Hvilken gulvbelægning
Fra : Torben Brøndum

Dato : 24-01-07 16:13

Hej derude,

I en ca. 6 år gl. tilbygning (28 M2) har vi indrettet kontor med 3
arbejdspladser - én bliver brugt meget, én lidt og én midt imellem. Det er
primært om aftenen, at de bliver anvendt. Kontordelen er vel reelt ½-delen
af rummet - den anden ½-del har en sovesofa og et fjernsyn, som børnene kan
spille playstation ved.

Vi har gulvvarme og lagde et tæppe på - forholdsvis billigt, da vi jo godt
var klar over, at kontorstole ville slide meget på det.

Nu skal vi have det skiftet. Jeg vil gerne have trægulv, men det bliver vel
også grimt med tiden. Køreplader kunne vi ikke have, da der kom kondens
under dem.

Hvad kan i anbefale os at gøre (belægning) - findes der trægulv, der vil
kunne holde til ovennævntebehov f.s.a. kontorstole? Hvor lang tid vil der gå
inden gulvet skal slibes mon?

Håber på nogel gode råd og erfaringer.....tak på forhånd

Torben Brøndum

Fra : Anders Majland

Dato : 24-01-07 16:31

> Hvad kan i anbefale os at gøre (belægning) - findes der trægulv, der vil
> kunne holde til ovennævntebehov f.s.a. kontorstole? Hvor lang tid vil der
> gå inden gulvet skal slibes mon?

Pergo eller andet laminatgulv kan tålet meget (mis)-brug

/A

Fra : Torben Brøndum

Dato : 24-01-07 16:48

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i

> Pergo eller andet laminatgulv kan tålet meget (mis)-brug

Tak for svar. Hvad er forskellen på parketgulve og laminatgulve.....findes
et godt site, hvor jeg kan læse noget herom - kan I evt. henvise?

Torben Brøndum

Fra : Anders Majland

Dato : 24-01-07 17:41

> Tak for svar. Hvad er forskellen på parketgulve og laminatgulve.....findes
> et godt site, hvor jeg kan læse noget herom - kan I evt. henvise?

Prøv at læse på f.eks www.pergo.com og http://www.wikinggulve.dk/

Basalt er "rigtigt" træ blødere end kunstprodukter men også mindre slidtærke

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 24-01-07 21:10

news:45b77bcf$0$2109> Pergo eller andet laminatgulv kan tålet meget
(mis)-brug

vil også mene at laminat er det bedste i dette tilfælde, men vil der ikke
samle sig kondens under det, ligesom under kørepladerne.

Jens