Opdatering på Piv Pivsen
Fra : Ragna

Dato : 13-01-07 17:44

Nogle af jer husker måske vores lille Piv, som vi fandt under en hæk på
vores vej, og som viste sig at komme fra en gård i nærheden.
I begyndelsen var glæden over den lille nye mest på vores og collien Bjørns
side, mens den fem-årige Fufu var direkte bange for det lille energibundt,
der nærmest overfaldt ham for at komme i gang med at lege.
Fufu er meget blid og blød af natur, så det varede lidt, før han fandt ud af
sætte den lille urostifter på plads.
Hvis Fufu lå i sofaen, og Piv masede sig ind på ham, så gik Fufu simpelthen
sin vej.
Efterhånden begyndte de at tumle med hinanden, og Fufu lærte at slå fra sig,
selv om den lille stadig fupper ham ved at være lynhurtig (som på denne
video: http://shor.ter.dk/257928179 )
Ser det ikke ud som om de begge morer sig? Kommentarer modtages gerne!

Piv er en utrolig charmerende, vågen og opmærksom killing, der har fået
tilnavnet "det lille kuglelyn", fordi han er over alt, i alt, og det går med
lynets fart.
Piv og Bjørn elsker at tumle, så til tider må vi lokke Bjørn ud i haven for
at køle lidt af, da vi ellers er bange for at de skal få væltet møblerne i
farten.
Vi har endnu ikke ladet Piv komme ud i haven, men til foråret, når han
formodentlig er blevet lidt roligere og fornuftigere, vil vi begynde at lade
ham få "ledsaget udgang".

Jeg optog denne lille video for nylig, da han hilste på vores "gårdnisse",
der lige var blevet taget ind: http://shor.ter.dk/829199167

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-01-07 18:11

Ragna wrote:
> [...]
>
> Jeg optog denne lille video for nylig, da han hilste på vores
> "gårdnisse", der lige var blevet taget ind:

Et par dejlige små film. Tak fordi jeg måtte se med.

Man kan rigtigt se, hvor sød og god Fufu er, han er bare så sød. Den
lille er også køn og sikken en pels han har, spejlblank. Han er godt
nok hurtig, men jeg morede mig kongeligt da Fufu i et ubevogtet
øjeblik foretog det tigerspring der fik den lille terrorist til at
trække sig. Det havde den lille vist ikke ventet. Dejligt at de kan
lege så godt sammen.

Jeg skal også love for at "hr. Nissen" blev grundigt undersøgt, sæt nu
har var farlig

Glæder mig allerede til flere film.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ragna

Dato : 13-01-07 21:55

Tove Krieger skrev:
>Glæder mig allerede til flere film.

Hej Tove!
Det er sød musik i mine ører, at du også kan se, hvor dejlige og smukke
vores to legebørn er.
Når du nu ligefrem spørger selv, vil jeg da også gerne vise de to små
videoer af lidt ældre dato, hvor man godt kan se, at Piv er noget yngre (men
ikke mindre fræk!)
http://shor.ter.dk/251209681 og http://shor.ter.dk/548119793

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 22:08

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hvor er de søde at kigge på

Flere film,

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-01-07 23:27

Ragna wrote:

> [...]
> Når du nu ligefrem spørger selv, vil jeg da også gerne vise de to
> små videoer af lidt ældre dato, hvor man godt kan se, at Piv er

LOL Ja tak for det. De er lige så gode og sjove, men det er
ligesom om at den lille havde en smule mere respekt for Fufu dengang.
Der kan man også rigtig se hvor blank og smuk Fufu's pels er.

Jeg havde for 8 år siden 2 kastrerede hankatte (brødre) Pjevser og
Nuser. Den ene var sort/hvid og meget smuk, og den anden tigerstribet
som Fufu. Nuser lignede faktisk Fufu ret meget og så havde han også
smukke symmetriske aftegninger. De blev hhv. 12 og 13 år. Dem har jeg
kun papirfotos af, så dem kan jeg desværre ikke fremvise, men de var
også meget dejlige begge to og legede meget sammen og sov sammen også.

Fra : JB

Dato : 13-01-07 23:46

> [...]
> papirfotos af, så dem kan jeg desværre ikke fremvise, men de var også
> meget dejlige begge to og legede meget sammen og sov sammen også.

Hej Tove.

Har du ikke en scanner eller kender en, der har en? Papirbilleder bliver
rigtigt gode, når man scanner dem ind på computeren.

Ragnas film er bare så gode.

Hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 13-01-07 23:52

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du ikke en scanner eller kender en, der har en? Papirbilleder bliver
> rigtigt gode, når man scanner dem ind på computeren.

Her er lige et par scannede billeder, jeg håber, I tilgiver at det ikke er
katte. http://picasaweb.google.dk/vingekatten/StrigskePinschere

Hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-01-07 10:46

JB wrote:

> Her er lige et par scannede billeder, jeg håber, I tilgiver at det
> [...]

Hej Jytte.

Tusind tak for tipset. Jo, jeg har en scanner, den er bare ikke sat
til. Ellers har min datter også en i hendes printer, så jeg får lige
hende til at scanne et par stykker ind.

Det er nogle kære små vovser. Hvalpene er da helt uimodståelige, nogle
dejlige små nusere. De må så være voksne nu kan jeg forstå. Der har
også været katte i hundegruppen, så det kan vi vist se stort på. De er
jo lige dejlige allesammen uanset om det er katte eller hunde.

Fra : Ragna

Dato : 14-01-07 14:45

Tove skrev:
> [...]
> Den ene var sort/hvid og meget smuk, og den anden tigerstribet som Fufu.
> Nuser lignede faktisk Fufu ret meget og så havde han også smukke

Ja, vores Fufu er en rigtig huskat med de typiske tegninger, som jeg også
husker fra min barndoms katte.
Dengang kaldte man dem makrelstribede, og senere har jeg hørt kælenavnet
"rundstrikkede".

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 14-01-07 12:12

> [...]
> Når du nu ligefrem spørger selv, vil jeg da også gerne vise de to små
> videoer af lidt ældre dato, hvor man godt kan se, at Piv er noget yngre

hej Ragna
Mange tak for kigget, hvor er de dog søde at se på. Det ser ud, som Fufu i
den første film virkelig gav Piv en meget lang snor, men pludselig var det
altså for meget for ham, og så skulle den lille have en omgang.

Jeg har også altid haft mere end én kat, og de har rigtig megen glæde af
hinanden, også når de kommer lidt op i årene.

Venlig hilsen Anelise

Fra : Ragna

Dato : 14-01-07 14:53

Anelise skrev:
>Mange tak for kigget, hvor er de dog søde at se på. Det ser ud, som Fufu i
>den første film virkelig gav Piv en meget lang snor, men pludselig var det
>altså for meget for ham, og så skulle den lille have en omgang.

Ja, Fufu er meget tålmodig, og Piv meget frembrusende, selv om det har
hjulpet lidt på voldsomheden, efter at vi fik ham kastreret i
4-måneders-alderen (nu er han godt 5 måneder).
Fufu har fået lært den lille at holde inde med bideriet, når den store giver
et skrig fra sig. Engang imellem skriger Fufu i god tid, når han forventer
at blive bidt, så der er nok lidt taktik i det!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Siri

Dato : 14-01-07 22:06

> et skrig fra sig. Engang imellem skriger Fufu i god tid, når han forventer
> at blive bidt, så der er nok lidt taktik i det,
> Mange hilsener fra Ragna

Ha, ha, ha ROTFLOL - snedig kat - tak for et godt grin!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 15-01-07 16:56

Siri skrev:
>Ha, ha, ha ROTFLOL - snedig kat - tak for et godt grin!

Når man ikke er så slem en slagsbror som sin "lillebror", må man jo klare
sig på andre måder

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Denise

Dato : 13-01-07 23:16

Ragna wrote:
> [...]
> at lade ham få "ledsaget udgang".
>
> Jeg optog denne lille video for nylig, da han hilste på vores
> "gårdnisse", der lige var blevet taget ind:

Ha ha, så filmene, jamen hvor ER de søde. Jo de leger vældig godt sammen, og
selvfølgelig er killingen en ballademager, som kan lokke lidt slagsmål ud af
Fufu.
Hvor var det herligt at se misserne

--
Hilsen Denise

Fra : Ragna

Dato : 14-01-07 15:05

Allan skrev:
>Hvor er de søde at kigge på

>Flere film,

Jeg takker rødmende for rosen, og jeg kan sikkert slet ikke lade være med at
forsøge mig med at lave flere små videoer.
Mit ønske er engang at få indfanget en situation, hvor både de to katte og
Bjørn er i gang med hinanden, men der støder jeg på det problem, at Bjørn
ikke er så vild med kameraet og har en tendens til at gå sin vej, når han
ser mig begynde at fotografere.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : gitte

Dato : 14-01-07 09:44

hvor er de søde, vil lige vise dig, at det ikke kun er mennesker der har
fornøjelse af dine film

http://www.webmusen.dk/lillemissen_video.jpg

--
En venlig hilsen fra
gitte

Fra : Denise

Dato : 14-01-07 10:19

gitte wrote:
> hvor er de søde, vil lige vise dig, at det ikke kun er mennesker der
> har fornøjelse af dine film
>
> http://www.webmusen.dk/lillemissen_video.jpg

haha, det var da et herligt indslag

--
Hilsen Denise

Fra : gitte

Dato : 15-01-07 11:00

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message

> haha, det var da et herligt indslag

tak skal du have.
gitte

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-01-07 10:52

gitte wrote:
> hvor er de søde, vil lige vise dig, at det ikke kun er mennesker
> der har fornøjelse af dine film
>
> http://www.webmusen.dk/lillemissen_video.jpg

Det var da en genial idé. Hvor er lillemissen dog interesseret. Den
vil sikkert gerne lege med de to på skærmen. Det ser altså så sødt ud.

Fra : gitte

Dato : 15-01-07 11:01

> Det var da en genial idé. Hvor er lillemissen dog interesseret. Den vil
> sikkert gerne lege med de to på skærmen. Det ser altså så sødt ud.
>
> --
> Venlig hilsen Tove

tak skal du have .. det er første gang jeg oplever at hun er interesseret i
hvad der sker på den skærm
gitte

Fra : Ragna

Dato : 14-01-07 14:40

Gitte skrev:
>hvor er de søde, vil lige vise dig, at det ikke kun er mennesker der har
>fornøjelse af dine film

Nej, hvor er det en kær kat. Han/hun er åbenbart en rigtig computerfan!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : gitte

Dato : 15-01-07 11:03

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message

> Nej, hvor er det en kær kat. Han/hun er åbenbart en rigtig computerfan!

næ, ikke rigtig, nu har jeg ikke undersøgt om der var lyd på din film, men
den var i alt fald ikke slået til, og normalt er hun uinteresseret i hvad
der sker på skærmen.

gitte

Fra : Siri

Dato : 14-01-07 22:03

> gitte skrev:
> hvor er de søde, vil lige vise dig, at det ikke kun er mennesker der har
> fornøjelse af dine film
>
> http://www.webmusen.dk/lillemissen_video.jpg
>
> --
> En venlig hilsen fra
> gitte
> http://flexit-design.dk
> http://afrodites.dk
> http://gitte.deviantart.com/
> http://www.webmusen.dk/

Årh for en dejlig kat, du har - selv den smule af ham/hende bagfra lyser
af nuttethed - nusse, nusse

Fra : gitte

Dato : 15-01-07 11:05

> Årh for en dejlig kat, du har - selv den smule af ham/hende bagfra lyser
> af nuttethed - nusse, nusse
> Med venlig hilsen
> Siri

ja hun er ualmindelig nuttet ... og meget forkælet ... jeg skal sende lidt
billeder af hende forfra.

gitte

Fra : Gainsbourg

Dato : 15-01-07 07:52

Puha, jeg tror måske du skal passe lidt på med Piv og den havenisse, så du
ikke pludselig står med 5 små sorte havenisser om en 2 måneders tid... ;-P

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ragna

Dato : 15-01-07 16:59

Gainsbourg skrev:
>Puha, jeg tror måske du skal passe lidt på med Piv og den havenisse, så du
>ikke pludselig står med 5 små sorte havenisser om en 2 måneders tid... ;-P

Ja, hvis vi ikke havde fået Piv fixet for godt en måned siden, så ved man
aldrig, hvad der kunne være sket !

--
Mange hilsener fra Ragna