isolering af kældervæg
Fra : Niels U. Kristiansen

Dato : 30-01-07 21:02

Dette emne har været behandlet flere gange før, men jeg er stadig
usikker.

Jeg har i mit bryggers en ydervæg af fundablokke, hvoraf det meste er
under terræn, altså en kældervæg. Den er tør men selvfølgelig kold, så
den burde isoleres og det er ikke muligt udefra. Jeg forestiller mig et
stållægteskelet på 45mm skruet i loft og gulv, isoleret med 45mm
Rockwool og udenpå et enkelt lag vådrumsgips.

Skal der være en dampspærre? Risikerer jeg så ikke blot, at den nu tørre
væg alligevel begynder at blive våd?

Omvendt uden dampspærre, kan så den nye væg ånde nok til at forhindre
betonvæggen bliver fugtig pga kondensering?

Nogle anbefaler et lag tjærevindpap imellem betonvæg og isolering. Hvad
gavn gør det?

Og så har jeg fået det råd at lave konvektionsåbninger ved loft og gulv,
så væggen kan udlufte sig selv. Nogle der ved, hvordan man udfører det
eller har erfaringer med lignende?

Venlig hilsen
Niels U. Kristiansen

Fra : Sybil

Dato : 30-01-07 21:18

"Niels U. Kristiansen" <niels.u.kristiansen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:45BFA421.712E@mail1.stofanet.dk...
> [...]
>
> Og så har jeg fået det råd at lave konvektionsåbninger ved loft og gulv,
> så væggen kan udlufte sig selv. Nogle der ved, hvordan man udfører det

http://www.rockwool.dk/sw36074.asp
Har noget om efterisolering.
Håber det kan hjælpe.

Majken

Fra : TT

Dato : 31-01-07 16:13

> http://www.rockwool.dk/sw36074.asp
> Har noget om efterisolering.
> Håber det kan hjælpe.
>
> Majken

Tror jeg ikke da der bliver spurgt på vægge og du linker til gulv ??

-TT

Fra : Jacob Mygind

Dato : 01-02-07 12:48

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Tror jeg ikke da der bliver spurgt på vægge og du linker til gulv ??

Linket er nu rigtigt nok, men der er fejl på siden

Mvh
Mygind

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-07 07:18

> Og så har jeg fået det råd at lave konvektionsåbninger ved loft og gulv,
> så væggen kan udlufte sig selv. Nogle der ved, hvordan man udfører det
> [...]

Hvis du nogensinde finder de vise sten, så lad os andre høre

-TT