Katten efter postbudet
Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 16-01-07 20:45

Hej alle sammen!

I dag fik vi og vores to (inde)katte uventet besøg - af postbudet og
postmesteren (!). Vi bor i lejlighed og har brevsprække, problemet er dog,
at vores Bandit eeeelsker at stikke poterne ud og daske til den stakkels
budbringer.
Vi kan ikke så godt lukke hende inde i et andet rum, da kattebakken står i
gangen (og med en 2V'er er der begrænsninger). Nogle gode råd til, hvordan
vi skåner postbudet og katten på samme tid ?

- Nina

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-07 20:52

> Vi kan ikke så godt lukke hende inde i et andet rum, da kattebakken står i
> gangen (og med en 2V'er er der begrænsninger). Nogle gode råd til, hvordan
> vi skåner postbudet og katten på samme tid ?

Giv postbuddet et par handsker.

Fra : Ole Jensen

Dato : 16-01-07 20:58

"Hans Christian Vang" <....> wrote:

> Giv postbuddet et par handsker.

Eller en vandpistol, så skal katten nok holde op med sine narresreger

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 17-01-07 21:40

Hans Christian Vang skrev:

> Giv postbuddet et par handsker.

Han/hun kan få udleveret beskyttelseshandsker i Post DK. Så mange han
kan overkomme. Og han behøver ikke engang at forklare, hvorfor han har
brug for beskyttelse mod vilde tigre i brevsprækkerne

Venlig hilsen Dikte (som gudskelov ikke arbejder i det skrækkelige
foretagende mere)

Fra : Andrea

Dato : 16-01-07 21:01

> vi skåner postbudet og katten på samme tid ?

Har i ikke mulighed for at hænge en postkasse på indersiden? Altså bare en
form for lukket kasse med en låge i kan åbne indefra... Det ka' ikke være så
svært lige at flikke sårn en kasseting sammen
Mvh. Kristina

Fra : JB

Dato : 16-01-07 21:14

"Andrea" <no.email@my.box> skrev i en meddelelse
> [...]
> så
> svært lige at flikke sårn en kasseting sammen

Man kan eller har i hvert fald kunnet købe en trådkurv netop beregnet på at
sætte over brevsprækken på indersiden af døren. Vi har haft en engang, fordi
hunden læste posten på sin egen måde.

Hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-01-07 21:42

Sebastian el. Nina wrote:
> [...]
> står i gangen (og med en 2V'er er der begrænsninger). Nogle gode
> råd til, hvordan vi skåner postbudet og katten på samme tid ?

Køb et stykke halvtykt filt en smule bredere end brevsprækken og stift
det fast så det dækker selve sprækken. Brevene kan komme ind men
katten kan ikke få fat i postbudets fingre.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 17-01-07 10:41

> [...]
> gangen (og med en 2V\'er er der begrænsninger). Nogle gode råd til, hvordan
> vi skåner postbudet og katten på samme tid ?

Hii hii hii
Der er vist ikke så kolossal en forskel på hunde og katte, som man tror...
De andre har leveret de gode tips - jeg vil bare takke for de gode
grin.... Herlig kat, han fortjener vist sit navn - postbudet må ha
blevet lidt forskrækket
Sig til ham, at han skal være glad for, at det ikke er en stor hund løs
i en have - den var god, den med handskerne
Vandpistolen er vist også et meget godt trick generelt (jeg har brugt en
stump sammenfoldet pap, efter to 'kyl' var den klaret), men en flap
eller kasse er da vist det nemmeste. Katten vil jo bare lege
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 17-01-07 20:55

Tak for de gode råd.

Tror weekenden skal bruges på at afprøve nogle tips og idéer, men tror dog
også jeg vil have lavet mig et "Beware of the kitty"-skilt til døren - og så
håbe, at mit postbud har humor.

- Nina

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-01-07 21:14

"Sebastian el. Nina" <saned@fhoa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også jeg vil have lavet mig et "Beware of the kitty"-skilt til døren - og

altså, jeg har grinet af dit indlæg, synes simpelthen at jeres kat har
humor!.
selv om den arme post sikkert får sig en forskrækkelse hver gang han får
kløerne at føle..GGGG...men sjov er den film jeg får for mit indre
blik..((-;
kunne du ikke filme det?

jeg tror iøvrigt at den med den indvendige postkurv er fin.

mvh. marie -hvis to raggier slet ikke er så humoristiske, eller morderiske,
alt efter om man har postens briller på eller ej..