Brusebad i karbad
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-02-07 19:15

Hej.
Brusebad i et karbad er ikke nogen fornøjelse.
Vores fødder blokerer for al det afskyllede sæbe, som så skyller over
fødderne når man slukker vandet.
Findes der en platform af en art, som er lavet til at lægge stabilt i
badekarret, eller noget andet der kan bruges?
Kai

Fra : Ole Jensen

Dato : 03-02-07 20:29

> [...]
> Findes der en platform af en art, som er lavet til at lægge stabilt i
> badekarret, eller noget andet der kan bruges?

Kan du ikke lave din egen?

Det kan ikke være så svært, synes jeg.
Du skal bare have skåret nogle brædder i en profil der passer, og så
nogle ovenpå der holder det hele sammen.

Lav det evt. af terassebrædder af hårdttræ.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Kombisav / Dekupørsav / Billedrammer / Træarbejder / m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 05-02-07 17:45

Følgende er skrevet af Ole Jensen:

> [...]
> nogle ovenpå der holder det hele sammen.
>
> Lav det evt. af terassebrædder af hårdttræ.

Kan de klare at være våde, og sæben?
Kai

Fra : Ole Jensen

Dato : 07-02-07 19:58

Fister Løgsovs <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> Kan de klare at være våde, og sæben?
> Kai

Det ved jeg så ikke, men hvis det var mig, så ville jeg forsøge.

Jeg har i mange år haft en brusekabine med træfliser på gulvet, og der
var det ikke noget problem.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-02-07 09:46

Fister Løgsovs wrote:

> Kan de klare at være våde, og sæben?

Eftersom man bygger terasser af træ nu til dags, så vil jeg da mene at
de sagtens kan holde til det... og skulle de så 'dø' efter 3-5 år, så er
det jo stadig en nem og billig måde at ordne det på, hvis altså ikke man
kan leve med at flytte fødderne lidt så vandet kan passere

Hvis du laver det af træ (det kan sikkert komme til at se skide godt ud)
så husk at bruge skruer som virkelig kan holde til vand (dvs.
udendørsskruer) og sørg for at de er undersænket osv. så de ikke ridser
badekarret eller laver andre trælse skader.

Thomas

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-02-07 17:31

On Thu, 08 Feb 2007 09:46:11 +0100, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.too.invalid> wrote:
klip

> [...]
>udendørsskruer) og sørg for at de er undersænket osv. så de ikke ridser
>badekarret eller laver andre trælse skader.

Hvad med svamp. før i tiden fik vi alle svamp i tæerne i marinen,
med deres trælister i brusebadet.
mvh Ebbe

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 09-02-07 08:01

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
> <thomas@p7.dk.too.invalid> wrote:
> klip

> Hvad med svamp. før i tiden fik vi alle svamp i tæerne i marinen,

Hvis man vælger det rigtige træ og giver det den rigtige behandling så
tror jeg ikke det bliver et problem... Jeg kunne forestille mig at du
har været udsat for noget 'alm' billigtræ (mon ikke det var alt man
ville ofre på Jer i marinen? ) så hvis man vælger noget af det mere
eksotiske træ og derefter undlader at vandet ligger i søer på og omkring
træet, så bør det altså tørre fint ud uden svamp.

Fx. kan man købe træ-gulv til badeværelset hos TripTrap (sikkert dyrt,
men også hammer flot) så mon ikke det kan lade sig gøre?

Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-07 01:49

Fister Løgsovs wrote:
> Hej.
> Brusebad i et karbad er ikke nogen fornøjelse.
> Vores fødder blokerer for al det afskyllede sæbe, som så skyller over
> fødderne når man slukker vandet.

Det problem har jeg da i mange år klaret ved at flytte fødderne lidt op fra
bunden af karret - op mod siderne, så det snavsede vand kan passere mellem
fødderne.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 05-02-07 17:21

On Sun, 4 Feb 2007 01:49:14 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

>Det problem har jeg da i mange år klaret ved at flytte fødderne lidt op fra
>bunden af karret

Gisp!

> - op mod siderne,

Nååeee sådan

kmo

Fra : Holst

Dato : 05-02-07 17:42

Fister Løgsovs wrote:

> [...]
> Findes der en platform af en art, som er lavet til at lægge stabilt i
> badekarret, eller noget andet der kan bruges?

Ja, jeg erindrer problemet fra min barndom.

Hvad med bare at sætte en længere slange på bruseren og hæng den op i
den anden ende af badekarret ...

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 05-02-07 17:45

Holst skrev:

> Ja, jeg erindrer problemet fra min barndom.
>
> Hvad med bare at sætte en længere slange på bruseren og hæng den op i den
> anden ende af badekarret ...

Ideen er ikke så dårlig, og det havde vi også gjort hvis det var
muligt.
Kai