Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gråt er brunt i Photoshop
Fra : Thomsen

Dato : 03-02-07 22:41

Hej
Det der er gråt i mine billeder ser brunt ud i Photoshop.
Er forøvrigt gråt i alle andre programmer jeg har, der kan vise billeder.

Hvad kan jeg gøre ved Photoshop?

mvh Ole

Fra : John Sahl

Dato : 04-02-07 00:28

Thomsen wrote:
> Det der er gråt i mine billeder ser brunt ud i Photoshop.
> Er forøvrigt gråt i alle andre programmer jeg har, der kan vise
> billeder.
> Hvad kan jeg gøre ved Photoshop?

Mon ikke du skal justere din skærm, eller få dig en ny, hvis det er
gældende for alle billeder?

--
John Sahl

Fra : Thomsen

Dato : 04-02-07 02:30

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke du skal justere din skærm, eller få dig en ny, hvis det er
> gældende for alle billeder?
>
> --
> John Sahl

Altså sorthvide billeder ser rigtige ud i programmer som f.eks Indesign og
Picasa,
men i Photoshop ser de brune ud. Så jeg håbede at et eller andet kunne
stilles i
Photoshop.

mvh Ole

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-02-07 07:58

"Thomsen"

> [...]
> Picasa,
> men i Photoshop ser de brune ud. Så jeg håbede at et eller andet kunne

Een eller anden her i ng foreslog mig at afkrydse
proof colors under View menuen - sæt proof til
monitor RGB - nu matcher mine billeder i PS det
jeg ser i de andre programmer.. -max-

Fra : Thomsen

Dato : 04-02-07 10:38

> Een eller anden her i ng foreslog mig at afkrydse
> proof colors under View menuen - sæt proof til
> monitor RGB - nu matcher mine billeder i PS det
> jeg ser i de andre programmer.. -max-

Yes, så er den der.
Tusinde tak.
Nu du nævner det kan jeg godt huske
der var snak om det for noget tid siden.

mvh Ole

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-02-07 13:31

Thomsen skrev:

> Det der er gråt i mine billeder ser brunt ud i Photoshop.
> Er forøvrigt gråt i alle andre programmer jeg har, der kan vise
> billeder.

Den farveprofil som beskriver din monitor er defekt.

Ved at slå Proof Colors til, beder du Photoshop om at ignorere
monitorprofilen og i stedet sende farvenumrene direkte til skærmen
som andre ikke-farvestyrede programmer gør, men grå bør ikke være
brunt i Photoshop når Proof Colors er slået fra.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-02-07 13:38

Thomas G. Madsen skrev:

> Ved at slå Proof Colors til, beder du Photoshop om at ignorere
> monitorprofilen og i stedet sende farvenumrene direkte til skærmen

Hvis Monitor RGB vælges som Proof Color/Korrekturfarve forstås.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomsen

Dato : 04-02-07 15:23

> [...]
> som andre ikke-farvestyrede programmer gør, men grå bør ikke være
> brunt i Photoshop når Proof Colors er slået fra.

Som sagt ser gråt, gråt ud i Photoshop når jeg slår Proof Colors til.
Men du har har nok ret i at jeg har et eller andet knas med min farveprofil.

Har siddet med noget Natural Color-program til at indstille skærmen (Samsung
193P)
Men jeg synes der går ged i det.

mvh Ole

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-02-07 15:55

Thomsen skrev:

> Som sagt ser gråt, gråt ud i Photoshop når jeg slår Proof Colors
> til.

Ja og som sagt fordi at du ved at slå det til, kobler den profil,
som beskriver din monitor fra, hvis du vælger Monitor RGB som
Proof Color i Photoshop.

--
Hilsen
Madsen