lak til betonbordplade
Fra : Chriz

Dato : 06-02-07 20:04

Hej gruppe

Har støbt en betonbordplade til brug i badeværelse. Ønsker at give den klar
lak der er så stærk og mat som muligt.

Hvad vil I anbefale. Gerne produktnavn

mvh

chriz

Fra : Max

Dato : 06-02-07 20:54

Hej Chriz

> Har støbt en betonbordplade til brug i badeværelse. Ønsker at give
> den klar lak der er så stærk og mat som muligt.

Hvad er ideen i at lave en beton bordplade og så lakere den ?

Kan man ikke give den sæbespåner eller sådan noget ?

--
Mvh Max

Fra : Chriz

Dato : 06-02-07 20:56

hej max

Ideen er at bekytte de mod vad sæbe og slid. Jeg gidxer ikke noget der skal
plejes i tide og utide.
Har du nogle erfaringer

mvh

chriz

Fra : Per H

Dato : 06-02-07 21:07

On Tue, 6 Feb 2007 20:56:12 +0100, "Chriz" <write_chriz@excite.com>
skrev:

>hej max
>
>Ideen er at bekytte de mod vad sæbe og slid. Jeg gidxer ikke noget der skal
>plejes i tide og utide.
>Har du nogle erfaringer

Jeg har erfaringer med olie, Men har endnu aldrig hørt om lak til en
betonplade. ER det et køkkenbord, er lak bandlyst.
Betonnen skal mættes som et ubehandlet stykke træ.

Rødvin på ubh. beton kommer aldrig af.

Du kan evt. lave en prøvebeton, og starte med en fortyndet lak, som
suger ned. og derefter tykkere.

Vh Per

Fra : Max

Dato : 06-02-07 21:10

Hej Chriz

> Ideen er at bekytte de mod vad sæbe og slid. Jeg gidxer ikke noget
> der skal plejes i tide og utide.
> Har du nogle erfaringer

Ikke med betonbordplader, men min tanke var at de i sig selv vel var
af en sådan beskaffenhed at de ikke behøvede lak. Lak kunne jeg
forestille mig ville give vedligeholdelse problemer ved at det kan
falde af og sådan noget. Mine betonfliser har jo heller ikke fået nogen
behandling og de tåler jo næsten det meste uden problemer. Jeg
har leget med tanken om at lave ting i beton, men aldrig forestillet
mig at de skulle lakeres.

--
Mvh Max

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-02-07 21:27

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse

> Har støbt en betonbordplade til brug i badeværelse. Ønsker at give den
> klar lak der er så stærk og mat som muligt.
> Hvad vil I anbefale. Gerne produktnavn

Læs her:

http://www.rockidan.dk/indhold/index2.php?valg=sporg&read=faq.php&read=readfaq.php?laes=106