Bruser termostat, hvilken ??
Fra : PSD

Dato : 27-01-07 11:59

Hej.

Vi har sådan en termostatstyret bruser-vandhave ting, og den er begyndt at
dryppe....
Den var ret billig, og nu kan man selvfølgelig ikke få pakninger til den...

Derfor skal vi have en ny, men hvilken ??

Den skal ikke gå så langt ud fra vægen.
jeg ved at Damixa har nogle der vist er ret gode, men de går alt for langt
ud fra vægen syntes vi....

Men hvilket andet fabrikat kan så anbefales at kikke på ??

(Gerne med mange års dryp-garanti.... ha ha)

--
Peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-01-07 13:52

PSD wrote:
> [...]
> ud fra vægen syntes vi....
>
> Men hvilket andet fabrikat kan så anbefales at kikke på ??

Mine forældre fik en Oras (et eller andet) termostat-dims da de fik
lavet nyt badeværelse, og det er rigtig dejligt at bruge, fin justering
af varmen (på trods af lille el-varmtvandsbeholder) og vist en 5 års
garanti mod dryp. Desuden virker det til at være nemt at gøre rent (med
sådan børstet-stål agtig overflade som ikke gør noget bliver lidt ridset
under rengøring for kalk)

Jeg skal selv have skiftet mit damixa da det har lidt svært ved at holde
helt tæt. Eneste ting jeg virkelig kigger efter (udover at det gerne må
være relativt pænt) er at det er keramisk, derved kan det ikke
overstrammes med døde pakninger til følge. Typisk kommer de keramiske
med 5 års drypgaranti.

Thomas

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 27-01-07 14:41

Damixa kan du roligt købe de holder længe koster ca 400-500 kr for et godt
et.

Fra : Finn Erichsen

Dato : 28-01-07 01:05

Hej Peter

>Vi har sådan en termostatstyret
>bruser-vandhave ting, og den er begyndt at
>dryppe....
>Den var ret billig, og nu kan man
>selvfølgelig ikke få pakninger til den...
Da jeg var Gas og Vandmester I Københavnsområdet op til 1980
installerede jer mange MORA vandhaner og termostater og jeg
havde aldrig nogen kvaler med dem dengang. Da jeg så byggede mit
hus her i Australien, ja så installerede jeg selv sagt også MORA
her. I DK havde jeg aldrig selv lavet med en MORA vandhane men
altså solgt ganske mange og også anbefalet til folk. Nu var det
jo spændende om de kom til at holde hvad jeg havde låget mine
kunder i DK. Jeg har nu levet i hytten her i 26 år med masser af
mennesker i huset og mange gæster fra det meste af Europa og du
gætter det ikke Termostaterne sidder der stadig og fungere som
en drøm, ser praktisk talt ud som nye og har aldrig været
repareret. Jeg må lige tilføje at der er en stor forskel på
vandet her i Canberra i forhold til København vandet her er ikke
kalkholdigt. Jeg monterede også MORA et-grebs blandings
batterier hvor vi ikke behøvede termostater altså køkken og
håndvaske, disse er ikke med keramiske pakninger men med gummi
bøsninger og teflon belagt stempel. På disse 26 år har jeg
udskiftet 1 gummibøsning med stempel og det var den i køkkenet
altså den hane der givetvis bruges mest i huset. En af årsagerne
til at jeg ikke ville have haner med keramiske pakninger er at
jeg på Sjælland lavede service på de første haner der kom på det
danske marked, Ideal Standard (tror jeg de hed) og de støjede
ganske kraftigt ved visse vandmængder. På et tidspunkt blev det
i øvrigt forbudt at bruge disse haner i beboelses ejendomme
netop på grund af støjniveauet og det har da også senere vist
sig at disse keramik skiver kan knække. Fra starten var de nu
også uhyggeligt dyre. MORA hanerne havde dog også den ulempe at
de også var meget dyre i hvert fald her på øen men hvis jeg
tager vedligeholdes udgifterne og holdbarhed med ind i ligningen
vil jeg tro at man ikke kan få en billigere vandhane og så er de
en fornøjelse at bruge på daglig basis.
Cheers Finn
--
Finn Canberra Australia