Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
scanner der kan tage en stak 10x15 fotos ?
Fra : Simon [2610]

Dato : 31-01-07 19:30

Hej,
jeg håber det kan gå an at poste her i gruppen, jeg synes ikke der var andre
der passede bedre (men ellers må i gerne vise mig derhen af).

Jeg har en stak (en stor stak :)) gamle 10x15 fotos som jeg gerne vil have
lagt ind på min computer. findes der en scanner der kan tage en stak og så
bare smide dem ind i en forudbestemt opløsning ? hvis der følger noget
software med der kan rette lidt på farverne automatisk ville det også være
et plus.. men kan man overhovedet få sådan en sag ? og hvad koster sådan
noget ?
Hvis i kender nogen vil jeg gerne have links, så jeg kan læse lidt om dem.
hastigheden er underordnet (sådan i det store og hele) det er bare et
spørgsmål om at jeg ikke gider scanne et par tusinde billeder med min A4
scanner med 3-4 stk af gangen og skulle sidde og skære dem ud bagefter.

På forhånd tak for hjælpen !

mvh.simon

Fra : Max

Dato : 31-01-07 19:34

Hej Simon

> Hvis i kender nogen vil jeg gerne have links, så jeg kan læse lidt om

Jeg kan ikke anbefale dig noget specifikt, men kik på kombimaskiner
der kan scanne og faxe, de findes ofte med automatisk arkføder.

--
Mvh Max

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-01-07 21:26

Simon [2610] wrote:

> jeg håber det kan gå an at poste her i gruppen, jeg synes ikke der var andre
> der passede bedre (men ellers må i gerne vise mig derhen af).

Ja... prøv at spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frank Larsen

Dato : 17-02-07 00:10

Epson laver en flat scan der har et låg som som kan indføre filmstrimler
automatisk, jeg tror indtil 6 foto pr strimmel og til samme scanner fås der
et andet låg som kan automatisk kan kopiere 25 foto af gangen. Prisen for
scanner med begge typer låg var for et års tid siden ca 3000kr så vidt jeg
erindrer. jeg tror iøvrigt den hedder noget med 3300 i typebetegnelsen.

Frank