Adgang fra køkken til toilet
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-01-07 22:09

Jeg boede engang i en gammel lejlighed, hvor en del af køkkenet var lavet om
til toilet/bad. Døren til toilet/bad var en dobbeltdør (den ene var dog
pillet af) og forklaringen jeg fik var, at der ikke kun må være én dør fra
køkken til toilet.

Den regel, om den findes endnu, har jeg ledt længe efter. Er der nogen, der
kender til den og eventuelt ved, hvor jeg kan læse nærmere for reglerne?
Gælder det stadig, at der SKAL være to døre mellem toilet og køkken?

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-01-07 22:27

> Gælder det stadig, at der SKAL være to døre mellem toilet og køkken?

Ja og nej. Nej i private boliger, men ja i restauranter. Det står bl.a. i
SBI anvisning 189 for private boliger

Mvh Maria

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-01-07 22:34

> Ja og nej. Nej i private boliger, men ja i restauranter. Det står bl.a. i
> SBI anvisning 189 for private boliger

Tak for henvisning. Fandt ud af, ved at søge, at der er tale om en hel bog,
som jeg skal slippe 225 kr. for at købe. Må vist en tur på biblioteket *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Leonard

Dato : 27-01-07 01:07

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_NOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Tak for henvisning. Fandt ud af, ved at søge, at der er tale om en hel bog,
>som jeg skal slippe 225 kr. for at købe. Må vist en tur på biblioteket *S*

Reglerne står i bygningsreglementet, alle anvisningerne er bare
vejledning og beskrivelser af reglerne. Bygningsreglementerne finder
du her: http://www.ebst.dk/bygningsreglementer/0/52/0
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-01-07 09:01

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> Reglerne står i bygningsreglementet, alle anvisningerne er bare
> vejledning og beskrivelser af reglerne. Bygningsreglementerne finder

Tusinde tak! Det blev jeg allerede langt klogere af at læse. Nu blev jeg
eksempelvis klar over, hvorfor hemse ofte er max. 4.5 kvm. i gulvareal.

Det reglement skal jeg lige have læst grundigt, så tak for hjælpen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-01-07 13:58

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_NOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> Tusinde tak! Det blev jeg allerede langt klogere af at læse. Nu blev jeg
> eksempelvis klar over, hvorfor hemse ofte er max. 4.5 kvm. i gulvareal.

Hvorfor? Kunne ikke lige finde en søgefunktionalitet

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-01-07 15:12

> Hvorfor? Kunne ikke lige finde en søgefunktionalitet

Citat:

3.4.6: Indskudte etager (hemse) betragtes ikke som selvstændige
beboelsesrum, når gulvarealet højst er 4,5 m². Til gulvarealet medregnes kun
den del, hvor den fri højde er 1,0 m og derover.

---

Jeg går ud fra, at boligarealet blandt andet har en række økonomiske
konsekvenser. Eksempelvis forsikring samt tilslutningsafgift,
stikledningsbidrag og løbende afgifter til energiforsyning. Måske også ved
beregning af ejendomsskat?

Fra : Max

Dato : 26-01-07 22:29

Hej Lisbeth

> for reglerne? Gælder det stadig, at der SKAL være to døre mellem
> toilet og køkken?

Jeg har tænkt det samme, men hvis reglen eksistere endnu, ja så
kender jeg en del helt nybyggede huse der er ulovlige og lejligheder
også forøvrigt.

--
Mvh Max