Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tomme fabriksbygninger!
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-02-07 22:28

En af mine venner vil gerne prøve at skyde noget modelfoto i genren
"abandoned"
Dertil skal man jo helst finde noget øde forladt et eller andet. Et loft
over en stor bygning måske, eller en gammel fabrikshal.

Men hvordan dælen finder man sådan noget?

Det eneste jeg kunne komme i tanker om i Sønderjylland, var de gamle
zeppelinhaller i Soldaterskoven ved Tønder, men de er blevet museum, efter
at Tønder Kaserne er blevet nedlagt og skydeterrænet unødvendigt.

Nogen tips om hvordan eller kendskab til bygninger eller steder, der matcher
profilen?
Der burde være en del, men selv har jeg aldrig rigtigt bidt mærke i forladte
bygnnger- - Ja det skulle da lige være Rubjerg knude fyr, emn det er lissom
lidt uegnet qua den megen traffik.

Jeg er ret sikker på at kammeraten er parat til at køre langt efter det, og
det samme er jeg helt sikkert, skulle det blive aktuelt at prøve kræfter med
emnet.

Nogen, der ha rbud, forslag, gerne flere. Jo flere muligheder, jo bedre.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Max

Dato : 02-02-07 07:56

Hej Frodo

> Nogen, der ha rbud, forslag, gerne flere. Jo flere muligheder, jo
> bedre.

Hvad med at checke hos nogle ejendomsmæglerkæder.

Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 02-02-07 09:34

Frodo Nifinger udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg er ret sikker på at kammeraten er parat til at køre langt efter
> det, og det samme er jeg helt sikkert, skulle det blive aktuelt at
> prøve kræfter med emnet.

Der er den gamle kornsilo midt inde i Roskilde. Man kan ikke undgå at
bemærke den, når man kommer med toget i retning mod Kbh.. Jeg formoder den
ligger i den vestlige del af byen, da det er inden Roskilde station.
Så ligger der stadig en sjat gamle bygninger på Amager (omkring
artillerivej bag islands brygge) samt ude omkring det gamle B&W område.
Men der skal nok fart på, for områderne er vist under renovering.
De gamle sukkermøller i Assens er svjv forladt og de skal vist laves om til
luksuslejligheder på et tidspunkt. Der er forresten også mange af disse
bygninger i Hamburg og Berlin. Og mon ikke også Kiel og Flensburg har
nogle?

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : 7c

Dato : 02-02-07 18:28

Jeg kender et sted mellem Silkeborg og Viborg. Hvis du er interesset, så
skriv til mig.

Vh.
Søren C.
www.fotoudlejning.dk

Fra : Yes-Jes

Dato : 02-02-07 19:08

Den gamle DSB remise i Esbjerg står tom.

vh
Jes L.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-02-07 20:58

"Yes-Jes" <oppdal@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Den gamle DSB remise i Esbjerg står tom.
>
> vh
> Jes L.

Mæægtigt, jeg har straks givet det videre til kammeraten. Hans model var
vist endda i Esbjerg.
Det kan da ikke være bedre.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-02-07 21:05

"7c" <speax@SLETDETTEspeax.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kender et sted mellem Silkeborg og Viborg. Hvis du er interesset, så
> skriv til mig.

Det er jeg da så bestemt, så en mail er på vej til dig.

lokaliteter er en god ting, når man skal lege lidt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-02-07 22:31

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Dertil skal man jo helst finde noget øde forladt et eller andet. Et loft
> over en stor bygning måske, eller en gammel fabrikshal.

Måske kan han bruge det, der kunne blive nyt ungdomshus i Kbh, inden
nogen rykker inde

Bo //

Fra : Cyber.

Dato : 03-02-07 20:51

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> kræfter med emnet.
>
> Nogen, der ha rbud, forslag, gerne flere. Jo flere muligheder, jo bedre.

http://www.graveaddiction.com/abindex.html

specielt denne med historien om de gamle biler:

http://www.graveaddiction.com/fphouse7.html