Male på siliconefuge?
Fra : Jakob

Dato : 03-02-07 17:49

Hej,

jeg har lavet en siliconefuge i mit badeværelse hvor væg og loft støder
sammen. Væg og loft har samme farve, men det har fugemassen ikke
Kender i til noget som helst produkt som man evt. kan grunde på fugen med,
så man kan male med acrylmaling på den bagefter? jeg har ikke kunnet finde
noget, og byggemarkedet kunne ikke hjælpe videre. Hmm...

- Der må da findes noget...

--
Hilsen Jakob

Fra : Peter Westh

Dato : 03-02-07 21:20

"Jakob" <nejnej@detduerikke.du> skrev i en meddelelse
> [...]
> så man kan male med acrylmaling på den bagefter? jeg har ikke kunnet finde
> noget, og byggemarkedet kunne ikke hjælpe videre. Hmm...

Jeg ville prøve med en alkydbaseret grund- eller mellemmaling.

/P

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-07 14:04

Jakob wrote:
> [...]
> på fugen med, så man kan male med acrylmaling på den bagefter? jeg
> har ikke kunnet finde noget, og byggemarkedet kunne ikke hjælpe

Nu vil jeg jo ikke være lyseslukker, men der er en årsag til at der på
siliconen står at den ikke kan overmales. Jeg har kun haft held til at smøre
mere silicone uden på, i rette farve.

Fra : asd

Dato : 05-02-07 20:47

Hejsa.

Den eneste chance du har, er at fuge med acrylfuge ovenpå siliconefugen, og
så male på den.

Hilsen Morten