Kraftige hyldeknægte
Fra : Optimus Prime

Dato : 05-02-07 10:45

Jeg overvejer at opsætte en skifferplade på væggen til mit anlæg; men
med skifferplade, god tung forstærker osv ender jeg nok omkring 75kg last

Hylden bliver ca. 50cm bred og 40-45cm dyb. Den skal opsættes på en
murstensvæg, så jeg leder sådan set bare efter nogle solide hyldeknægte
- og de må gerne være pæne at se på, så hvis i kender til noget der
passer beskrivelsen, vil jeg meget gerne høre herom

Fra : Ole C

Dato : 05-02-07 13:28

Optimus Prime skrev blandt andet:

> [...]
> hyldeknægte - og de må gerne være pæne at se på, så hvis i kender til
> noget der passer beskrivelsen, vil jeg meget gerne høre herom

Det skulle kunne alde sig gøre i et hvilket som helst byggemarked at købe
hyldeknægte der mageligt kan bære 75 kg, såfremt de er sat ordentligt op!
Se for eksempel denne type:
http://www.mifapladen.dk/main.aspx?expand=2&cat=38&action=accessory&nodeid=2455&type=2

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-07 15:02

On Feb 5, 10:44 am, Optimus Prime <P...@optimus.dk> wrote:
> [...]
> - og de må gerne være pæne at se på, så hvis i kender til noget der
> passer beskrivelsen, vil jeg meget gerne høre herom

MP Beslag eller Beslaco har nogle store nogen. De kan helt helt
sikkert holde det du har brug for.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 05-02-07 18:39

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og de må gerne være pæne at se på, så hvis i kender til noget der passer
> beskrivelsen, vil jeg meget gerne høre herom

Hyldeknægte er næste aldrig særlig pæne. Og jo større des grimmere synes at
være reglen.

Måske kunne du, når det nu er en murstensvæg, bore et par velvoksne huller,
og heri lime nogle pæne stålstænger fast med noget 2-komponent lim.
Stålstængerne skal gå vandret ud og have en længde på ca. et par cm. mindre
en hyldens dybde. Stålstængerne kan eventuelt overtrækkes med en klar
plasticslange for at forhindre ressonans. På den måde vil du helt kunne
slippe for hyldeknægtene.

Martin

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 06-02-07 16:38

Martin Bak skrev:
> [...]
> en hyldens dybde. Stålstængerne kan eventuelt overtrækkes med en klar
> plasticslange for at forhindre ressonans. På den måde vil du helt kunne

Det skal godt nok være sat ekstremt godt fast, for at bære 75 kg. Jeg
ville nok også have dem til at gå bare en anelse opad, når jeg satte dem
i, for med den vægt, vil de altid synke lidt, og så er hylden ikke i
vater mere. Trækket i stangen der skal holde hylden, vil nok ligge i
nærheden af 140 kg, så befæstigelsen skal være aldeles solid, hvilket
burde være muligt i en murstensvæg. Men det kan jo godt være du lige
skal prøve at sætte noget der er knap så værdifuldt på den først, inden
du sætter anlægget på den. Læg også lige en god spånplade eller lign.
under hylden, så gulvet ikke beskadiges hvis den skulle falde ned.

Jesper