Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Overfør fra kamera til PC
Fra : BT

Dato : 03-02-07 22:33

Hejsa..

I dag overfører jeg fra min Canon Eos300D til min bærbar PC via USB,
direkte til kameraet..
Men jeg vil gerne have det går noget hurtigere..

Vil det hjælpe hvis jeg gjorde det ved hjælp af en af de kortlæsere man kan
købe eller vil det være samme hastighed??
Jeg ved at der kan fås en adapter til min CF-kort så den kan smides ind i en
PCMCIA-port..
Men der er ikke nogen PCMCIA-port i min bærbare PC.. Der sidder dog en
kortlæser i den, til SD-kort. Og så er der en port som hedder Express-port,
hvad det så end er..

Nogen råd til hurtig overførelse af billeder, eller kan det bare ikke gå
hurtigere end det gør nu??

/BRian

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-02-07 22:42

Hej,

BT skrev:

> Nogen råd til hurtig overførelse af billeder, eller kan det bare ikke gå
> hurtigere end det gør nu??

Det afhænger meget af hvor hurtigt dit kort er. Jeg overfører direkte
fra min kamera til PC og jeg syntes det går rimeligt hurtigt.

Hvilken type kort har du (type/mærke/model). Jeg har et Sandisk extreeme
III og et Sandisk std. kort og der er himmelvid forskel på hastigheden.

-Thomas

Fra : BT

Dato : 04-02-07 11:29

"Thomas Jensen" <news@fjernkauf[dot]dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken type kort har du (type/mærke/model). Jeg har et Sandisk extreeme
> III og et Sandisk std. kort og der er himmelvid forskel på hastigheden.

Ja det er ikke ligefrem et kendt mærke. Men der står følgende på kortet:

Hi-Speed
128mb
Compact flash Card
PQI

Men jeg har bestilt en Sandisk Extreme III på 1gb, som jeg er blevet
anbefalet.
Synes bare at det vil tage ufattelig lang tid, hvis der ikke er nævneværdigt
forskel på overførelsen.
Men jeg kan selvfølgelig vente og se, hvor stor forskel der er.. Det kan jo
aldrig gå hurtigere end det svageste punkt...

/Brian

Fra : Anders

Dato : 04-02-07 00:30

BT skrev:
> [...]
> hvad det så end er..
>
> Nogen råd til hurtig overførelse af billeder, eller kan det bare ikke gå

Jeg har haft et 300D, og det gik betydeligt hurtigere at overføre
billeder til PC med en kortlæser tilsluttet en USB-port, end det gjorde
ved overførsel direkte fra camera til PC.

Anders

Fra : BT

Dato : 04-02-07 11:31

> Jeg har haft et 300D, og det gik betydeligt hurtigere at overføre billeder
> til PC med en kortlæser tilsluttet en USB-port, end det gjorde ved
> overførsel direkte fra camera til PC.
>
> Anders

Jeg kan vel ikke nare dig til at oplyse hvilket kort samt kortlæser du
brugte..
Det er fordi jeg har bestilt en Sandisk Ekstreme III hjem. Og hvis det er et
tilsvarende kort du bruger, kan jeg da godt se, at jeg skal overveje at få
en kortlæser også.

/Brian

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-02-07 13:02

"BT"

> [...]
> et tilsvarende kort du bruger, kan jeg da godt se, at jeg skal overveje at

Du skal ha dig en kortlæser, USB highspeed eller firewire,
så går det rigtigt hurtigt - Jeg har en Transcend, me der er
allesammen hurtigere end dit kamera, så bare køb den
billigste du kan finde - med 1GB kort er det ligsom ikke
det store problem - jeg bruger 8GB, og kunne ikke
drømme at overføre fra mit Canon 1dmk2, der kører
med USB 1,1 og firewire..

Se en sammenligning af kortlæsere her:
www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8462
-max-

Fra : Anders

Dato : 04-02-07 23:02

BT skrev:

> [...]
> tilsvarende kort du bruger, kan jeg da godt se, at jeg skal overveje at få

Det var et Sandisk, jeg husker ikke hvilket, men noget langsommere end
Extreme III, og korttlæseren en Apacer, men jeg er i øvrigt helt enig i
det svar du allerede har fået fra Max.

Anders

Fra : Brian Lund

Dato : 04-02-07 20:49

> [...]
Express-port,
> hvad det så end er..
>
> Nogen råd til hurtig overførelse af billeder, eller kan det bare ikke gå

Min kortlæser som er USB1 overfører hurtigere fra mine kort end mit EOS 350D
gør, selvom det er USB2..!

Hvis din PC har et USB2 stik, så køb en USB2 kortlæser, så går det
super-hurtigt!

Brian

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-02-07 04:58

"Brian Lund"

> [...]
> 350D
> gør, selvom det er USB2..!
>
> Hvis din PC har et USB2 stik, så køb en USB2 kortlæser, så går det

Den skal ikke bare være USB2 - der skal stå highspeed også ellers
kan du ikkevære sikker på hvad det er de mener, der fuskes med
de der USB titler, så vær på vagt ) Learn the hard way or the
smart way.. -max-