Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus 400E
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-02-07 16:18

Hej

Er der nogen der har prøvet dette kamera?

godtnok for den jo ikke helt den samme bedømmelse som Canon 400D. Men kunne
være der var nogle andre ting man gik op i på Olympus´en. den er fx også en
del billigere.

Hvilke DSLR har egenligt billedstabilicering i den prisklasse? Digital foto
beklager sig over dette "at der er mange andre der har det" men hvem? der er
vel heller ikke i canon 400D, men man kan købe et objektiv hvor det er
indbygget?

Kunne forestille mig at olympus´ objektiver er bedre end canon´s kit set..

Mvh. Bjarke

Fra : Hans

Dato : 02-02-07 16:26

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indbygget?
>
> Kunne forestille mig at olympus´ objektiver er bedre end canon´s kit set..

Man kan naturligvis forestille sig, hvad man vil.

Fra : Henrik Høy

Dato : 02-02-07 18:40

In article <45c3584c$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, hans@susaa.xx
says...

> [...]
> foto
> er

> Man kan naturligvis forestille sig, hvad man vil.

Lige netop på det område har OP med en hvis sansynlighed ret.

Olympus går for at være nogle af dem som levere kit objektiver i den
bedre ende.

--
-

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

Fra : Brian Lund

Dato : 03-02-07 06:10

Dit indlæg hører egentligt til i dk.fritid.foto.indkoeb!

> [...]
kunne
> være der var nogle andre ting man gik op i på Olympus´en. den er fx også

Billigere? Så er det fordi du ser de forkerte steder... Prisen er stort set
ens, men du kan spare ca. 500 kr ved Canon.

> Hvilke DSLR har egenligt billedstabilicering i den prisklasse? Digital
foto
> beklager sig over dette "at der er mange andre der har det" men hvem? der
er

Sony alpha 100, Pentax K10D og K100D, Konica Minolta 5D og 7D har også, men
KM er blevet opkøbt af Sony, så de er blevet afløst af Sonys alpha. Samsung
GX-10 er også på listen.

> vel heller ikke i canon 400D, men man kan købe et objektiv hvor det er
> indbygget?

Ja, alle Canons objektiver der hedder noget med "IS" har billed stabilisator
(hedder iøvrigt VR ved Nikon og OS ved Sigma).

> Kunne forestille mig at olympus´ objektiver er bedre end canon´s kit set..

Jeg kender intet til Olympus kit-objektiv, men merprisen for hus med
objektiv er for Olympus 700 kr, for Canons er det 500 kr. Jeg tror ikke de
sidste 200 kr gør objektivet væsentligt bedre...

Iøvrigt er Canons objektiv fint til prisen, selvfølgeligt kan du få noget
der er meget bedre, men det koster også meget mere...

Muligheden for billige objektiver til Canon er større end Olympus fordi
brugtmarkedet er væsentligt mere udviklet for Canon og muligheden for
tredjeparts objektiver (Tamron, Tokina og Sigma f.eks.) er meget større! Men
ellers er jeg iøvrigt sikker på at Olympus sagtens kan måle sig med Canon.

Brian

Fra : Arne J. Nielsen

Dato : 03-02-07 09:51

> Hej
>
> Er der nogen der har prøvet dette kamera?

Ikke E-400, men jeg har selv E-500 og er super tilfreds, og jeg vil mene du
får mest for pengene ved at købe E-500 frem for E-400 da det er et par
tusinde billigere og forskellen er minimal, E-400 er meget mindre end E-500
De har sågar lavet mindre objektiver til den, for at den skal være så
kompakt som mulig, det er jo så smag og behag om man syntes om dette. Mange
producenter har jo en mani med at kaste en masse nye modeller på markedet
med kun få nye forbedringer bare med det formål at tjene penge
Hvis du vil læse mere om Olympus DSLR er der et godt link her:
http://www.wrotniak.net/photo/oly-e/index.html

Arne

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-07 11:51

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message
> Dit indlæg hører egentligt til i dk.fritid.foto.indkoeb!

Hovsa, ja det har du jo nok ret i.

> Billigere? Så er det fordi du ser de forkerte steder... Prisen er stort
> set
> ens, men du kan spare ca. 500 kr ved Canon.

Det er fordi jeg har set sættet med 40-150(80-300) objektivet og 14-42 for
5800.. og det er i hvertfald billigere end canon..

Men har kigget på det nu, og noget der undre mig, manuel fokus føles da helt
åndsvagt.. Kan det passe man skal dreje adskillige adgange for at stille
skarpt manuelt.... På mit gamle tamron 24-135 objektiv var det langt
hurtigere manuelt...

> [...]
> men
> KM er blevet opkøbt af Sony, så de er blevet afløst af Sonys alpha.

Okay

Fra : Brian Lund

Dato : 04-02-07 20:27

> Det er fordi jeg har set sættet med 40-150(80-300) objektivet og 14-42 for
> 5800.. og det er i hvertfald billigere end canon..

Ja det lyder billigt, hvor har du set det til den pris?

> [...]
> åndsvagt.. Kan det passe man skal dreje adskillige adgange for at stille
> skarpt manuelt.... På mit gamle tamron 24-135 objektiv var det langt

Kender ikke noget til Olympus objektiver, men det er vist forskelligt fra
objektiv til objektiv hvor meget man kan dreje fokusringen..!
Men af alle de objektiver jeg har er der vist ingen der kan dreje mere end
måske 300 grader på fokusringen.
Dit gamle tamron siger du, hvilket kamera skifter du fra?

Brian

Fra : Arne J. Nielsen

Dato : 03-02-07 09:50