/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Har nogen her haft backfocus med 350D ?, h~
Fra : Jakob


Dato : 29-12-06 18:08

En af mine venner har netop købt et 350D med sigma 17-70 objektiv. Han
har nu erfaret at focus ligger forkert. Han har testet sit objektiv på
et andet 350D og her fungerer det perfekt. Han har desuden prøvet et
andet objektiv på sit hus og oplever også her backfocus.

Hvis de indstiller manuel focus er der ingen skarphedproblemer. Ergo der
må være noget backfocus i huset og jeg vil gå ud fra at det så skal til
service for at blive kalibreret eller ????

Det er købt i tyskland men skal vel til det danske servicecenter, er der
nogen der kan huske hvad det er de hedder ? Kræver de at garantibeviset
er stemplet fra den tyske forretning eller er kvitering nok ? Jeg ved at
Nikon er lidt bøvlede og kræver et forretningsudfyldt garantibevis hvis
det er et tysk kamera.

Håber nogen kan hjælpe :0)


--
Venlig hilsen

Jakob

 
 
Hans Kruse (29-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 29-12-06 18:24


"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1fff69f9a3847cbc98a7b1@news.sunsite.dk...
> En af mine venner har netop købt et 350D med sigma 17-70 objektiv. Han
> har nu erfaret at focus ligger forkert. Han har testet sit objektiv på
> et andet 350D og her fungerer det perfekt. Han har desuden prøvet et
> andet objektiv på sit hus og oplever også her backfocus.
>
> Hvis de indstiller manuel focus er der ingen skarphedproblemer. Ergo der
> må være noget backfocus i huset og jeg vil gå ud fra at det så skal til
> service for at blive kalibreret eller ????
>
> Det er købt i tyskland men skal vel til det danske servicecenter, er der
> nogen der kan huske hvad det er de hedder ? Kræver de at garantibeviset
> er stemplet fra den tyske forretning eller er kvitering nok ? Jeg ved at
> Nikon er lidt bøvlede og kræver et forretningsudfyldt garantibevis hvis
> det er et tysk kamera.

En Google på Canon service center gav dette for Danmark:
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Garanti.asp
Jeg har fået repareret en gang for flere år siden og dengang var
garantibevis, som var ustemplet og kvittering fra Technikdirekt nok. Om det
stadig er sådan kan jeg ikke sige, men det ville nok være klogt at ringe til
dem før afsendelsen eller personlig fremmøde.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse
http://www.hanskruse.com/



Jens Stadsgaard (29-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 29-12-06 18:36

On Fri, 29 Dec 2006 18:24:10 +0100, Hans Kruse wrote:

> En Google på Canon service center gav dette for Danmark:
> http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Garanti.asp
> Jeg har fået repareret en gang for flere år siden og dengang var
> garantibevis, som var ustemplet og kvittering fra Technikdirekt nok. Om det
> stadig er sådan kan jeg ikke sige, men det ville nok være klogt at ringe til
> dem før afsendelsen eller personlig fremmøde.

Også her hvor en kvittering var god nok. Og så var kvitteringen endda
udstedt til Max. Det var jo hans gamle kamera som var afsted. De spurgte
da godtnok om hvorfor at den var udstedt til Max og ikke undertegnede. Men
da jeg blot sagde at det var købt brugt fra Max var der ingen prob. Jeg
kan dog ikke anbefale dig at bruge Infocare - da jeg ikke har specielt god
erfaring med dem. Men både CAV og PW skulle være udmærkede.



--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Jakob (29-12-2006)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 29-12-06 18:53

In article <1refgh1pxrq5z.1vi951ji3xin5.dlg@40tude.net>,
jensstadsgaaard@post.invalid says...
> Også her hvor en kvittering var god nok. Og så var kvitteringen endda
> udstedt til Max. Det var jo hans gamle kamera som var afsted. De spurgte
> da godtnok om hvorfor at den var udstedt til Max og ikke undertegnede. Men
> da jeg blot sagde at det var købt brugt fra Max var der ingen prob. Jeg
> kan dog ikke anbefale dig at bruge Infocare - da jeg ikke har specielt god
> erfaring med dem. Men både CAV og PW skulle være udmærkede.

Tusind tak for de informationer Jens, jeg kigger lidt på de andre.

--
Venlig hilsen

Jakob

Jakob (29-12-2006)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 29-12-06 18:51

In article <45954f3c$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Jeg har fået repareret en gang for flere år siden og dengang var
> garantibevis, som var ustemplet og kvittering fra Technikdirekt nok. Om det
> stadig er sådan kan jeg ikke sige, men det ville nok være klogt at ringe til
> dem før afsendelsen eller personlig fremmøde.

Tak for informationerne Hans.

--
Venlig hilsen

Jakob

Hans Kruse (29-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 29-12-06 21:43


"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1fff73ecd0422c0698a7b4@news.sunsite.dk...
> In article <45954f3c$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>,
> hans.kruse@mail.tele.dk says...
>
>> Jeg har fået repareret en gang for flere år siden og dengang var
>> garantibevis, som var ustemplet og kvittering fra Technikdirekt nok. Om
>> det
>> stadig er sådan kan jeg ikke sige, men det ville nok være klogt at ringe
>> til
>> dem før afsendelsen eller personlig fremmøde.
>
> Tak for informationerne Hans.

Min var hos PW Service i Rødovre.
Mvh,
Hans



Jakob (30-12-2006)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 30-12-06 15:28

In article <45957de0$0$49198$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Min var hos PW Service i Rødovre.
> Mvh,

Glimrende det bliver dem.

takker
--
Venlig hilsen

Jakob

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste