedre ....

/A

Fra : RpR

Dato : 29-06-01 14:31

> 4 og 4 er 8. Dvs 2takts bil eller 4takts cykel er bedre ....

nænæ, 4hjul - 2 = 2hjul
4takt - 2 = 2takt

Sådan ser jeg det ihvertfald =)

Fra : David B Wilby

Dato : 29-06-01 20:20

Når du har samlet alle slangerne, så fylder du køleren op så meget som
muligt. Den kan nok ikke ta' så meget men bare roligt. Så starter du motoren
og lader den kører lidt i tomgang, selvfølgeligt med alle dæksler på,
slukker og efterfylder med kølevæske. Det gøre du så et par gange indtil du
har fyldte lige så meget på som der står i håndbogen. Hvis der er et
overløbs beholder på, så sørge lige for at der er altid lidt vand i så
køleanlægget kan suge væske til som nødvendigt. Når du har kørte motoren
varmt skulle der gerne være lidt over minimums mængden i beholderen efter 10
minuters stilstand.

Go' fornøjelse, og hold kølevæsken fra lakken, det ætser. David
Honda VF750F