Kattekilling søges
Fra : nana sørensen

Dato : 17-01-07 22:49

Hejsa gruppe...

Jeg har en bekendt, der vil have kat. Hun har bare nogle ret heftige krav,
hvilket gør det ret svært at finde den helt rigtige mis. Jeg HAR droppet at
diskutere om kravene, men har lovet at hjælpe.

Skal være mindst 12 uger og max fire mdr. hvis det er den helt rigtige.
Skal være grå med hvide poter, eller grå med hvide tegninger.
Skal helst være en han.
Skal befinde sig på Sjælland, så tæt på KBH/Vanløse som muligt, da hun ikke
har bil.
Må ikke være en hundedyr racekat.

Mvh., Nana

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 00:46

nana sørensen wrote:
> [...]
> tegninger. Skal helst være en han.
> Skal befinde sig på Sjælland, så tæt på KBH/Vanløse som muligt, da

Hej Nana.

Det skulle da ikke være så vanskeligt. Der er jo diverse kattehjem
foruden mange kattesider på nettet hvor der ønskes nye hjem til de
dejligste katte. Er det helt umuligt for hende at fravige udseende og
måske også alder en smule ? Der er da så mange bedårende misser der
bare venter på et nyt hjem. Jeg vil vædde på, at hvis hun ser
billederne på nettet af de mange misser der venter på at blive hentet,
så smelter hun. Der er jo også mange af dem der skal afhænde katte,
der tilbyder at bringe katten hvis det som i dette tilfælde er på
Sjælland.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : nana sørensen

Dato : 18-01-07 14:29

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> [...]
> mange af dem der skal afhænde katte, der tilbyder at bringe katten hvis
> det som i dette tilfælde er på Sjælland.

Hun er desværre MEGET bestemt omkring det.... jeg har prøvet at lokke med
billeder af små misser i andre farver og aldre, men nææh nej. Jeg forstår
det ikke. ALLE kattekillinger er jo søde.

Fra : Andrea

Dato : 18-01-07 13:50

> [...]
> Skal helst være en han.
> Skal befinde sig på Sjælland, så tæt på KBH/Vanløse som muligt, da hun

Hej Nana
Har i prøvet den blå avis, dba.dk eller guloggratis.dk ? Her kan man også
søge på område...
Mvh. Kristina

Fra : nana sørensen

Dato : 18-01-07 14:29

"Andrea" <no.email@my.box> wrote in message
> [...]
>

> Hej Nana
> Har i prøvet den blå avis, dba.dk eller guloggratis.dk ? Her kan man også

Der har vi kigget.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 15:07

nana sørensen wrote:

> Der har vi kigget.

Når hun er så fordringsfuld, så kan det jo være at hun ender med ikke
at få nogen kat overhovedet. Det er da en særpræget indstilling hun
har. Jeg vil sige som dig - alle små katte er da skønne (det er de
store faktisk også)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 18:20

"Tove Krieger" skrev i

> [...]
> få nogen kat overhovedet. Det er da en særpræget indstilling hun har. Jeg
> vil sige som dig - alle små katte er da skønne (det er de store faktisk

Jeg kan ikke se problemet i, at ville have en bestemt udseende kat - der kan
jo være mange gode grunde til at vælge som man gør.
Selv ville jeg have en rød hankat og ham ventede jeg længe på. Hunkatten
blev valgt, fordi de to hang sammen som ærtehalm.
Jeg har da også valgt en racehund, blandt andet pga temperament, men da også
pga udseende.

Bevares alle katte er da skønne - nogen finder man måske bare lidt skønnere
end andre

- Winnie

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 18-01-07 18:13

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal helst være en han.
> Skal befinde sig på Sjælland, så tæt på KBH/Vanløse som muligt, da hun

Hmmm.. Det lyder da mere som end vise-frem-kat end som en
hygge-kramme-kæle-kat. Til den slags kan jeg anbefale en kat af porcelæn
eller et anden dødt materiale. Så slipper man også for løse hår, og når
farverne ikke længere passer een, kan man bare male den. Hellere det end at
skulle tilfredsstille et eller andet overfladisk ideflip for måske at ende
som papkassekat på en rasteplads, når fokus skifter til andre "vigtigere"
behov for at føre sig frem.
Er jeg lidt for strid ? Måske, men internaterne oversvømmes af dyr, som
folk anskaffer sig uden at gøre sig klart, hvad det vil sige at have
ansvaret for et levende væsen, som oven i købet er fuldstændigt afhængigt
af, at dets mennesker tager sig af det og giver både husly, mad og
kærlighed.

Mvh
Ole

Fra : Denise

Dato : 18-01-07 20:27

Ole Palmhøj wrote:
> [...]
> have ansvaret for et levende væsen, som oven i købet er fuldstændigt
> afhængigt af, at dets mennesker tager sig af det og giver både husly,

Det tror jeg egentlig godt jeg vil skrive under på Ole.

--
Hilsen Denise

Fra : nana sørensen

Dato : 18-01-07 22:33

> Det tror jeg egentlig godt jeg vil skrive under på Ole.
>
> --
> Hilsen Denise

Også jeg, men det er desværre ikke mig der skal have kat.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 21:00

Ole Palmhøj wrote:

> [...]
> sige at have ansvaret for et levende væsen, som oven i købet er
> fuldstændigt afhængigt af, at dets mennesker tager sig af det og

Meget kloge (og sande) ord

Fra : taina

Dato : 19-01-07 01:26

"Ole Palmhøj" <opal@dr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at skulle tilfredsstille et eller andet overfladisk ideflip for måske at
> ende som papkassekat på en rasteplads, når fokus skifter til andre

(Klip)

Ja lidt Når jeg engang skal have kat igen, skal det være en siameser.
Alle katte er dejlige, og når jeg kommer i hjem med kat, er jeg ikke til at
have med at gøre - det er svært at føre en fornuftig samtale med en, der
ligger på gulvet og siger "nåårh, lille mulle-nulle-søde-middekat, hvor er
du lææækker" - ja, lidt katte-abstinenser har man vel altid ) Men MIN
kat skal altså være en siameser!!

Når man nu har besluttet sig for at få kat, og man ved, hvordan ønske-katten
ser ud, hvorfor så ikke gå efter sådan en? At man har bestemte ønsker til
katten er vel ikke ensbetydende med, at man passer den dårligere, eller at
man sætter sig mindre ind i, hvad en kat er? - i hvert fald ikke i min
verden

mvh. tina

Fra : Soliema

Dato : 19-01-07 10:42

> [...]
> hvor er du lææækker" - ja, lidt katte-abstinenser har man vel altid )
> Men MIN kat skal altså være en siameser!!

Jamen du ved jo også hvilket temp. osv. en Siameser har sig, fordi det er en
"hundedyr racekat" men hende her vil jo ha en eksotisk race med navn
Blan-ding og der ved man jo ikke hvad man får, så der er altså forskel efter
min mening.

/Anne Mette

Fra : taina

Dato : 19-01-07 13:07

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> en "hundedyr racekat" men hende her vil jo ha en eksotisk race med navn
> Blan-ding og der ved man jo ikke hvad man får, så der er altså forskel

Jamen man ved da aldrig helt, hvad man får, når man får en kattekilling.
Dyret kan udvikle sig til at bliver hyper-social, et legebæst der holder
spindelvæv væk fra alle hjørner eller en kat, der foretrækker at jage mus i
haven. Og selvfølgelig er det også afhængigt af, hvordan katten bliver
behandlet af ejeren. Det har da intet at gøre med farven. Og hvis man nu
synes, at grå er pænere at kigge på end sort, så forstår jeg simpelt hen
ikke, at det skulle være et problem, at man vil have en grå kat.

Jeg ser i øvrigt ikke i indlægget, at hun vil have en eksotisk race eller en
blanding? Der findes da mange grå katte med hvide aftegn, helt almindelige
huskatte...

Jeg vil ha' en siamester, dels på grund af temperamentet og dels fordi jeg
synes, den er pæn. En burmeser eller anden orientaler ville sikker kunne
give det samme med temperamentet, så i bund og grund ER det farven, der gør,
at det for mig skal være en siameser i stedet for en anden orientaler. Puha,
så bliver jeg en dårlig katte-ejer - godt at jeg ikke har tid til det nu
))

mvh. tina

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-01-07 13:43

"taina" skrev

> [...]
> synes, at grå er pænere at kigge på end sort, så forstår jeg simpelt hen
> ikke, at det skulle være et problem, at man vil have en grå kat.

Heller ikke her

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 11:15

On Fri, 19 Jan 2007 01:25:40 +0100, "taina"
<tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> wrote:

>"Ole Palmhøj" <opal@dr.dk> skrev i en meddelelse

>(Klip)
>
>Ja lidt Når jeg engang skal have kat igen, skal det være en siameser.

Jeg synes altså der e stor forskel på om man vælger en bestemt race af
kat eller om man har helt specifikke krav til den udseende. Om en kat
har sorte eller hvide poter eller blis i panden, eller hva' ved jeg,
så ændrer det da ikke en tøddel på hvordan katten er.

Jeg er selv til store røde hankatte, og kunne frygtelig godt tænke mig
en ordentlig bamse af en Maine Coon, men om den har gennefarvet rød,
creme eller måske endda en helt anden farve ville ikke gøre den store
forskel. Det er størrelsen og bygningen jeg er fascineret af. Sindet
ved jeg så ikke så meget om, men dem jeg har oplevet indtil videre har
da været ok.

Farven på katten bør altså ikke være afgørende, selvom man foretrækker
en bestemt farve. Hvis det er farven der er afgørende er jeg enig med
Ole i at man skal anskaffe sig en af porcelæn!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : taina

Dato : 19-01-07 13:13

> [...]
> en bestemt farve. Hvis det er farven der er afgørende er jeg enig med
> Ole i at man skal anskaffe sig en af porcelæn!

Ej, Leyna, undskyld mig!! Vil det sige, at du synes, det er i orden at kigge
på størrelse og bygning, men ikke på farve? Det er da _nøjagtig_ samme
problematik. Det handler om det udvendige i stedet for det indvendige )

Katte er fantastiske, fordi de er nogle sociale, legesyge, krævende, givende
og nogle gange også uafhængige (i hvert fald på skrømt) væsener. I
princippet har det intet at gøre med, om katten er stor eller lille eller
sort eller rød. Jeg har ikke ondt i måsen over, at du foretrækker en stor
kat - men du synes ikke, det er okay, hvis andre gerne vil have en grå kat?
Det synes jeg måske er en lillebitte smule dobbeltmoralsk

mvh. tina

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 14:23

On Fri, 19 Jan 2007 13:13:03 +0100, "taina"
> [...]

>på størrelse og bygning, men ikke på farve? Det er da _nøjagtig_ samme
>problematik. Det handler om det udvendige i stedet for det indvendige )

Hvis man ønsker en bestemt race pga. bygning og størrelsesynes jeg
faktisk at det er noget helt andet end hvis man kasserer en kat fordi
den har en hvid blis. Skal den bruges til udstilling/avl er der
selvfølgelig andre ting der spiller ind.

>Jeg har ikke ondt i måsen over, at du foretrækker en stor
>kat - men du synes ikke, det er okay, hvis andre gerne vil have en grå kat?
>Det synes jeg måske er en lillebitte smule dobbeltmoralsk

Den har du fået galt i halsen... eller osse har jeg misforstået dig...

Jeg forstod på dig at der blev ønsket en kat med en ganske specielt
udseende... altså ikke bare en grå kat, men en med aftegninger, som
faktisk først fik mig til at tænke at vedkommende måske i
virkeligheden ønskede en klon af en tidligere kat... men det er
gætværk fra min side.

Der er faktisk ingen af mine dyr der ligner det jeg i virkeligheden
ønsker mig, og det gælder både for hunde og katte, men de er da
allesammen de smukkeste af deres art alligevel.

Fra : taina

Dato : 19-01-07 14:46

> [...]
> den har en hvid blis. Skal den bruges til udstilling/avl er der
> selvfølgelig andre ting der spiller ind.

Det forstår jeg så ikke. Hvorfor er det, at det er okay at kigge på kattens
udseende, når det er til udstilling og avl, men ikke når det er en kælekat?
Kravene til, hvordan en racekat skal se ud, er vel også opstået engang,
fordi der var nogen, der syntes, at sådan så en pæn kat ud. Om det bringer
en avler glæde at have en kat, der har den rigtige størrelse og form er vel
ikke mere "værd", end at jeg har en kat, som glæder _mit_ øje. Forskellen er
måske bare, at der er flere, der er enige om, hvordan en perser eller en
birma skal se ud, hvor min smag er helt min egen - men det synes jeg da ikke
gør hverken avler/udstilleres smag eller min smag bedre

> Den har du fået galt i halsen... eller osse har jeg misforstået dig...

Begge dele er sikkert muligt

> [...]
> faktisk først fik mig til at tænke at vedkommende måske i
> virkeligheden ønskede en klon af en tidligere kat... men det er

Hvis det er de tanker, du har, kan jeg godt følge dig. For hvis man ønsker
sig en klon, bliver man hurtigt skuffet. Da jeg mistede min gamle hest,
købte jeg en ny, der slet ikke lignede - så risikerede jeg ikke så nemt at
falde i den fælde. Det var i øvrigt ikke mig, der skrev det første indlæg -
jeg hoppede bare på tråden Men vi ved jo ikke, om det er de tanker, der
ligger bag...

Jeg kom også til at tænke på, at der er en forskel på, om man ønsker sig en
kat og helst en der er grå med hvide aftegn - altså her har man forståelse
for, hvad en kat er og hvad den har behov for. Eller om man ønsker sig et
glansbillede af en kat og snildt kan forestille sig, hvordan det er, når den
grå-hvide sag ligger på skødet af en og spinder - men måske ikke har tænkt
tanker om pasning, pleje og problemløsning. Jeg går ud fra, at der er tale
om den første slags, men det kan også sagtens være, at det bare er mig, der
er naiv - det er set før

> Der er faktisk ingen af mine dyr der ligner det jeg i virkeligheden
> ønsker mig, og det gælder både for hunde og katte, men de er da
> allesammen de smukkeste af deres art alligevel.

DET kender jeg godt

mvh. tina

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 16:32

On Fri, 19 Jan 2007 14:45:41 +0100, "taina"
> [...]

>udseende, når det er til udstilling og avl, men ikke når det er en kælekat?

Jeg tror stadig du har fået en lidt skæv vinkel på mit indlæg!
Nu er jeg hverken opdrætter eller udstiller, men et par hvide hår på
en sort kat betyder altså noget i opdrætter/udstiller sammenhæng. Det
trækker ned.
Om den grå har har en hvid plet ved halen (eller whatever) synes jeg
ikke betyder så meget. Det er stadig en grå kat.
Jeg fik bare forståelsen af, at der var tale om helt klare krav til
udseende... altså ikke bare en grå kat, men en grå kat med helt
specifikke aftegninger. Det var det jeg fandt lidt foruroligende.

> [...]
>en avler glæde at have en kat, der har den rigtige størrelse og form er vel
>ikke mere "værd", end at jeg har en kat, som glæder _mit_ øje.

Der er lavet en standard for de forskellige racer, og lever katten
ikke op til dem, så kan man ikke få dem avlsgodkendt. Det betyder
altså noget for en avler/udstiller.

Og dette var slet ikke for at starte en større debat om huskatte vs.
racekatte. Alle katte er lige meget værd for mig, og mine egne er skam
alm. huskatte, så der er ikke noget snobberi dér.
Jeg syntes bare at mine er nogle bette nogen og kunne godt tænke mig
en ordentlig bamse... men det er bare ønsketænkning. Her er fyldt op
rent dyremæssigt.
Forskellen er

>Det var i øvrigt ikke mig, der skrev det første indlæg -
>jeg hoppede bare på tråden Men vi ved jo ikke, om det er de tanker, der
>ligger bag...

Ups... *sorry*

> [...]
>om den første slags, men det kan også sagtens være, at det bare er mig, der

Det var mere den anden slags jeg så for mig...

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 18:05

Leyna wrote:
> [...]

Så kan damen være taknemmelig for at det ikke er en kat magen til min
Mini hun gerne vil have. Jeg har endnu ikke set en tortie med lige
hendes aftegninger. De er rimeligt specielle.

Fra : Winther

Dato : 23-01-07 17:47

> Så kan damen være taknemmelig for at det ikke er en kat magen til min Mini
> hun gerne vil have. Jeg har endnu ikke set en tortie med lige hendes
> [...]

Hvis jeg husker din kat rigtig, så havde jeg én der lignede din kat
voldsomt.
Virker din mail?

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-01-07 18:20

Winther wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis jeg husker din kat rigtig, så havde jeg én der lignede din kat
> voldsomt.
> Virker din mail?

Det gør den. Du skal bare fjerne "nospam". Den mis vil jeg da meget
gerne se

Fra : Winther

Dato : 23-01-07 22:38

> Det gør den. Du skal bare fjerne "nospam". Den mis vil jeg da meget gerne
> se

Så er der send en mail, håber den virker.

Fra : Siri

Dato : 25-01-07 17:57

> [...]
> om den første slags, men det kan også sagtens være, at det bare er mig, der

Hir hir, DET gør jeg også....
OK, siden denne tråd vist ikke er helt død, og siden mit opr. indlæg
ikke er nået frem - så prøver jeg igen...
Hvis pigen, der partout vil have sådan en kat, vil slække lidt på det
med max 4 mdr, så er det vel ikke helt umuligt - hvis hun er parat til
at vente.
Leyna, du rammer nok noget, når du er inde på det om 'en klon af en
anden kat'. Da jeg var barn, måtte vi af med den boxer, jeg var vokset
op med - og så, indtil jeg blev teen-ager, drømte jeg om - og fik -
endnu en mørk-tigret boxertæve. Og så gik det jo op for mig, at det
altså virkelig er det indre, det handler om, også mht hunde Hun var
en dejlig hund, men man kan aldrig få sin gamle hund (eller kat) igen.
Til gengæld får man en, der er helt sin egen og mindst lige så dejlig.
Måske er pigen bare meget ung, og trænger til at gøre sig den erfaring.
Så vil jeg bare håbe, at hun finder noget, der ligner, så hun kan få den
oplevelse også.
Mht race og udseende som indflydelse på valg af kat... Tja, jeg læste
først om katte generelt, og så Perserbogen, fordi jeg engang havde mødt
en flot rød perser i Prag - og blev bare klar over, at som diverse bøger
beskrev temperaments-spektret af katte, fra Siameser til Perser, ja, så
var perseren ikke bare elskeligt nuttet i mine øjne, med braktud som en
boxer, men også den rigtige, rolige kat for mig. Eller i alt fald noget
i samme boldgade.
Ikke desto mindre lagde jeg ud med et besøg på et katte-internat - hvor
jeg fik et indtryk af nogle ret nervøse katte, som jeg som begynder ikke
turde tage ansvaret for. Plus en enkelt flot og rolig kat, hvor - ja, I
kender det sikkert, der var ikke rigtig 'kemi'... Så jeg regnede med at
besøge dem igen, regelmæssigt, indtil der var den rigtige kat til mig.
Så kom jeg ind om vildkat.dk, og der var Gia..... og jeg var bare solgt!
Hun er så mere livlig og legesyg, end jeg troede, at persere kunne være.
Langt mere 'naturkat' end kunstrace. Dejlig er hun uanset!
Så Leyna, jeg forstår sagtens, at du (og andre) falder for en bestemt
type kat, helt uden om ethvert racesnobberi - nogle gange falder det
hele bare i hak, og der kommer sikkert en stor kat til dig, MCO eller ej.
Jeg er selv blevet overrasket over, hvad der kan dukke op - og blive væk
igen - og så kommer der måske en helt tredie kat...
Men under alle omstændigheder synes jeg, at det bedste er, hvis man kan
tage imod en kat, der ikke kan blive i sit hjem, men trænger til et nyt.
Racekat eller ej, det må enhver selv finde ud af, man forelsker sig jo
hver især i dit og dat. Nogen i rundstrikkede, nogen i buskhaler. Bare
katten får det godt, og man tager ordentligt ansvar for den, er alt vel
godt.....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 25-01-07 17:38

> [...]
> katten er vel ikke ensbetydende med, at man passer den dårligere, eller at
> man sætter sig mindre ind i, hvad en kat er? - i hvert fald ikke i min

Hej Tina
Den er jeg helt med på - jeg troede, at jeg skulle have en exo som
legekammerat til Gia, og var så på udstilling primo dec. og mødte nogle
exo-killinger.... Ja, jeg tilstår - tårerne kom altså lige så stille, de
var så ufatteligt dejlige. De gik lige i hjertet på mig.
Men det går ikke altid, som man regner med - og vips, så sker der noget
helt andet, og så kommer der måske en anden dejlig kat, som man ikke
anede eksistensen af. Man kan planlægge herfra og til dommedag, men sker
det... Ikke altid - og det er nogen gange måske ikke det værste. Hvem
ved....

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-01-07 14:11

> [...]
> hvilket gør det ret svært at finde den helt rigtige mis. Jeg HAR droppet
> at diskutere om kravene, men har lovet at hjælpe.

Det er jo ikke killingesæson pt. (med mindre man leder
efter en racekat) så din veninde må nok væbne sig med
tålmodighed, hvis hun vil have sine krav opfyldt.

Jeg vil gerne forsvare hende lidt, for tingene kan altså
være lidt mere nuancerede end de ser ud umiddelbart.

Jeg har altid sagt, at når jeg igen skulle have mig en
husmisser, så skulle den edderhyleme være stibet - for
sådan ser en _rigtig_ husmisser nemlig ud i mine øjne

At det så ikke lige blev sådan er en anden snak.... I
onsdags stod der en lille pladdervåd huskat og bankede
på min dør og hun er bestemt ikke spor stribet *lol* Men
hun er slet ikke til at modstå og har smeltet mig helt, så
hvis hun tester fri for FIV/FeLV og kan finde ud af det
med aby'erne, så har jeg vist fået huskat igen

Min nye huskat ser sådan ud:
http://dekatten.com/gfx/BeeBee5.jpg
Så man har et standpunkt til man får et nyt........

Hilsen Helle
Tick-Tag Abyssiniere
http://abyssinian.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-01-07 14:35

Helle Andersen wrote:

> Min nye huskat ser sådan ud:
> http://dekatten.com/gfx/BeeBee5.jpg
> Så man har et standpunkt til man får et nyt........

Hun er helt utroligt smuk. Jeg kan godt forstå, at du er faldet for
hende. Har du undersøgt om hun evt. skulle have en ejer og måske bare
er smuttet ud i et ubevogtet øjeblik ? Det ville være synd for dig,
hvis du pludselig skal aflevere hende igen.

Jeg skriver det, fordi min datter har været ude for det samme. Det var
en dejlig skovkatte-lignende mis, som tilsyneladende ikke boede nogen
steder. Den var også meget forpjusket, så min datter tog den til sig
d.v.s. hun rendte rundt i hele nabolaget uden at få nogen respons, hun
fremlyste den også i div. ugeaviser.

Dyrehospitalet anbefalede hende derefter at beholde den. Hun bekostede
en kastration og vaccination, og ca. 2 mdr. senere meldte ejeren sig,
og var temmelig uforskammet. Min datter var knust (det var jeg også),
men der var jo desværre intet at gøre. Ejeren lovede at hun i det
mindste ville betale halvdelen af udgiften til dyrehospitalet, men hun
flyttede kort efter og min datter har intet hørt siden. Utak er
sandelig verdens løn

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-01-07 14:45

> [...]
> ud i et ubevogtet øjeblik ? Det ville være synd for dig, hvis du pludselig

Ja, selvfølgelig - jeg vil skam ikke stjæle nogens kat. Hun
er fremlyst hos dyrlægerne i lokalområdet, samt de større
dyrlægerklinikker i nærmeste større by. Hun er også
fremlyst på de 3 nærmeste katteinternater, samt hos
politiet. Hun har rendt forvildet rundt i minimum en måned
og ingen har efterlyst hende i den tid, så jeg tvivler på, at
nogen savner hende - i så fald kan de ikke savne hende
ret meget. Hun vil blive fremlyst en uge og herefter tilhører
hun mig.

En rigtig trist historie med din datter

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssiniere
http://abyssinian.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-01-07 15:04

Helle Andersen wrote:

> [...]
> nogen savner hende - i så fald kan de ikke savne hende
> ret meget. Hun vil blive fremlyst en uge og herefter tilhører

Så kan man vist ikke sige andet, end at du har gjort hvad du kunne.
Trist at hun ser ud til at være kasseret, men samtidig dejligt at hun
har fundet dig. Jeg ville 100% også beholde hende, hun er slet ikke
til at stå for.

> En rigtig trist historie med din datter

Ja, det må du nok sige. Det ville da være ulykkeligt hvis du skulle
til at opleve det samme. Det kostede min datter 1.500,- kr. i
lærepenge - ærgerligt.

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-01-07 16:09

> Jeg ville 100% også beholde hende, hun er slet ikke til at stå for.

Min pointe var egentlig, at jeg ikke faldt for hendes
udseende, men for hendes helt uimodståelige
temperament

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssiniere
http://abyssinian.dk

Fra : gorfi

Dato : 22-01-07 14:40

Din nye huskat er altså en ægte siameserkat, hvis det er den på billedet

Gorfi

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-01-07 14:46

"gorfi" <mmi@poost.dk> skrev i en meddelelse

> Din nye huskat er altså en ægte siameserkat, hvis det er den på billedet

Den er absolut ikke ægte siameser - men det er en ægte
dejlig blandingsmis/huskat

Hilsen Helle
Tick-Tag Abyssiniere
http://abyssinian.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-01-07 18:57

"Helle Andersen" <abyssinian@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min nye huskat ser sådan ud:
> http://dekatten.com/gfx/BeeBee5.jpg
> Så man har et standpunkt til man får et nyt........

Hej Helle

jeg er bestemt ikke ekspert i racekatte, men din nye "huskat" ligner i mine
øjne en siameser, hvis altså øjnene er blå (det kan jeg ikke se med
sikkerhed på billedet).
Er den ikke chippet, tror du?

Venlig hilsen, Anelise

Fra : gorfi

Dato : 22-01-07 19:15

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> jeg er bestemt ikke ekspert i racekatte, men din nye "huskat" ligner i
> mine øjne en siameser, hvis altså øjnene er blå (det kan jeg ikke se med

Jeg har altså også vist dit billede til "eksperter" og de siger altså også
det ikke er en almindelig huskat. Den ligner absolut en siameser. Men derfor
kan den jo godt være "herreløs".

Gorfi

Fra : JB

Dato : 22-01-07 19:34

> Jeg har altså også vist dit billede til "eksperter" og de siger altså også
> det ikke er en almindelig huskat. Den ligner absolut en siameser. Men
> [...]

Det eneste siameseragtige ved den kat er masken og farven. Siamesere har en
helt anden hoved- og kropsform. Det havde de også for 30 år siden, da jeg
havde siamesere.
Der findes flere katteracer, der er maskede, så mit gæt er også blanding med
huskat og maskede katte. Maskegenet skal ligge på begge sider. Men jeg tror
siameseren er mange generationer tilbage, hvis der er siameser indblandet.
Helle nævner også at pelsen er kraftig med underuld, en siameser har en helt
anden pels.

Hilsen
Jytte

Fra : gorfi

Dato : 22-01-07 20:15

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tror siameseren er mange generationer tilbage, hvis der er siameser
> indblandet. Helle nævner også at pelsen er kraftig med underuld, en

Mit eget bud er en blanding mellem en Siameser og en Hellig Birma.

Gorfi

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-01-07 02:19

> [...]
> tror siameseren er mange generationer tilbage, hvis der er siameser
> indblandet. Helle nævner også at pelsen er kraftig med underuld, en

Helt enig, Jytte
Mit eget gæt er at hun er et mix mellem huskat og så
muligvis burmeser og colorpoint perser. Hendes hoved
kunne godt minde om burmeser og ligeledes hendes
temperament. Selvom hun er lidt mere rolig end en
burmeser, så har hun burmeserens "klister-gen".
Underulden og det mere rolige kunne hun godt have fra
colorpoint perseren. Hellig birma tror jeg ikke det er, for
så burde hun have i hvert fald lidt hvidt på poterne og det
har hun ikke.

Men det er jo i bund og grund også ligemeget hvad hun er
en blanding af, for i mine øjne er hun er utrolig sød kat, der
fortjener et godt hjem, uanset om hun er grøn og har 5 ben
eller hun nu ser ud, som hun gør.

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssiniere
http://abyssinian.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-01-07 02:12

> [...]
> jeg er bestemt ikke ekspert i racekatte, men din nye "huskat" ligner i
> mine øjne en siameser, hvis altså øjnene er blå (det kan jeg ikke se med

Nej, hun er ikke chippet. Som Jytte siger, så er hun
typemæssigt meget langt fra nutidens siamesere - måske
kunne hun ligne en siameser fra 1970'erne, men så gammel
er hun ikke Jeg er ret sikker på,. at hun er en eller
anden blanding med ukendte aner - altså en huskat.

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssiniere
http://abyssinian.dk