Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
problemer med skaning fra katelog- hjælp t~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-01-07 23:58

ja først så blev de så kornede som var de scannet fra en avis - nå så var
jeg i foto shop først prøvede jeg at fjerne dem med sådan en funtion der
gjorede billedet lidt uskarpt men faldt så over en glas/vand funktion der
var bedre - men nu er de blevet fans lyse - hvordan gør man dem mørke igen
og flere farever i foto shope

se

http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/Boberg/Boberg-raw/BobergNyScanRaw/index.html

http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/Boberg/Boberg/BobergNyScanNavn/index.html

Fra : Ib Meinhardt

Dato : 26-01-07 10:01

Bo M. Mogensen <invalid@invalid.dk> skrev:
> [...]
>
>se
>
>http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/Bo
>berg/Boberg-raw/BobergNyScanRaw/index.ht ml

Nu ved jeg ikke hvad det er for en scanner du har brugt,men du
skal have fat i den funktion der hedder descreen(er
sandsynligvis under scanner settings)den slår til inden
scanningen så er det rimelig ok.jeg tror ikke man kan fjerne det
i Photoshop uden billerne bliver uskarpe
Held og lykke med det.
Ib

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-01-07 10:43

On 26 Jan 2007 09:00:34 GMT, Ib Meinhardt <ybber@VOK9Cos.dk> (slet
VOK9C) wrote:

>Nu ved jeg ikke hvad det er for en scanner du har brugt,

agfa e50 snapscan

>men du
>skal have fat i den funktion der hedder descreen(er
>sandsynligvis under scanner settings)

Hmm den synes jeg ikke jeg kan finde

>den slår til inden
>scanningen så er det rimelig ok.jeg tror ikke man kan fjerne det
>i Photoshop uden billerne bliver uskarpe
>Held og lykke med det.

jow tak :)

men jeg tror nu foto shop kan mere ind som så problemet er bare
egendomelig - for jeg starter med at scanner dem ind så de fylder
omkring 1 mb - jpg og redigere så derfra - det mærkelig er bare tror
jeg ( er ved at teste det ) at det er som oraginalerne skal redigeres
med det samme - hvad ikke danner meing da man burde kunne tage en
hvilken som helst jpg op og redigere på livet løs men det er som der
ikke sker noget ?

jeg ved ikke om det lyder som noget sludder ?

--
MvH Bo M Mogensen
multimedia page on the net http://www.hollymariecombs.dk/ + ofte gratis telefoni :

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 07:19

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> ikke sker noget ?
>
> jeg ved ikke om det lyder som noget sludder ?

slet ikke bøø, hvordan kunne du dog tro det om dig selv ?

klokken er jo ikke mere end 10:43, så du har vel ikke indtaget alle dine
piller endnu ???

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-01-07 11:38

On 26 Jan 2007 09:00:34 GMT, Ib Meinhardt <ybber@VOK9Cos.dk> (slet
VOK9C) wrote:

har lige lavet lidt om på det se lige

http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/Boberg/Boberg-fotoshop.html

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 26-01-07 12:55

Bo M. Mogensen skrev:
> On 26 Jan 2007 09:00:34 GMT, Ib Meinhardt <ybber@VOK9Cos.dk> (slet
> VOK9C) wrote:
>

> har lige lavet lidt om på det se lige
>
> http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/Boberg/Boberg-fotoshop.html

For mig at se ser det ud som om du har affotograferet et maleri, ved
ikke om det er tilfældet, men hvis du har så må man ikke offenlig gøre
det. Dit billede behandling vil jeg ikke sige så meget om udover at jeg
synes det ødelægger mere end det gavner.

Tommy Hjorth

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-01-07 14:03

On Fri, 26 Jan 2007 12:54:39 +0100, Tommy Hjorth
<tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

>For mig at se ser det ud som om du har affotograferet et maleri,

jeg har skam kateloget og scanner fra det med kunstnerens velsignelse
ja faktisk på hans opfordring

> [...]
>det. Dit billede behandling vil jeg ikke sige så meget om udover at jeg
>synes det ødelægger mere end det gavner.

Det ser farligt ud - men jeg synes jeg begynder at f¨å fat i det nu -
men malerier er slet og ret bare svære at scanner i forhold til foto
af f.eks skulpturer

Fra : Esben

Dato : 26-01-07 17:58

"Bo M. Mogensen" <jkjsd@kjfpow.KFIO> skrev i en meddelelse

> jeg har skam kateloget og scanner fra det med kunstnerens velsignelse
> ja faktisk på hans opfordring

Kan han ikke skaffe billedfilerne der er brugt til kataloget? Det er
sjældent optimalt at scanne raster, og et eller andet må de have lavet
kataloget udfra.

--
Esben

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-01-07 14:00

VOK9C) wrote:

>hedder descreen(er

Ahh der var den :)
100 0000 tak skal du ha jeg er ved at have den nu - problemet med agfa
scanner er at den vil tænke selv og har som sådan svært ved at
akceptere at noget bare er sort / mørkt når den løber på det så prøver
den at give det lys og det bliver noget farligt rod specilt med de her
Jørgen Boberg fordi hans malerier slet og ret er mørke !

Fra : Pico

Dato : 27-01-07 00:09

Bo M. Mogensen wrote:

> Ahh der var den :)
> 100 0000 tak skal du ha jeg er ved at have den nu - problemet med agfa

Det er en helt OK skanner, desvære laves den ikke mere, min gik i stykker og
datteren vil ikke af med den jeg har skaffet hende så nu roder jeg med en
Epson og savner min dejlige AGFA, men du har ret, indstillingerne er
begrænset, men den skanner s.... godt
Pico

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-01-07 14:54

How jeg synes jeg havde postet det nå her er de de rå skaninger efter
de er faldet på plads ja de skal lige en gang mere igenem photoshop

http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/Boberg/fuld.html

http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/Boberg/boberg-fotoshop/Boberg-Photo/index.html