Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Optisk søger
Fra : Kaj

Dato : 03-02-07 15:27

Hej
Hvor blev den gode optiske søger af? Den gik fløjten da digitalkameraerne
vandt indpas. Det er selvfølgelig billigere at producere et kamera uden, og
man har da ganske vist skærmen, men den er ofte svær at se i klart vejr, og
desuden bruger den meget strøm. Jeg savner meget den optiske søger, men skal
jeg have den, er udvalget ret begrænset.
Mvh
Kaj

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-02-07 15:52

Kaj wrote:
> [...]
> desuden bruger den meget strøm. Jeg savner meget den optiske søger, men skal
> jeg have den, er udvalget ret begrænset.

tjah, man ser mange, der holder de små kameraer ud i strakt arm, for at
kunne se på det lille display. Der må være mange rystede billeder på den
konto.

Efterhånden går det vel den vej, at der bliver indbygget telefon i de
små kameraer

Bo //

Fra : MW

Dato : 03-02-07 16:50

"Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> zoomfunktionen, størrelsen er godt nok "ekstra lille og luset" men den er

mvh/MW

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-02-07 17:16

Kaj wrote:

> [...] den er ofte svær at se i klart vejr, og desuden bruger den
> meget strøm.

Smag og behag - jeg har aldrig brugt optisk søger på de digitalkameraer
jeg har haft. Heller ikke dengang det hed S20, kunne køre 20 minutter
på en opladning og virkede elendigt i sollys. For mig giver billedet på
skærmen en bedre fornemmelse for hvordan det endelige billede bliver.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-02-07 23:41

On Feb 3, 3:27 pm, "Kaj" <kasenxklat...@yahoo.dk> wrote:
> Hvor blev den gode optiske søger af? Den gik fløjten da digitalkameraerne
> vandt indpas.

I "min" fotoklub bruger de fleste nu digitalkamera med optisk søger.
De kan sagtens fås, så jeg forstår dig ikke.

Jeg har kun erfaring med billige og "middel-klasse" kameraer, men mit
nuværende digicam har da den bedste søger jeg har brugt seriøst.

Nogle gange savner jeg at kunne bruge skærmen i stedet. Det er ikke
altid lige praktisk at mose kameraet ind mod brillerne, og klemme
næsen ind mod skærmen.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Brian Lund

Dato : 04-02-07 20:45

> Hvor blev den gode optiske søger af?

Sidst jeg havde mit kamera ude af tasken sad den øverst lidt venstre for
midten på bagsiden af kameraet..!

> [...]
skal
> jeg have den, er udvalget ret begrænset.

På mange af de kamera der ikke har en optisk søger er den er elektrisk søger
(nej jeg mener ikke LCDet), den kan også bruges i alt slags vejr og
indeholder en masse info som du ikke får i de billige optiske søgere...
Eneste problem (ved dem jeg har prøvet) er hvis det er for mørkt!

Alle Canon A og G modeller har "gammeldags" optisk søger, nogle af Ixus
modellerne har endda også selvom de er kompaktmodeller. Så længe du ikke ser
på super-kompakt kamera er det nu altså ikke SÅ sjældent at der er en søger,
enten optisk eller elektronisk! Super-zooms har oftest elektronisk søger.

Brian