cdripper 1530
Fra : Lilian Nielsen

Dato : 21-01-07 12:20

Hej Alle sammen.

Jeg er lidt forvirret min kat Gaia jeg har snakket meget om hun kom i sin
første løbetid her i onsdag d. 17/1,og jeg kan ikke helt huskedet hvornår de
kommer i det fordi hun er født d. 29/6-06.

+ et ekstra spørgsmål omkring min kat Mille hun døjer med meget skæl i sin
pels,og jeg ved ikke hvad jeg kan gøre ved det.For det ser ikke godt ud så
meget skæl der er i hendes pels,kan jeg eventuelt vaske hende?

Hilsen Lilian.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-07 13:04

Lilian Nielsen wrote:
> [...]
> i sin første løbetid her i onsdag d. 17/1,og jeg kan ikke helt
> huskedet hvornår de kommer i det fordi hun er født d. 29/6-06.

Hej Lilian

Man kan forvente første løbetid når katten er mellem 6 og 12 mdr.
Der kan være forskellige faktorer der spiller ind.
Du kan simpelthen ikke undgå at bemærke om hun er kommet i løbetid,
hvis du ikke har prøvet det før kan jeg fortælle, at det kan være en
helt speciel oplevelse hvor hun ligesom min Mini vil té og skabe sig
og være uudholdelig at høre på. Jeg fik Mini steriliseret lige efter,
for det havde jeg ikke nerver til at høre på én gang mere

> skæl i sin pels,og jeg ved ikke hvad jeg kan gøre ved det.For det
> ser ikke godt ud så meget skæl der er i hendes pels,kan jeg
> eventuelt vaske hende?

Nu skal jeg jo ikke kunne sige om det er en hudsygdom der ligger til
grund for hendes skæl, men hvis jeg var dig ville jeg i første omgang
prøve at tilsætte fiskeolie til hendes mad. Blandt andet er lakseolie
(med Omega-3 og 6 fedtsyre) godt. Man kan købe det mange steder, jeg
ved Olivers plejer at have det til en overkommelig pris. Jeg køber
deres tørfoder som er rigtig godt, det er tilsat Omega-3 og 6
fiskeolie og Mini's pels er fin og blank uden skæl. Hvis det er en
sygdom i huden skal du spørge dyrlægen, for så skal hun evt. vaskes
med medicinsk shampoo.

Håber at både du og misserne ellers har det godt

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-07 14:32

Jeg glemte, at jeg ville have skrevet i mit indlæg, at du ikke behøver
at fortsætte i denne tråd. Når du har et nyt indlæg, så er det lige så
smart at starte en ny tråd der omhandler det problem eller spørgsmål
du har. Der er så større chance for at det bliver set, fordi de ældste
indlæg i gruppen bliver fjernet en gang imellem.

En ting til. Prøv at skrive et stikord til det du vil spørge om på
emnelinien. F.eks. kunne du have skrevet "løbetid eller skæl". "Hej"
siger jo ikke så meget om det du har på hjerte. Det er ligesom mere
overskueligt hvis man skriver hvad indlægget drejer sig om.

Håber ikke, at jeg har fornærmet dig (det var ikke min mening) ved at
gøre dig opmærksom på at man sagtens kan starte en ny tråd uden at det
gør noget.

Fra : Lilian Nielsen

Dato : 21-01-07 16:49

Hej Tove.

Mange tak fordi du har besvaret mine spørgsmål,men man kan godt blive
fornærmet ved at andre folk skal blande sig i hvad ens overskrift skal
hedde.Men jeg bliver ikke så fornærmet bare lidt skuffet.Men jo jeg skal nok
til en anden gang skrive hvad mit problem er i overskriften.

Angående Mille jeg tror ikke det er hudsygdom det er ren skæl der er i
hendes pels for hun har ingen sår.Men jeg overvejer og vaske hende med det
shampoo jeg har købt ved min dyrelæge for et stykke tid siden.

Vi har det rigtig godt her,men den mindste er godt nok blevet meget fræk når
hun ikke gider Gaia slår hun ud efter hende eller griber fat i hende og
bider.

Hilsen Lilian.

Fra : Siri

Dato : 21-01-07 22:44

> [...]
nok
> til en anden gang skrive hvad mit problem er i overskriften.

Kære Lilian.
Der er ingen grund til at blive hverken fornærmet eller skuffet. Tove
prøver fornuftigt nok på at vejlede dig til at få mere hjælp og svar fra
gruppen. Hvis man kan se af overskriften, at det handler om et spørgsmål
om hjælp til kattes helbred, er man nok betydelig mere tilbøjelig til at
læse indlægget og svare, hvis man kan, end hvis det blot er en hilsen
med et hej.
Det er fint nok at henvise til gamle tråde, man kan bare slet ikke være
sikker på, at andre kan finde den gamle tråd.
Så der vil jeg også give Tove ret, det er helt fint at starte en ny
tråd, hvis der er et akut problem, som man gerne vil have andres råd om.
Lilian, vi starter alle som nye et sted, og så må man tage andres råd om
at bruge stedet, som det er vanlig skik og brug det sted, i den ånd, som
det er ment: Venligt og hjælpsomt. Det er nemt at blive stødt, hvis man
føler sig rettet på, men tænk på, at det også betyder, at folk gider, at
folk interesserer sig nok til at gøre sig ulejlighed. En rettelse eller
et fint vink kan egentlig ses som en kompliment.
Held og lykke med misserne
Med venlige hilsner,
Siri (og Gia, der ligger på sin udkig ved tastaturet )
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lilian Nielsen

Dato : 22-01-07 19:00

Hej Siri.

Jeg er glad for i skriver tilbage,men jeg er ikke skuffet eller fornærmet
mere,jeg har fundet ud af jeg skal give mine problemer en anden overskrift.

Men jeg har ået løst mit problem med Mille har snakket med en dyrelæge jeg
skal prøve og vaske hende,og sæt tiden an hvis det ikke hjælper vil
dyrelægen komme med lidt skraprer midler.

Hilsen Lilian,Gaia og Mille.

Fra : Siri

Dato : 21-01-07 22:44

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-07 22:53

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-07 23:06

Siri wrote:
> [...]
> Held og lykke med misserne
> Med venlige hilsner,
> Siri (og Gia, der ligger på sin udkig ved tastaturet )

Tak for din omtanke og "forsvarstale" Siri.

Jeg kan godt lide Lilian, og har faktisk været lidt ked af at jeg har
skuffet hende, men jeg skrev egentlig det jeg gjorde, fordi jeg ville
være på forkant og afværge, at en eller anden måske kunne finde på at
sende det link til "Brugen af Usenet", som de gør i de andre grupper
om hvordan man "opfører" sig i grupperne og hvad man skal og ikke
skal, det synes jeg er en lidt brutal måde. Det kan godt virke lidt
voldsomt, på de skribenter der ikke har været med ret længe. Jeg håber
dog at Lilian forstod, at det var venligt ment.

Fra : Siri

Dato : 22-01-07 13:53

> [...]
> voldsomt, på de skribenter der ikke har været med ret længe. Jeg håber
> dog at Lilian forstod, at det var venligt ment.

Kære Tove - you're welcome, som amerikanerne siger
Jeg har jo selv stået der - som newbie for ret så nylig og hoppet i
newsgroup-spinatbedet, og det kan jeg sikkert stadig komme til. Så må
man bare håbe på andres tålmodighed og overbærenhed
Man lærer ikke noget, hvis ikke man spørger - eller hvis ikke nogen
lærer fra sig. Og så skal man også lære at lære....
Derfor er vi nødt til at hjælpes ad, og så kan man jo 'enes om at være
uenige' - som englænderne siger - eller blive enige hen ad vejen.
Kærlig hilsen til din smukke Mini...
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar