Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Har nogen her haft backfocus med 350D ?, h~
Fra : Jakob

Dato : 29-12-06 18:08

En af mine venner har netop købt et 350D med sigma 17-70 objektiv. Han
har nu erfaret at focus ligger forkert. Han har testet sit objektiv på
et andet 350D og her fungerer det perfekt. Han har desuden prøvet et
andet objektiv på sit hus og oplever også her backfocus.

Hvis de indstiller manuel focus er der ingen skarphedproblemer. Ergo der
må være noget backfocus i huset og jeg vil gå ud fra at det så skal til
service for at blive kalibreret eller ????

Det er købt i tyskland men skal vel til det danske servicecenter, er der
nogen der kan huske hvad det er de hedder ? Kræver de at garantibeviset
er stemplet fra den tyske forretning eller er kvitering nok ? Jeg ved at
Nikon er lidt bøvlede og kræver et forretningsudfyldt garantibevis hvis
det er et tysk kamera.

Håber nogen kan hjælpe :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-12-06 18:24

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er stemplet fra den tyske forretning eller er kvitering nok ? Jeg ved at
> Nikon er lidt bøvlede og kræver et forretningsudfyldt garantibevis hvis

En Google på Canon service center gav dette for Danmark:
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Garanti.asp
Jeg har fået repareret en gang for flere år siden og dengang var
garantibevis, som var ustemplet og kvittering fra Technikdirekt nok. Om det
stadig er sådan kan jeg ikke sige, men det ville nok være klogt at ringe til
dem før afsendelsen eller personlig fremmøde.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 29-12-06 18:36

On Fri, 29 Dec 2006 18:24:10 +0100, Hans Kruse wrote:

> [...]
> stadig er sådan kan jeg ikke sige, men det ville nok være klogt at ringe til
> dem før afsendelsen eller personlig fremmøde.

Også her hvor en kvittering var god nok. Og så var kvitteringen endda
udstedt til Max. Det var jo hans gamle kamera som var afsted. De spurgte
da godtnok om hvorfor at den var udstedt til Max og ikke undertegnede. Men
da jeg blot sagde at det var købt brugt fra Max var der ingen prob. Jeg
kan dog ikke anbefale dig at bruge Infocare - da jeg ikke har specielt god
erfaring med dem. Men både CAV og PW skulle være udmærkede.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Fra : Jakob

Dato : 29-12-06 18:53

In article <1refgh1pxrq5z.1vi951ji3xin5.dlg@40tude.net>,
jensstadsgaaard@post.invalid says...
> [...]
> kan dog ikke anbefale dig at bruge Infocare - da jeg ikke har specielt god
> erfaring med dem. Men både CAV og PW skulle være udmærkede.

Tusind tak for de informationer Jens, jeg kigger lidt på de andre.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 29-12-06 18:51

In article <45954f3c$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> [...]
> stadig er sådan kan jeg ikke sige, men det ville nok være klogt at ringe til
> dem før afsendelsen eller personlig fremmøde.

Tak for informationerne Hans.

--
Venlig hilsen

Jakob