elletræer
Fra : Jørn Møller

Dato : 02-02-07 11:14

Jeg har nogle store gamle elletræer i min have, nok 15 m høje. Med de mage
storme er jeg lidt bekymret for, at de skal blæse om og måske ramme huset.
På den anden side vil jeg ikke ret gerne af med dem. Kan man med fordel
skære de øverste 7-8 m af uden at resten går ud?

Mvh.
Jodem

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-02-07 13:47

On Fri, 2 Feb 2007 11:13:47 +0100, "Jørn Møller" <jodem@newmail.dk>
wrote:

> [...]
>På den anden side vil jeg ikke ret gerne af med dem. Kan man med fordel
>skære de øverste 7-8 m af uden at resten går ud?

Elletræer bliver sjældent specielt gamle.
Jeg har set et stort, ældre et af slagsen vælte i regnvejr. Det var vel
12 meter højt.

Du kan godt skære dem halvvejs ned, formentlig også uden de dør af det.
Men pænt bliver det aldrig.

Nu har jeg selvfølgelig ikke set dine træer, men var det mig, ville jeg
nok finde en løsning hvor de kom helt væk. Som sagt, elletræer er ikke
det mest holdbare i længden.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Jørn Møller

Dato : 03-02-07 09:39

> [...]
>
> Nu har jeg selvfølgelig ikke set dine træer, men var det mig, ville jeg
> nok finde en løsning hvor de kom helt væk. Som sagt, elletræer er ikke

tak for hurtigt og præcist svar

JM

Fra : Esben I.

Dato : 04-02-07 01:18

Jørn Møller wrote:
> [...]
> På den anden side vil jeg ikke ret gerne af med dem. Kan man med fordel
> skære de øverste 7-8 m af uden at resten går ud?

Eller skær dem helt ned ; de skyder igen
mvh
Esben I.