Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Sætte dato på jpg-billeder.
Fra : -=JF=-

Dato : 07-01-07 21:29

Hej i gruppen.

Findes der et program som kan tage datoen fra exif, og indsætte det i
fotos i jpg-format.

Hvis det kan gøres automatisk vil det være en fordel, idet det drejer
sig om omkring 1.000 fotos

--
Mvh John

Fra : emj

Dato : 07-01-07 22:17

-=JF=- skrev:

>Findes der et program som kan tage datoen fra exif, og indsætte det i
>fotos i jpg-format.

Ja, hvis du er skrap til at lave scripts i PaintShop Pro, så kan du
automatisere et sådant udtræk fra EXIF

>Hvis det kan gøres automatisk vil det være en fordel, idet det drejer
>sig om omkring 1.000 fotos

Netop.

Hilsen emj

Fra : -=JF=-

Dato : 07-01-07 22:33

emj udtrykte præcist:

> Ja, hvis du er skrap til at lave scripts i PaintShop Pro, så kan du
> automatisere et sådant udtræk fra EXIF

Jamen, hvis du ikke siger det til de andre i gruppen kan jeg da
afsløre at - Det er jeg ikke skrap til

Jeg synes bare at huske at der har været nævnt et program der kunne
klare ærterne... Det er så længe siden at det såmænd godt kunne have
været på EnterPol!

OT: Hvis du stadig har kontakt til de gamle rødder, må du endelig
hilse. Specielt Lene H. og Bjørli!

--
Mvh John

Fra : Kurt

Dato : 07-01-07 22:46

"-=JF=-" <null@null.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fotos i jpg-format.
>
> Hvis det kan gøres automatisk vil det være en fordel, idet det drejer sig

Det fulgte et program med min printer der hedder HP Image Zone, den kan det
der med dato.

Kurt

Fra : -=JF=-

Dato : 07-01-07 22:54

Kurt skrev den 07-01-2007:

> Det fulgte et program med min printer der hedder HP Image Zone, den kan det
> der med dato.

Super!
Det har jeg da liggende (et eller andet sted)
Tak for hjælpen!

--
Mvh John

Fra : HKJ

Dato : 07-01-07 22:54

http://www.irfanview.com/ har en batch funktion der kan gøre det automatisk.

Fra : -=JF=-

Dato : 07-01-07 23:03

HKJ forklarede:

> http://www.irfanview.com/ har en batch funktion der kan gøre det automatisk.

Kan du gi' et hint til hvordan?
Jeg har Irfanview, men synes ikke lige at jeg kan finde funktionen.

--
Mvh John

Fra : HKJ

Dato : 08-01-07 00:11

-=JF=- wrote:

> Kan du gi' et hint til hvordan?
> Jeg har Irfanview, men synes ikke lige at jeg kan finde funktionen.

File, Batch, Use advanced options, set advanced options, use overlay
text, Settings

Brug f.eks. koden $E36867(%d/%m-%y)

Du skal også define X-Coord, Y-Coord, Width, Height

Det kræver lidt eksperimenter at få det rigtigt

Fra : HKJ

Dato : 08-01-07 00:14

HKJ wrote:

> [...]
>
> Brug f.eks. koden $E36867(%d/%m-%y)
>
> Du skal også define X-Coord, Y-Coord, Width, Height
>
> Det kræver lidt eksperimenter at få det rigtigt

Jeg glemte lige, du skal sansynligvis bruge en meget stor fontstørrelse
(det hænger sammen med at de mange kamera mærker billedet som 72 dpi).