Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor kan jeg få lidt konstruktiv kritik på~
Fra : Kenneth

Dato : 01-02-07 10:21

Jeg er begyndt med lidt indendørs portrætfoto og har naturligvis brug for
lidt støtte til do and don´t samt lidt konstruktiv kritik
Hvor smider man dem hen for at få lidt hjælp?
I hvor stor opløsning er det passende at smide dem op?
Skal de være i sRGB når de skal på nettet?

På forhånd tak for din hjælp
Kenneth

Fra : Leif Langgaard

Dato : 01-02-07 10:25

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse
> Jeg er begyndt med lidt indendørs portrætfoto og har naturligvis brug for
> lidt støtte til do and don´t samt lidt konstruktiv kritik
> Hvor smider man dem hen for at få lidt hjælp?
´
Hej

Prøv:

news:dk.fritid.foto.billedsnak som er den rigtige gruppe til dine billeder!

Eller www.fotokritik.dk som er let at bruge.

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-02-07 10:30

"Kenneth"
> [...]
> Hvor smider man dem hen for at få lidt hjælp?
> I hvor stor opløsning er det passende at smide dem op?
> Skal de være i sRGB når de skal på nettet?

Hvis du kan lidt engelsk, så er www.photosig.com ind imellem
udemærket - vær forberedt på kontante anmeldelser, hvis du er
heldig - ellers er der en masse lala ala fotokritik.. Men den
næsten kræver at du selv er aktiv kritik skriver, og her er
hemmeligheden, skriver du sødt og rosenrødt, får du selv
tilbage af samme skuffe, og det kan du jo ikke bruge til
noget - -max-

Fra :    ab©

Dato : 01-02-07 10:34

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse

>... Hvor smider man .....er det passende at smide dem op? ...

Man må da håbe, at du anvender nogle kraftige billed-rammer - ellers kunne
der jo gå "skår i glæden"

ab©

Fra : Kenneth

Dato : 01-02-07 12:22

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Man må da håbe, at du anvender nogle kraftige billed-rammer - ellers kunne

Ho Ho, jeps, de ryger direkte i en plastlomme, så kan de også klare turen
derop hvir det regner ..

dryp dryp
Kenneth

Fra : Thomas Kjær

Dato : 01-02-07 10:34

On 2007-02-01, Kenneth <kisbye-taichichuan@mail.dk> wrote:
> Jeg er begyndt med lidt indendørs portrætfoto og har naturligvis brug for
> lidt støtte til do and don´t samt lidt konstruktiv kritik
> Hvor smider man dem hen for at få lidt hjælp?

"People Photography" forummet på Fredmiranda.com kan anbefales;

- http://www.fredmiranda.com/forum/board/49

> I hvor stor opløsning er det passende at smide dem op?
> Skal de være i sRGB når de skal på nettet?

600-800*noget i sRGB plejer at være fint.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Kenneth

Dato : 02-02-07 10:03

Tak for jeres input, jeg starter blødt ud med nogle billeder på
fotokritik.dk

/Kenneth

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-02-07 14:55

Kenneth wrote:

> Tak for jeres input, jeg starter blødt ud med nogle billeder på
> fotokritik.dk

Ja, der er du helt sikker på at få noget venskabligt rygklapperi...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-02-07 15:08

> Ja, der er du helt sikker på at få noget venskabligt rygklapperi...

Hej

Ja, og masser af gode råd og vejledning, Du skal da ikke være sur og bære
nag, bare fordi du blev udelukket fra at deltage på fotokritik!
22.000 glade fotografer, både amatører og professionelle kan da ikke tage
fejl, Fotokritik har sin berettigelse om man så kan lide det eller ej!

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-02-07 16:54

Leif Langgaard skrev i 45c345ab$0$49204$14726298@news.sunsite.dk dette:

> [...]
> bære nag, bare fordi du blev udelukket fra at deltage på fotokritik!
> 22.000 glade fotografer, både amatører og professionelle kan da ikke

Mig bekendt har de vel næppe ytret sig om noget specielt. Uanset at der er
22000 fotografer (kan man se et sted, hvem der er glade?) så har NRE da ret
i, at det er en temmelig rygklapperisk forsamling, der kommenterer billeder.
Desværre ser det ud som om der lissom ikke rigtigt er noget mellem
rygklapperi og uforskammet opførsel på nette, når det handler om debat af
billeder. Eller så har jeg bare ikke været i stand til at finde det.

> Fotokritik har sin berettigelse om man så kan lide det
> eller ej!

Sikkert - det har rottegift vel også!

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-02-07 00:33

Jan Boegh wrote:

> [...]
> er 22000 fotografer (kan man se et sted, hvem der er glade?) så har NRE
> da ret i, at det er en temmelig rygklapperisk forsamling, der

Hmm... hovedparten af de 22.000 som har oprettet sig på fotokritik.dk har
kun uplodet nogle få, eller slet ingen billeder, og de er ikke særligt
aktive.

Der er vel højst 2-300 aktive brugere på fotokritik.dk, og ud af dem er
der kun et lille fåtal, som har et fotografisk talent, det kan jo
tydeligt ses ved, at der dagligt uploades mellem 100 og 200 nye billeder,
og ud af dem er der højst 2-3 stykker der kan betegnes som virkelig gode
billeder, resten er jo bare nogle knipserier.

Men de aktive brugere på fotokritik.dk har fået gennemtrumfet, at der kun
må udveksles venlige kommentarer til knipserierne, og hvis der kommer
nogle brugere der skriver regulær kritik, så bliver de moppet væk fra
sitet, og hvis der er nogen som ikke lader sig moppe, så laver knipserne
så meget spetakel, at webmoster smider kritikeren ud...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob Kristensen

Dato : 03-02-07 18:14

In article <45C3CA2F.4080703@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Der er vel højst 2-300 aktive brugere på fotokritik.dk, og ud af dem er
> der kun et lille fåtal, som har et fotografisk talent, det kan jo

Dit temmelige barnlige raid mod fotokritik er ved at blive lidt
trættende.

Hvis der er nogen der har lyst til at bruge det site så fred være med
det, sålænge de kan få links derfra til at virke.

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-02-07 08:06

"Jakob Kristensen"
says...

> [...]

Hvis der er nogen der har lyst til at bruge det site så fred være med
det, sålænge de kan få links derfra til at virke.

Hvis man ikke ved bedre er det jo relevante oplysninger,
du har valgt at klippe i Niels indlæg, som ellers er sobert
og oplysende. Din kommentar derimod er uden substans,
har du en mening om den måde fotokritik fungerer, eller
bare en overbærende holdning over for folk der hellere
vil hygge sige end få reel kritik.. -max-

Fra :    ab©

Dato : 04-02-07 10:58

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> ... eller bare en overbærende holdning over for folk der hellere vil hygge
> sige end få reel kritik.. -max-

Jeg tror desværre, at den manglende reelle kritik er ret udbredt - se evt.
her
http://www.trekearth.com/gallery/Europe/United_Kingdom/photo49964.htm
desværre mener jeg heller ikke PhotoSIG kan holde sig fri for at være på
samme måde

ab©

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-02-07 13:28

" ab©"

> [...]
> http://www.trekearth.com/gallery/Europe/United_Kingdom/photo49964.htm
> desværre mener jeg heller ikke PhotoSIG kan holde sig fri for at være på

Ja psig er ligeså slem - men der er nogle reelle folk,
som man kan være heldig med. -max-

Fra : Leif Langgaard

Dato : 04-02-07 14:33

> Ja psig er ligeså slem - men der er nogle reelle folk,
> som man kan være heldig med. -max-

Altså ligesom på Fotokritik

Jeg har da fået både ris, men også ros for de billeder jeg har på
www.fotokritik.dk

Kunsten er jo at sortere i de kommentarer der kommer!

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-02-07 16:02

"Leif Langgaard"
> [...]
> www.fotokritik.dk
>
> Kunsten er jo at sortere i de kommentarer der kommer!

Ja bestemt - men foretrækker nu alligevel, psig - hvor jeg da
får lov til at sparke røv indimellem uden at folk blir helt
kuldrede i hovedet over det. Fordelen ved psig imo er at der
er så mange, der poster billeder, så man har en reel chance
for ikke at blive for kammaratlig med dem man anmelder -
Og kvaliteten af de postede billeder er indimellem i spitzen-
klasse, så der er inspiration at hente. Man skal lære fra de
bedste, ikke fra dem der er ligså "håbløse" som een selv,
der kan et stort internationelt site noget, som bare ikke
lader sig gøre på et dansk site med en begrænset gruppe
kvalificerede folk. Kunsten er måske at mere at sortere i
det man kigger på, end det folk siger om een billeder. -max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-02-07 16:59

ab© wrote:

> Jeg tror desværre, at den manglende reelle kritik er ret udbredt - se evt.
> her

Hmm... hvis vi regner alle med, så er der i Danmark højst 500 dygtige og
kreative fotografer, men der er mindst en million talentløse knipsere.

Og da alle kritik-sites tjener penge på at eksponere reklamer, så er det
et meget enkelt regnestykke, der kan tjenes tusind gange så meget på at
drive et kritik-site, så det primært henvender sig til og tilgodeser
knipsernes ønsker og behov...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kenneth

Dato : 05-02-07 13:31

> [...]
> et meget enkelt regnestykke, der kan tjenes tusind gange så meget på at
> drive et kritik-site, så det primært henvender sig til og tilgodeser

ØØhhh Niels, hvor vil du så foreslå mig at uploade et billede i ny og næ for
lidt konstruktiv kritik, som jeg kan lære af ???

Hav en god dag
Kenneth

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-02-07 14:24

"Kenneth"

> ØØhhh Niels, hvor vil du så foreslå mig at uploade et billede i ny og næ
> for lidt konstruktiv kritik, som jeg kan lære af ???
>
> Hav en god dag
> Kenneth

Hvor surt - du har fået så meget god hjælp og så vælger
du at opføre dig som en amøbe - skønne spildte kræfter,
du ønskede åbentbart kun provokationen, så typisk.
-max-

Fra : rt

Dato : 05-02-07 14:59

> Hvor surt - du har fået så meget god hjælp og så vælger
> du at opføre dig som en amøbe - skønne spildte kræfter,
> du ønskede åbentbart kun provokationen, så typisk.
> -max-

Jeg opfatter slet ikke Kenneths indlæg som du gør, Max.
Jeg tror Kenneth forsøger at tage Niels' kommentarer seriøst
og faktisk gerne vil bruge det til noget. Men Niels har ikke selv
anbefalet noget sted at uploade sine billeder og få lidt brugbar
kritik. Men det kan da godt være, at jeg er naiv ;--) Jeg har faktisk
heller aldrig selv hørt en anbefaling fra Niels på det punkt.

Kenneth, om du bruger det ene eller det andet sted, kan imo
være ret underordnet, idet det essentielle er, at du kan lære dig
at sortere i kritikken. Noget kan bruges, meget kan ikke. De dygtige
fotografer kan give konkrete tips til forbedringer både kompositorisk,
teknisk osv osv, men de såkaldte knipsere kan jo også bidrage med
deres 'syn' på sagen. Det er så op til dig at udskille guldklumperne
fra alle de andre mere eller mindre ligegyldige kommentarer.

Men jeg vil da anbefale dig at benytte nyhedsgruppen
dk.fritid.foto.billedsnak, hvor der huserer en del rigtig gode fotografer.
De fleste af disse er ikke blege for at give deres ærlige mening, og de
kan tit være rigtig nyttige - og konkrete. Ingen nævnt, ingen glemt.
Men husk at både positive og negative kommentarer kan være
ubrugelige. Sorter selv.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-02-07 22:30

"rt"

> [...]
> kritik. Men det kan da godt være, at jeg er naiv ;--) Jeg har faktisk
> heller aldrig selv hørt en anbefaling fra Niels på det punkt.

Kenneth har fået anbefalet alternativer fra andre, der ingen
grund til at lave endnu en "Niels vær konstruktiv" tråd som
det er sket tusinder a gange før. Hvis du ikke læser:

"ØØhhh Niels, hvor vil du så foreslå mig at uploade et billede
i ny og næ for lidt konstruktiv kritik, som jeg kan lære af ???"

Som provokerende, så er det nok bare mig den går skævt
ind på, jeg håber da det er mig der har taget fejl..

Mht. foto.billedsnak kommentaren fra Preben - så råt
er der nu heller ikke, det er som regel en "two way street"
hvis man skriver lidt om det man poster og er lidt gavmild
med sine tanker omkring billederne får man gerne en
mildere behandling, men ja poster man et halvkedeligt familie
snapshot med dårlig teknik og ingen medfølgende kommentaer,
så er der svært at tage det alvorligt og være konstruktiv -
supplerende info fra fotografen er en stor hjælp for at kunne
give konstruktiv feedback.. -max-

Fra : Kenneth

Dato : 05-02-07 22:50

> Kenneth har fået anbefalet alternativer fra andre, der ingen
> grund til at lave endnu en "Niels vær konstruktiv" tråd som
> det er sket tusinder a gange før.
Jeg spørger jo netop Niels (hvem det så end er - jeg kender ham desværre
ikke endnu) da han mener at jeg har valgt forkert med Fotokritik.dk

Hvis du ikke læser:
> [...]
>
> Som provokerende, så er det nok bare mig den går skævt
> ind på, jeg håber da det er mig der har taget fejl..

Du har taget helt fejl - der er overhovedet ikke noget odiøst eller
provokerende i dette - det er et helt reelt spørgsmål
Er du sur eller knotten på mig ?? siden du farer sådan i blækhuset i stedet
for bare at sige undskyld for et totalt uprovokeret angreb - jeg tror
faktisk ikke jeg er blevet kaldt en amøbe før og bryder mig egentlig ikke
rigtigt om det.

mvh
Kenneth

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-02-07 10:18

Kenneth skrev i 45c7a67c$0$72435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:

> [...]
> stedet for bare at sige undskyld for et totalt uprovokeret angreb -
> jeg tror faktisk ikke jeg er blevet kaldt en amøbe før og bryder mig

Max har en svaghed for NRE (der tilsyneladende er gensidig). Se igennem
fingrene med det, han smider også ind i mellem folk i killfiltret, hvis de
ikke er ærbødige overfor NRE. Men vi hygger os nu også fint dernede

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kenneth

Dato : 06-02-07 12:32

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> [...]
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?

Ja, Ja, så pyt, man skal også have lov til at ha en dårlig dag en gang
imellem ?;0)

/Kenneth

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-02-07 19:32

Jan Boegh wrote:

> Max har en svaghed for NRE (der tilsyneladende er gensidig). Se igennem
> fingrene med det, han smider også ind i mellem folk i killfiltret, hvis
> de ikke er ærbødige overfor NRE. Men vi hygger os nu også fint dernede

Hmm... jeg synes du skal klappe din kæphest, her i gruppen har det altid
været sådan, at når jeg sætter fingeren på et ømt punkt og trykker, så er
det lige så sikkert som amen i kirken, at der er et kor af klaphatte som
hyler op - og jeg er såmænd nået dertil, hvor jeg tager hyleriet som et
bevis for, at jeg ramte helt præcist...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 08-02-07 17:14

> det lige så sikkert som amen i kirken, at der er et kor af klaphatte som
> hyler op - og jeg er såmænd nået dertil, hvor jeg tager hyleriet som et
> bevis for, at jeg ramte helt præcist...

LOL det er bare det , at det er noget forbandet sludder du skriver ,, næste
lige så slemt som ham der alkoholikere MAX

KsK

Fra : rt

Dato : 09-02-07 07:49

> LOL det er bare det , at det er noget forbandet sludder du skriver ,,
> næste lige så slemt som ham der alkoholikere MAX

Plejer altid at ignorerer sådanne indlæg, men kan sgu' ik
lade være nu: Du er simpelthen til grin. Der er ingen der
tager dig seriøst herinde....suk suk suk.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-02-07 08:37

rt wrote:

> Plejer altid at ignorerer sådanne indlæg, men kan sgu' ik
> lade være nu: Du er simpelthen til grin. Der er ingen der
> tager dig seriøst herinde....suk suk suk.

Her På UseNet er det forbudt at fodre troll'e med svar, for hvis alle
undlader at svare troll'ene, så dør de af sult i folks kill-filtre...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : rt

Dato : 09-02-07 09:45

> Her På UseNet er det forbudt at fodre troll'e med svar, for hvis alle
> undlader at svare troll'ene, så dør de af sult i folks kill-filtre...

Ved det...men kunne ikke lade være, når nu han bliver ved..
Skal nok holde mund fremover (så længe jeg kan).

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Leif Langgaard

Dato : 09-02-07 10:04

> Her På UseNet er det forbudt at fodre troll'e med svar, for hvis alle
> undlader at svare troll'ene, så dør de af sult i folks kill-filtre...

Hej

Du har ikke ret, en "troll" kan leve i årtier, selv uden føde!

Fra : ksk

Dato : 09-02-07 14:16

> --
> De bedste hilsener
>
> /rt

hvad for DIG til at tror , at din mening ha nogle betydning ???
KsK

Fra : ksk

Dato : 09-02-07 14:30

> [...]
> lade være nu: Du er simpelthen til grin. Der er ingen der
> tager dig seriøst herinde....suk suk suk.

du mangle lidt nosse RT ,, siden du skal blande andre ind i dine mening ,
tror du ikke frem over du kan lære at svare for dig selv!! i sted for at
trække andre ind i dit indlæg , lidt af en svag pisse IKK

KsK

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-02-07 14:34

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
> som hyler op - og jeg er såmænd nået dertil, hvor jeg tager hyleriet som
> et bevis for, at jeg ramte helt præcist...

Her er så et bevis på dit mesterlige selvbedrag. Man påtaler din
pubertetsagtige uforskammethed og bliver følgeligt en klaphat med et ømt
punkt og tendens til hyleri - som "bevis" på din "retfærdighed".

Men du kan ikke sløre det forhold, at du på gruppen altid forgæves har
prøvet at skjule din middelmådighed bag højlydt skræppen op.

--
Venlig hilsen, Ole Larsen
New Images & Design, Jan. 2007

Fra : Mette

Dato : 09-02-07 14:59

Sikke I ka' blive ved! - Og så så længe! Bliver I aldrig trætte?
Ha' en god week end!

Fra : ksk

Dato : 09-02-07 14:56

> [...]
>
> Men du kan ikke sløre det forhold, at du på gruppen altid forgæves har
> prøvet at skjule din middelmådighed bag højlydt skræppen op.

i øvrigt ha man vist aldrig set nogle wow billeder fra ham (NRE) ha
man ???

KsK

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-02-07 15:08

Ole Larsen wrote:

> [...]
>
> Men du kan ikke sløre det forhold, at du på gruppen altid forgæves har
> prøvet at skjule din middelmådighed bag højlydt skræppen op.

Tja Ole... jeg må endnu engang konstatere, at den er go' nok, det er dem
der har et ømt punkt, som piver...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : rt

Dato : 07-02-07 09:33

> Kenneth har fået anbefalet alternativer fra andre, der ingen
> grund til at lave endnu en "Niels vær konstruktiv" tråd som
> det er sket tusinder a gange før. Hvis du ikke læser:

Helt enig. Og jeg har bestemt ikke i sinde at oprette endnu
sådan en tråd.

> [...]
>
> Som provokerende, så er det nok bare mig den går skævt
> ind på, jeg håber da det er mig der har taget fejl..

Jeg ved ikke om nogen tager fejl. Jeg forstod den bare
anderledes end dig. Det er fint at du og andre kommer
med konkrete anbefalinger til foto-sites, endda rigtig fint.
Det er jo fedt at høre fra de dygtige, og dermed finde de
bedste steder at uploade sine billeder med det formål
at få den bedst mulige kritik. (og selvfølgelig at se de
bedste fotos fra andre brugere). Men når nu NRE
rakker ned på et specifikt site, hvilket han naturligvis
er i sin fulde ret til, så kunne det da være sjovt at høre
netop hans anbefalinger.

> [...]
> så er der svært at tage det alvorligt og være konstruktiv -
> supplerende info fra fotografen er en stor hjælp for at kunne

Jeg er helt enig. Lidt forklaring om billedet, "løsner op" i kritikeren,
uden at kritikens kvalitet daler. Jeg synes heller ikke tonen er for
hård i billedsnak-gruppen, man skal bare være forberedt på at kritik
ikke (nødvendigvis) er rygklapperi, og at et billede man selv synes
er skide godt, i andres øjne kan sucke vildt! ;--)

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Jakob Kristensen

Dato : 05-02-07 18:09

In article <45c7300a$0$49207$14726298@news.sunsite.dk>, max@amarzone.dk
says...
> Hvor surt - du har fået så meget god hjælp og så vælger
> du at opføre dig som en amøbe - skønne spildte kræfter,
> du ønskede åbentbart kun provokationen, så typisk.
> -max-

Det virker da som om det er dig der har en kort lunte her.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : ksk

Dato : 08-02-07 17:22

Det virker da som om det er dig der har en kort lunte her.

Venlig hilsen

Jakob

han rend rundt og skydere med en Canon 500mm der lave nogle utrolig gode
billere.. og er så af den opfattelse at det er hans skyld billedere er super
,, men NÆ nej PIS med ham .. vil helle se den 500 mm i Jan Bøgh,, er ret
sikker på reauta vil blive ligeså godt omend ikke bedre .....

OG nej MAX du ha købt dig til dine motivere og et godt resutalet .. det
er det der gør dine billedere seværdig .. ikke dig , flere i denne gruppe
ville kunne lave nøjagtigt dine samme billedere , hvis de rådet over samme
midler som dig
Ja mig impornere du ikke med din billedere .. du ha reperet i CS(2)

KsK

Fra : Kenneth

Dato : 05-02-07 18:46

> [...]
> du at opføre dig som en amøbe - skønne spildte kræfter,
> du ønskede åbentbart kun provokationen, så typisk.

Max, hvad har du gang i, jeg har fået meget god hjælp, takket for det og
uppet lidt til fotokritik.
Så siger Niels at det er ikke noget godt sted hvis man er interesseret i
andet end rygklapperig.

Ok, det tager jeg for gode varer og spørger så hvad han vil foreslå mig -
hvorfor er jeg så en amøbe ??? er det ikke ok at spørge??
Provokation - nej nu er jeg stået af, måske for naiv, for jeg fatter ikke
hvad du mener

Sorry
Kenneth

Fra : ksk

Dato : 08-02-07 17:12

> Hvor surt - du har fået så meget god hjælp og så vælger
> du at opføre dig som en amøbe - skønne spildte kræfter,
> du ønskede åbentbart kun provokationen, så typisk.
> -max-

kan du ikke vente med at svare folk før du er blevet ædru ..

KsK

Fra : ksk

Dato : 08-02-07 17:08

> [...]
> bare en overbærende holdning over for folk der hellere
> vil hygge sige end få reel kritik.. -max-

du er en latterlig lille dum mand MAX .. magen til røvslikkeri med
hensyn til dine billeder her i gruppe se man langt fra på foto kritik

bare fordi du bruge din 500mm som potens forlængere , til at skabe dine
billeder , der i øvrigt er opsat at et rejsebureau,, du må da være godt
tyndslidt i røv, af alt det røvslikkeri .

KsK

Fra : ksk

Dato : 08-02-07 17:31

> Hmm... hovedparten af de 22.000 som har oprettet sig på fotokritik.dk har
> kun uplodet nogle få, eller slet ingen billeder, og de er ikke særligt
> aktive.

ja der er rigtigt mange herfra denne gruppe der sælger deres gamle slidte
halv defekt lort på denne siter ,, men så er det sikker fint nok

KsK

Fra : Preben

Dato : 05-02-07 18:27

Som alle har sagt, så er der forskellige måder.
Jeg vil sige at fotokritik.dk er meget venskabeligt, men det er faktisk
muligt at få en venlig kommentar til sine billeder som man kan bruge til
noget.

Udover hvad der er nævnt er der også treklens.com, trekearth.com,
treknature.com.
Det er ganske fine kommentarer du kan få her, og de kommer nok også med
lidt sukker på - i hvert fald er folk flinke til at skrive noget a'la:
"flot billede, meeeen ..." (jeg ville nok have gjort sådan / beskær evt.
billedet sådan / etc).

Hvis du bruger dk.fritid.foto.billedsnak skal du være forberedt på at du
får det usødet og det kommer hårdt og ligepå - kan godt være lidt hårdt
at få en kritik på et billede man egentlig selv synes var godt. At man
så selv hader billedet 2 måneder efter er en anden sag.
Men jeg vil så også mene at du kan få en god konstruktiv kritik på
dk.fritid.foto.billedsnak, men vær forberedt på at det kommer usødet.

Mvh / Preben

Fra : Kenneth

Dato : 05-02-07 18:52

Jeg takker igen for alle de gode svar (ja også dem jeg ikke helt forstår)
8-}
Og ser på nogle af alle de fine links I har smidt efter mig ..

/Kenneth