Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop Elements 4, problem
Fra : Mort1s1

Dato : 30-12-06 21:12

Jeg er ved at sortere nogle billeder for at lægge dem på en CD. Billederne
er taget med forskellige kameraer og nogle stykker er skannet ind. For at få
dem i den rigtige rækkefølge har jeg renamed dem, således, at de nu har navn
og fortløbende numre, men - når jeg brænder er der alligevel 4-5 stykker,
som har flyttet sig. Dem der flytter sig er nogle af skannede billeder, men
det er ikke alle de skannede. Hvad kan jeg have overset?

Mort1

Fra : emj

Dato : 30-12-06 22:09

Mort1s1 skrev:

> Dem der flytter sig er nogle af skannede billeder, men
>det er ikke alle de skannede. Hvad kan jeg have overset?

Jeg tror, det er tilfældigt, hvis nogle af de skannede billeder
ligger, hvor du vil have dem. PSE sorterer efter EXIF og ikke
alfabetisk.

Hilsen emj

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 31-12-06 14:22

PSE sorterer efter EXIF og ikke
> alfabetisk.
>
> Hilsen emj

....Jeg tror faktisk at man selv kan indstille, om PSE skal sortere efter
dato, EXIF eller alfabetisk.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : emj

Dato : 31-12-06 19:01

Niels Hejnfelt skrev:

>...Jeg tror faktisk at man selv kan indstille, om PSE skal sortere efter
>dato, EXIF eller alfabetisk.

Nej man kan ikke.

Hilsen emj

Fra : nesega

Dato : 01-01-07 15:39

Mort1s1 skrev:
> [...]
> som har flyttet sig. Dem der flytter sig er nogle af skannede billeder, men
> det er ikke alle de skannede. Hvad kan jeg have overset?

Hej Mort1
For at kunne få lov til at sortere dine billeder i en given
rækkefølge i PSE 4.0, kan du oprette en samling (Collection)
billeder. Når du har oprettet din "Collection" skal du trække de
billeder, som du vil arbejde, med over i denne Collection - og så kan
du sortere. Brug evt. programmets hjælpefunktioner for yderligere
oplysninger

Om der er andre løsninger skulle ikke undre. Når man arbejder med IT
problemer, plejer jeg at sige, at der er mindst 3 måeder at løse et
problem på.

Hilsen Karl Johan