Mætning/imprægnering af fuger
Fra : Hans

Dato : 31-01-07 20:29

Hej

Jeg har lige fået nye klinker i køkken og gang. Har hørt det er en god
ide, at efterbehandle fugerne, for at undgå misfarvning. Hvilet produkt
er bedst til det?

Mvh
Hans

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-01-07 21:04

Hans wrote:

> Jeg har lige fået nye klinker i køkken og gang. Har hørt det er en god
> ide, at efterbehandle fugerne, for at undgå misfarvning.

Ja, sugeevnen skal reduceres mest muligt.

> Hvilet
> produkt er bedst til det?

Sæbespåner. Er klinkerne uglaserede, så lad også bare klinkerne suge til
sig, de bliver meget lettere at holde pæne.

> Mvh
> Hans
Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Mads

Dato : 31-01-07 22:16

On Wed, 31 Jan 2007 21:04:03 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

>Sæbespåner. Er klinkerne uglaserede, så lad også bare klinkerne suge til
>sig, de bliver meget lettere at holde pæne.

Hvordan gør man?
Vasker man bare gulvet med sæbespåner opløst i vand eller hur ?

Jeg har nemlig også lige fået nyt klinkegulv i både køkken, gang,
bryggers og bad, så det ku sikkert godt trænge.

mvh Mads

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-01-07 22:42

Mads wrote:

> Hvordan gør man?
> Vasker man bare gulvet med sæbespåner opløst i vand eller hur ?

Du opløser så mange sæbespåner, som du kan få opløst i vandet - et halvfyldt
vandfad er nok. Så er det ellers bare ned på de grædende knæ og gnubbe sæben
godt ind i fuger og klinker. Lad det sidde og trække ned en times tid og
vask så af med rent vand og let hånd.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Mads

Dato : 01-02-07 00:43

On Wed, 31 Jan 2007 22:41:59 +0100, "Erik Ginnerskov"
> [...]

>godt ind i fuger og klinker. Lad det sidde og trække ned en times tid og

OK, jeg takker. Så må jeg ud og have købt mig nogen sæbespåner
imorgen.

mvh Mads