Blitz
Fra : Henrik

Dato : 28-01-07 13:39

Hej

Er der noget der ved om det er muligt at koble en Sea & sea ys-110 til
et Ikelight med et Olympus 8080z - her tænker jeg om TTL vil virke og
hvor man finder et kabel til at sætte det sammen med !?

Mvh
Henrik

Fra : Søren Reinke

Dato : 28-01-07 13:44

Henrik wrote:
> [...]
> et Ikelight med et Olympus 8080z - her tænker jeg om TTL vil virke og
> hvor man finder et kabel til at sætte det sammen med !?

Hejsa

Prøv at kig her:
http://www.heinrichsweikamp.net/cgi-bin/camselect_script_04.pl?lang=de&manufacturer=Olympus&kamera=o_8080

Det er en gut der laver konvertere til diverse kameraer og flash.

Og så vidt jeg kan se kan dine 2 enheder godt kombles sammen

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : cybersven

Dato : 28-01-07 15:16

Du kan også prøve Mikedive :

http://www.mike-dive.de/html/content/adapter.htm

http://www.mike-dive.de/html/content/kameras/olympus/pt2xbuchse.htm

Han har videreudviklet lidt på heinrichsweikamp´s konvertere.

Kind Regards
Sven Rasmussen The independent DiveSite
www.diverssite.com

Fra : Anja Pedersen

Dato : 28-01-07 17:49

Henrik wrote:
> [...]
> et Ikelight med et Olympus 8080z - her tænker jeg om TTL vil virke og
> hvor man finder et kabel til at sætte det sammen med !?

Hej Henrik

http://www.unterwasserkamera.at/

Her købte jeg kabler, som fik mit Olympus SP350 til at "snakke sammen"
med en Sea&Sea ys-90, jeg vil tro, at de også kan hjælpe dig...

---
Venlig Hilsen
Anja Pedersen
www.marinefoto.dk

Fra : Henrik

Dato : 28-01-07 21:52

Tak for jeres svar.
Nu ligger landet sådan at man ikke kan slå blitzen op i et Ikelight
hus til en 8080 - men kun koble den ledning på blitzskoen som i
forevejen er sat til noget TTL elektronik og et udevendigt stik. Jeg
vil bare sikre mig at en Sea and Sea ys 110 med TTL kan arbejde sammen
via et kabel (ikke lysleder eller andet skrammel).
Jeg kan se i Ikelights 2007 katalog at de har et kabel men det ser
ikke ud til at understøtte TTL fra SS til Ikelight.

Nogen der kender til dette !?

Mvh
Henrik