Skal du på WC? - Så viser jeg dig vejen, m~
Fra : Tina

Dato : 16-01-07 09:57

Sådan "lyder" Andys spørgsmål til mig et par gange i løbet af natten - hver
nat. ;)

Straks jeg gør tegn til at stå ud af sengen, står han der, nusser blidt mine
fødder, kigger spørgende på mig, venter tålmodigt til jeg er kommet op at
stå, og så viser han vej ud til toilettet. Der er 2½-3 meter. Han sørger
nøje for, at jeg følger med, og at jeg ikke går ind i noget. Det er jo
mørkt! Det kunne jo være, jeg ikke kunne finde vej uden ham. *G*

På toilettet, hvor jeg tænder lys, viser han mig først WC'et, venter
tålmodigt på at jeg bliver færdig, viser mig over til håndvasken, venter
tålmodigt igen, og så bliver jeg vist tilbage i seng igen. Han går ikke fra
sengen, før jeg ligger ned igen. :)

Andre derude med egen guide i hjemmet?

Tina

Fra : Siri

Dato : 16-01-07 11:14

> [...]
> tålmodigt igen, og så bliver jeg vist tilbage i seng igen. Han går ikke fra

Åh hvor er han bare sød!
Har man overvejet fører-katte ?
Gia er ikke gået så vidt endnu - men hun vil være med i næsten alt, bl a
også diverse badeværelses-aktiviteter. Og pudsigt nok: Når jeg 'skal',
så skal hun også - vups, er hun oppe i sin bakke!
De sjove katte, altså - det er bare en glæde at have sådanne
(s)kattebasser!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina

Dato : 16-01-07 17:52

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så skal hun også - vups, er hun oppe i sin bakke!
> De sjove katte, altså - det er bare en glæde at have sådanne

Ja, det er en glæde at have dem

Førerkatte? Hvis det går op for ikke-kattefolk at katte godt kan trænes, men
at der blot skal bruges helt andre metoder end til hunde, tror jeg godt det
kan lade sig gøre, i begrænset omfang. Måske ikke som førerkatte, men som
handicap-hjælpere i hjemmet.

Tina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-01-07 13:40

Tina wrote:
> Andre derude med egen guide i hjemmet?

Nej, vores katte bestiller faktisk næsten ikke andet end at gå i
vejen
Og lige når man har tænkt at nu kan jeg sætte foden dér eller dér,
og ombestemmer katten sig og man er lige ved at træde den over
poterne.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-01-07 14:17

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev:

Tina wrote:
> [...]

Og lige når man har tænkt at nu kan jeg sætte foden dér eller dér,
og ombestemmer katten sig og man er lige ved at træde den over

Der er vores kat Silke lige omvendt. Hun går ALDRIG i vejen. Hun følger os
tit, også på toilettet, men det er ligesom om hun observerer hvor vi sætter
fødderne og er på vej hen. Men på det område har der været nogen forskel på
de tre katte, vi har haft.

Mvh.

Karsten

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-01-07 13:52

Tina wrote:
> [...]
> venter tålmodigt igen, og så bliver jeg vist tilbage i seng igen.
> Han går ikke fra sengen, før jeg ligger ned igen. :)

Det er da en super-kammertjener så det vil noget. Pragtfuld hund

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tina

Dato : 16-01-07 17:54

> Det er da en super-kammertjener så det vil noget. Pragtfuld hund

Ja, han er godt trænet ;)

- Svarer når man spørger ham om noget
- Kommer når der bliver kaldt
- Viser vej når det er mørkt
- Etc.

Tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-01-07 18:17

Tina wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, han er godt trænet ;)
>
> - Svarer når man spørger ham om noget
> - Kommer når der bliver kaldt
> - Viser vej når det er mørkt
> - Etc.
>
> Tina

Med hensyn til at svare og komme når der bliver kaldt er Mini ret god,
men det eneste hun guider mig er, når hun skal vise mig hvor
guf-skuffen og skabet med Olivers er. Det er hun så mægtig god til og
så selvfølgelig når hun skal hjælpe med at holde flueplagen nede

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=tabby&picnumber=9384

Fra : Tina

Dato : 16-01-07 18:37

> [...]
> guf-skuffen og skabet med Olivers er. Det er hun så mægtig god til og
> så selvfølgelig når hun skal hjælpe med at holde flueplagen nede

Hun er skøn

Se, angående fluefangning, dér kunne min Andy godt lære et eller andet...
Han kan fange dem, men han nægter selv at slå dem ihjel. Det skal jeg gøre.
Til gengæld, så er det HAM er er så stolt så stolt, når fluen er død. *G*

Det her er min lille dreng:

http://i5.photobucket.com/albums/y181/Wunjo_dk/Andy_leger1.jpg
og
http://i5.photobucket.com/albums/y181/Wunjo_dk/HPIM0702-1.jpg

Tina

Fra : Denise

Dato : 16-01-07 20:10

Tina wrote:
> [...]
> andet... Han kan fange dem, men han nægter selv at slå dem ihjel. Det
> skal jeg gøre. Til gengæld, så er det HAM er er så stolt så stolt,

Nååh, hvor er Andy smuk. Mine første katte var også i sort/hvid, 2 brødre.
Her er et par billeder fra starten af 70erne, så kvaliteten er jo derefter.a

"Hvide" ligner Andy

http://img.photobucket.com/albums/v620/DeniseRe/katte/Billede41.jpg

og brormand "sorte"

http://img.photobucket.com/albums/v620/DeniseRe/katte/Billede42.jpg

--
Hilsen Denise

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-01-07 20:51

Denise wrote:

> [...]
>

> Nååh, hvor er Andy smuk. Mine første katte var også i sort/hvid, 2
> brødre. Her er et par billeder fra starten af 70erne, så kvaliteten

Hvor er de bare søde alle tre, både Andy og Hvide og Sorte. Jeg havde
også 2 brødre indtil for ca. 8 år siden. Den ene var stribet men den
anden var også hvid og sort. Han lignede faktisk også lidt Andy og
Hvide. Jeg skal se at få skannet et par af de papirbilleder jeg har,
så jeg kan vise dem.

Fra : Siri

Dato : 17-01-07 11:03

> Tina skrev:
> [...]

Dejlig kat! Smukkert....
Skønne fotos - men hvad laver brødposen i klatretræet *GG* - er han bud
for Brugsen, ham superkatten, eller??
Ja OK, det rager strengt taget ikke mig - men sjovt ser det ud - tak for
grinet

Fra : Tina

Dato : 17-01-07 11:55

> [...]
> for Brugsen, ham superkatten, eller??
> Ja OK, det rager strengt taget ikke mig - men sjovt ser det ud - tak for

Tak

Træet på billedet er delvist hans, delvist mit. Han benytter den hylde han
ligger på på billedet, samt det halve af hylden nede under. Det står lige
ved køkkenet - det ligger til venstre i billedet, og da min lejlighed er
lille, gælder det om at udnytte den plads der er, inkl. ledig plads i dyrets
klatretræ. Det kan ikke ses på billedet, men brødposen ligger i en lille
gennemsigtig plastikpose, og altså ikke direkte på stoffet. :)

Ud over dette kradsetræ, har han også to andre.

Tina

Fra : Siri

Dato : 17-01-07 16:15

> [...]
> gennemsigtig plastikpose, og altså ikke direkte på stoffet. :)
>
> Ud over dette kradsetræ, har han også to andre.

Ja som sagt, det rager strengt taget ikke mig, det så bare sjovt ud
- men jeg kender jo så godt det der med liden plads i lille lejlighed.
Jeg har så noget mindre kradsetræer
Og så er jeg ikke (ret) hysterisk mht rengøring og hygiejne, undtagen i
selve køkkenet. Min mor var sygeplejerske, så jeg fik lært nogle basale
regler i den retning, ellers tager jeg det afslappet. Det er man vist
også nødt til, hvis man vil have dyr i huset.
Jeg fatter ikke folk, der ikke vil have dyr 'fordi det sviner'...

Fra : Tina

Dato : 17-01-07 16:42

> Ja som sagt, det rager strengt taget ikke mig, det så bare sjovt ud
> - men jeg kender jo så godt det der med liden plads i lille lejlighed.
> Jeg har så noget mindre kradsetræer

Det på billede havde han med da han flyttede ind, og så har han en "pæl" og
en 1 meter høj ting med to plader og en hule. Det bedste "krædsetræ" er dog
stort, rødt, og går under betegnelsen "sofa". Og han må gerne kradse i
sofaen her i huset. Det er nu mest toppen af ryglænet og siderne på
armlænene der lider under det, men det er ikke værre, end at når jeg trænger
til et nyt look på sofaen, så er det bare at købe et nyt betræk til den. :)

> [...]
> regler i den retning, ellers tager jeg det afslappet. Det er man vist
> også nødt til, hvis man vil have dyr i huset.

Andy er overhovedet ikke på køkkenbordet. Og det ville heller ikke genere
mig, hvis han var. Det er blot at tørre bordet af inden det skal bruges, og
vaske et par klude mere om måneden, når katten er på bordene.

> Jeg fatter ikke folk, der ikke vil have dyr 'fordi det sviner'...

Dyr sviner akkurat så meget, som man selv gør det til. Vist så er der
dyrehår hist og pist og ekstra støv og mudrede poter (hvis man har dyr der
kommer udendørs) osv, men det er altså bare at løbe en ekstra tur med
støvsugeren i ny og næ, skifte sengtøjet lidt oftere og lægge tæpper i
møblerne, hvis betrækket ikke kan tages af og vaskes, mv.

Glæden ved at have dyr opvejer klart ulemperne ved dyreholdet.

Tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-07 16:56

Tina wrote:
> "Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
>

> Glæden ved at have dyr opvejer klart ulemperne ved dyreholdet.
>
> Tina

*HØRT* Mini er også på bordene (men underligt nok ikke køkkenbordet)
en gang imellem, og hvis mine gæster er så sensible så må dem jeg ikke
ligefrem selv har inviteret jo bare blive hjemme

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-01-07 17:48

> [...]
> gang imellem, og hvis mine gæster er så sensible så må dem jeg ikke
> ligefrem selv har inviteret jo bare blive hjemme

Mere HØRT. Her i huset har vi den regel: kattene må ikke være på
spisebordet ---- når der er gæster - dog er køkkenbordet forbudt område.

Mærkeligt nok kan alle 4 katte sagtens finde ud af reglerne.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 09:01

On Wed, 17 Jan 2007 16:55:48 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>*HØRT* Mini er også på bordene (men underligt nok ikke køkkenbordet)
>en gang imellem, og hvis mine gæster er så sensible så må dem jeg ikke
>ligefrem selv har inviteret jo bare blive hjemme

Dér hvor vi boede før havde vi såden en lille hylde i forbindelse med
køkkenbordet. Her var det fuldt tilladt at kattene befandt sig, for de
skulle altså have et sted hvor de kunne være i fred for de store
køtere. Min Mini havde stort set sin faste plads på denne hylde, men
en dag jeg havde gæster, var der så en "dame", der skældte hende ud og
jagede hende ned. "Damen" blev godt nok lidt flov da jeg i meget
barske vendinger spurgte hende hvad hun havde gang i. *GGG*

Omtalte "dame" er så temmelig sippet og nem at drille, og en dag hun
var til middag kunne jeg ikke dy mig, men sagde at grunden til at
hundene kiggede sådan på hende var ikke fordi de tiggede, men fordi
hun da vist havde fået deres tallerken. Hun mistede appetiten, og vi
andre skreg af grin. Hun havde så ikke fået en hundetallerken, men det
fortalte vi hende så ikke!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 09:49

Leyna wrote:

> [...]
> hun da vist havde fået deres tallerken. Hun mistede appetiten, og vi
> andre skreg af grin. Hun havde så ikke fået en hundetallerken, men

LOL Ja, så ku' hun lære det ku' hun, men så har I jo nok ikke set
skyggen af hende siden.

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 14:13

On Thu, 18 Jan 2007 09:48:55 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> LOL Ja, så ku' hun lære det ku' hun, men så har I jo nok ikke set
>skyggen af hende siden.

Joeh, for hun tilgav os trods alt, og så fik vi jo høns, så pludselig
var der friske (og gratis) æg, når hun kom forbi.

Fra : Siri

Dato : 18-01-07 16:09

> [...]
> hun da vist havde fået deres tallerken. Hun mistede appetiten, og vi
> andre skreg af grin. Hun havde så ikke fået en hundetallerken, men det

Aj, du er skrap, Leyna
Jeg tør aldrig besøge dig, selvom du skulle invitere - jeg er alt for
nem at drille...
Hos mig er køkkenet faktisk 'adgang forbudt for katte' - simpelthen
fordi jeg er rædselsslagen for at misse skulle hoppe op på en varm
kogeplade, når jeg tager gryden af og måske skal hælde vand fra i
vasken.... Uh av en tanke! Det er noget, et par kattebøger advarer imod.
Døre, der smækker af gennemtræk er endnu en ting, jeg vogter mig for
efter at have læst - uha! Osv, jo, der bliver passet godt på misser her.
Dernæst er det et lille og overskueligt køkken, adskilt fra stuen med en
stor foldedør - der da klart er foldet helt tilbage, når jeg er "derude"
(og det er ikke ret meget ), så 'man' kan sidde på sofaens armlæn og
overvåge enhver detalje. Lidt a la din hylde
Med venlig hilsen
Sippede Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 16:28

Siri wrote:

> [...]
> fordi jeg er rædselsslagen for at misse skulle hoppe op på en varm
> kogeplade, når jeg tager gryden af og måske skal hælde vand fra i

På en måde forstår jeg godt din skræk for den varme kogeplade, Siri.

Den ene af mine gamle katte Nuser, hoppede engang op på komfuret hvor
jeg kort forinden havde taget en gryde af. Han lod sig ikke mærke med
noget, han sagde heller ikke noget, men jeg kunne godt se at det
gjorde avs. Jeg kom lidt brandsalve på for en sikkerheds skyld, det
var godt nok ikke så slemt, for komfuret (glaskeramisk) var ikke
rødglødende, men jeg kan love dig, at han aldrig mere kom på
køkkenbordet. Han var sådan en dejlig og smuk gråstribet kat, og jeg
savner både ham og hans sort/hvide bror Pjevser meget, men man ved jo
at de kun er til låns.

Fra : Siri

Dato : 18-01-07 17:14

> Tove Krieger skrev:
Jeg kom lidt brandsalve på for en sikkerheds skyld,
--- Derfor har jeg altid en kølespray (fra apoteket) stående fremme på
køkkenbordet. Jeg hader selv at brænde mig, det bliver bare ved og ved
at gøre ondt, hvis man ikke står i timer med 'poten' i koldt vand...

det > var godt nok ikke så slemt, for komfuret (glaskeramisk) var ikke
> rødglødende, men jeg kan love dig, at han aldrig mere kom på
> køkkenbordet.

--- Huu.... Ja, jeg har jo læst mig til det meste om katte, og der er
nogle klassiske farer, som de fleste af bøgerne gør opmærksom på.
Alligevel kan uheldet være ude... Og katten er jo ligeså ureflekteret
som et lille barn, så man må bare passe på 'som en mis' og tage sine
forholdsregler .
Planter, rengøringsmidler, - og altså smækkende døre og varme kogeplader
etc etc. Jeg er ved at gøre lidt mere ved sikring af altan, Hanne E kom
med et par gode fif. Af sted til en ordentlig gør-det-selv-butik....

>Han var sådan en dejlig og smuk gråstribet kat, og jeg
> savner både ham og hans sort/hvide bror Pjevser meget, men man ved jo
> at de kun er til låns.
--- Åh... ja, jeg håber, at jeg får lov at låne Gia rigtig længe....
Skrapt at miste en, man holder af - 'virtuel' krammer til dig, Tove
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Hii, hii - I. too, once disliked cats....
Men det har jo ændret sig, må man sige

Fra : Siri

Dato : 18-01-07 21:07

Fra : Tina

Dato : 18-01-07 23:44

> [...]
> etc etc. Jeg er ved at gøre lidt mere ved sikring af altan, Hanne E kom
> med et par gode fif. Af sted til en ordentlig gør-det-selv-butik....

Her er også kattesikret.

På døren til stuen, den eneste der på nogen måde kan komme til bare at
smække i/blive lukket af katten, har jeg sat en dørstop-ting i noget
mosgummiagtigt materiale, så døren overhovedet ikke kan lukkes. Den sidder
øverst på døren, og kan ikke falde ned ved et uheld.
Døren til badeværelset er lidt skæv, og der skal en god portion kræfter til
overhovedet at lukke den.
Døren til klædeskabet/altmuligskabet kan han snildt selv åbne indefra - den
er kun lukket med en svag magnet.

Potteplanter er kattesikre, elastikker og den slags ligger så godt gemt, at
jeg selv glemmer jeg har dem (nede i kasser med kattesikre låg på),
rengøringsmidler befinder sig på den øverste hylde på badeværelset (jeg kan
dårligt selv nå dem), der er dobbelt børnesikring på vinduerne,
sikkerhedskontrol ved åbning - og lukning af hoveddøren, kattemaden er buret
inde, osv. osv.

Kradsetræet på billedet står så tæt på køkkenet, at dyret kan sidde på det
og se alt hvad der foregår i køkkenet. Og står vi i vejen, slår han en klo i
os og flytter os, så han kan komme til at se. Bager jeg, står han på
gulvet med bagbenene og forpoterne, de "ser" hvad der foregår på
køkkenbordet. Det er nemlig helt vildt sjovt at stå dér og være med til at
bage, også selvom man reelt ikke kan se en døjt af hvad der foregår. *G*

De katte, de katte...

Siri, det er dejligt, du har sat dig så meget ind i kattes adfærd og små
finurligheder. Bare flere 1. gangs slaver ville gøre det...

Tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 00:51

Siri wrote:

> [...]
> kogeplader etc etc. Jeg er ved at gøre lidt mere ved sikring af
> altan, Hanne E kom med et par gode fif. Af sted til en ordentlig

Hej igen Siri.

Jeg har dette link i mine "foretrukne" og tænkte, at det måske var
noget for dig at gemme, hvis du da ikke allerede har hentet siden på
nettet.

Giftige planter fra a-g

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 17:12

On Thu, 18 Jan 2007 09:09:29 -0600, Siri
<medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:

>Aj, du er skrap, Leyna

Egentlig ikke, men der er ingen der skal komme og fortælle mig hvad
mine dyr må i mit eget hjem. Mine hunde ligger osse i sofaen, og det
må de altså gerne, såeh...
Men når vi er ude er der selvfølgelig andre regler. Nemlig dem huset
har...

Fra : Siri

Dato : 18-01-07 21:13

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 08:54

On Wed, 17 Jan 2007 16:41:33 +0100, "Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk>
wrote:

> [...]
>støvsugeren i ny og næ, skifte sengtøjet lidt oftere og lægge tæpper i
>møblerne, hvis betrækket ikke kan tages af og vaskes, mv.

Arh, jeg synes nu godt de kan svine lidt mere end nødvendigt.
Her holder et nyvasket gulv kun den pæne overfald til hundene har
været ude en enkelt gang. Så ligner hele huset en stor pløremark igen
igen. *G*
Og kattene er rigtig gode til at vade rundt med meget mudrede poter på
det nypolerede spisebord. Jeg aner ikke hvilken træsort det er af, men
det er sådan et der ikke bare kan vaskes af med en fugtig klud. Der
skal olie og polering til at få det nogenlunde pænt.

>Glæden ved at have dyr opvejer klart ulemperne ved dyreholdet.

Ellers havde vi dem jo nok slet ikke, og mit hjem skal jo heller ikke
på forsiden af "Bo bedre", så det går nok!

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 08:48

On Wed, 17 Jan 2007 04:02:53 -0600, Siri

> [...]
>http://i5.photobucket.com/albums/y181/Wunjo_dk/HPIM0702-1.jpg

>Skønne fotos - men hvad laver brødposen i klatretræet *GG* - er han bud

Det er da hans madpakke... hvor svært ka' det være?

Fra : Siri

Dato : 18-01-07 16:12

> Leyna skrev:

> Det er da hans madpakke... hvor svært ka\' det være?

> [...]

Åh, haa haa
En brødspisende kat?
Ja OK, Gia nedlod sig faktisk til at gumle på et stk popcorn forleden,
og det lader jo til at katte nyder den spøjseste mad...

Fra : Siri

Dato : 18-01-07 21:08

Fra : Denise

Dato : 16-01-07 20:04

Tove Krieger wrote:

> [...]
> guf-skuffen og skabet med Olivers er. Det er hun så mægtig god til og
> så selvfølgelig når hun skal hjælpe med at holde flueplagen nede

Hihi, godt du har en ordentlig fluefanger. Hmm tror nu mine gør det på en
anden måde, sådan med munden hihi.
Hvor ser hun smuk ud, dejlige farver hun har

--
Hilsen Denise

Fra : Siri

Dato : 17-01-07 10:57

> [...]
skabet med Olivers er. Det er hun så mægtig god til og > så selvfølgelig når
hun skal hjælpe med at holde flueplagen nede

Hvor er hun bare en smuk kat, Tove - og det er bare det sjoveste foto!
Jeg har til gode at opleve, at katte '(små-)snakker', og at de kommer,
når man kalder. Det gider Gia ikke - men ellers snakker vi godt sammen,
hun spørger, og jeg svarer. Det er bare så dejligt at have sådan en kat

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-01-07 18:27

Tove Krieger wrote:

> Det er da en super-kammertjener så det vil noget. Pragtfuld hund

Ups, jeg kom vist til at kalde Andy for hund - sorry Andy, jeg mente
det ikke, jeg mente pragtfuld kat

Fra : Tina

Dato : 16-01-07 18:47

> Ups, jeg kom vist til at kalde Andy for hund - sorry Andy, jeg mente
> det ikke, jeg mente pragtfuld kat

Han har tilgivet dig

Tina

Fra : Kari Eiffert

Dato : 16-01-07 14:23

"Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tålmodigt på at jeg bliver færdig, viser mig over til håndvasken, venter
> tålmodigt igen, og så bliver jeg vist tilbage i seng igen. Han går ikke

Giver han kurser? For vi har altså tre herhjemme der kan nogen triks med at
stille sig lige præcis der, hvor foden skal til at ramme gulvet eller stille
sig strategisk bag en, så man kommer til at træde på deres hale, når man
vender sig, så de skriger og man er ved at dø af skræk *suk* Har ikke tallet
på hvor mange gange de har spændt ben for mig på vej ned af trappen i mørke.

Jo jo et kursus kunne være rigtigt godt

Mvh Kari

Fra : Tina

Dato : 16-01-07 17:56

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tallet
> på hvor mange gange de har spændt ben for mig på vej ned af trappen i

Hahaha, jeg kan prøve at overtale ham til et kursus. *G*

Tina

Fra : Kari Eiffert

Dato : 16-01-07 19:07

> [...]
> tallet
> mørke.

> Hahaha, jeg kan prøve at overtale ham til et kursus. *G*

Det kan være vi kan samle et hold Kan læse der er flere der kunne trænge
til at lære et trick eller to

Mvh Kari

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 16-01-07 15:22

Tina wrote:

> Andre derude med egen guide i hjemmet?
>
> Tina

Nej, desværre. Mine katte er drevet af egeninteresse, så når russeren
Emma går med "Far" på toilettet, er det, fordi hun ved hun så får åbnet
for vandhanen.
Emma er nemlig en meget fin dame, der ikke kan drikke af en skål på
gulvet

Niels Peter

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 16-01-07 17:45

"Niels Peter Hansen" <nph@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vandhanen.
> Emma er nemlig en meget fin dame, der ikke kan drikke af en skål på gulvet

Min norske skovkat Lulu kan nu godt drikke af skålen, men foretrækker så
absolut vand direkte fra vandhanen, så når jeg gør tegn til at nærme mig
toilettet, står hun allerede ved mine fødder og venter på, at døren bliver
åbnet.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tina

Dato : 16-01-07 17:58

> [...]

> for vandhanen.
> Emma er nemlig en meget fin dame, der ikke kan drikke af en skål på

Hvis det bare var fordi han var drevet af egne interesser, kunne jeg bedre
forstå hans adfærd. Men han har ikke sin bakke derude, og han drikker ikke
vand af vandhanen/ligger i vasken/gemmer legetøj eller andet derude. Han
sidder tålmodigt og venter på at jeg bliver færdig så jeg kan komme ind i
seng igen, og natteroen kan blive genoptaget.

Tina

Fra : Siri

Dato : 17-01-07 11:15

> [...]
> sidder tålmodigt og venter på at jeg bliver færdig så jeg kan komme ind i
> seng igen, og natteroen kan blive genoptaget.

-- Jamen, det er jo det, at den nyere katte-forskning åbenbart har
dokumenteret, at katte faktisk er meget sociale dyr, og ikke i nær den
grad 'solitære jægere', som man troede før.
Jeg læser ialtfald i diverse nye gedigne katte-bøger, at det er en
gammel fordom - og bl. a. perserbogen understreger det selskabelige træk
som stort hos katten.
Sådan er Gia også, og hvor jeg dog nyder det.
Tillykke med smukke Andy - og tak for alle billeder, hvor er de dejlige.

Fra : Tina

Dato : 17-01-07 12:00

> [...]
> Sådan er Gia også, og hvor jeg dog nyder det.
> Tillykke med smukke Andy - og tak for alle billeder, hvor er de dejlige.

Helt enig Andy går bare et skridt videre fra bare at være social - han
daffer ud af sin lune soveplads for at guide mig ud på toilettet og ind i
seng igen. .-)) Min kæreste gør han det ikke med. Han kan selv få lov til at
finde vej derud. :)

Tina

Fra : Siri

Dato : 17-01-07 16:17

> [...]
> seng igen. .-)) Min kæreste gør han det ikke med. Han kan selv få lov til at

Jamen, du er jo også hans madmor/slave, ik'
Hvor er det bare en sød historie

Fra : Niels Pein

Dato : 16-01-07 15:46

"Tina" skrev ...

> Andre derude med egen guide i hjemmet?

Jep, Mis Sofie guider mig på samme måde hen til sin madskål dagligt.
Og stiller sig maks. i vejen hvis jeg viser tegn på at gå andre steder hen.
--
Hilsen Niels
Snooork fra Miss Sophie

Fra : Tina

Dato : 16-01-07 17:59

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, Mis Sofie guider mig på samme måde hen til sin madskål dagligt.
> Og stiller sig maks. i vejen hvis jeg viser tegn på at gå andre steder
hen.

Klog kat

Tina

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-01-07 19:59

Tina wrote:

> [...]
> venter tålmodigt igen, og så bliver jeg vist tilbage i seng igen. Han
> går ikke fra sengen, før jeg ligger ned igen. :)

Skal du baere en stor gryde skoldhed suppe ind til spisebordet? Saa skal jeg
nok gaa zig-zag lige foran foedderne paa dig... min kat er vidst ikke lige
saa kvik.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.