Søger - Vandpumpe - Fuldautomatisk
Fra : DeBoss

Dato : 31-01-07 10:19

Hej

Jeg bor midt i byen og har alm vandtilgang fra vandværk.
Vi har skiftet de fleste rør om til PEX, men det øgede ikke vandtrykket på 1
salen..
Derved konkluderer jeg at trykket blot ikke er højt nok til at give
tilstrækkeligt med vandtryk - huset ligger rimelig højt i forvejen...

Jeg vil gerne finde et par pumper der kan sættes både på varmt og koldt
vand, som selv starter og stopper når der bruges forbrugsvand, sådan at
trykket bliver stort nok til at massage bruseren fraktisk masserer :)

Jeg har fundet nedenstående til et hjemmevandværk.. :) Det er ikke lige det
jeg mangler men tæt på..

""Husvandværk med selvansugende pumpe. Kan suge op fra 8-9m dybde.
Vandværket er meget lydløst og pålideligt. Specielt anvendelig til at øge
trykket på et vandsystem, pumpevand fra f.eks. En brønd, sø eller beholder,
og levere vand til husholdningen. Fuldautomatisk drift - d.v.s. at pumpen
starter automatisk når der åbnes for vandet og stopper når der lukkes"

Hvad leder jeg efter??

Mvh Dennis

Fra : Max

Dato : 31-01-07 11:57

Hej

> Hvad leder jeg efter??

En hydroforpumpe.

Mvh Max

Fra : Q

Dato : 31-01-07 12:29

> Hej

> En hydroforpumpe.

Det burde vel være nok med een hydrofor?..
Noget med at koble den ledningen ind i huset, så trykket øges over hele
huset, incl. tilgangen til vandvarmeren

Uanset skal OP nok have en bliktud til at montere..

/peter

Fra : DeBoss

Dato : 31-01-07 16:02

> [...]
> huset, incl. tilgangen til vandvarmeren
>
> Uanset skal OP nok have en bliktud til at montere..

Tak til jer begge..
Jeg har nu googlet - masser af hits men finder ikke nogen pumpe der hedder
sådan trods hits'ene

Jeg fandt en hydrofor - men tvivler på at jeg skal have en sådan stående

Brugsvands pumper, cirkulations pumper. Der er masser..
Men ikke lige nogen der hedder hydroforpumpe?

Jeg kan ikke finde en pumpe der lyder som om den har den type fuldautomatik?

Fra : Søren

Dato : 31-01-07 16:10

> Men ikke lige nogen der hedder hydroforpumpe?
>
> Jeg kan ikke finde en pumpe der lyder som om den har den type
> fuldautomatik?

Kig efter en trykforøgerpumpe.

-Søren