liveaboard great barrier reef
Fra : Mikkel Munk-Jensen

Dato : 27-01-07 15:32

Hej NG,

Vi skal et smut forbi great barrier til november/december og skal jo
selvfølgelig have lidt vand over hovedet.

Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med bestemte
dykkerbåde/centre? Og er der et par divesites som bare må opleves nu hvor
man er der?

På forhånd tak for alle slags inputs.

Mikkel

Fra : anders

Dato : 27-01-07 19:45

Hej Mikkel,

Jeg var på liveaboard med Taka (www.takadive.com.au) i december.
Det var generelt en fin oplevelse, bortset fra den mindre gode sigt.
Vi meldte os på den korte af turene (10 dyk over 3 dage) ugen forinden
på et par standby billetter til ca 60% af prisen - altid rart.
De slog sig primært op på ture til et sted der hedder Cod Hole (et
site med nogle rimelig store potato cods) og til Osprey Reef (hajer og
andet stort pelagisk).

En anden båd jeg kiggede på er Undersea Explorer, hvilket vist er den
guldrandede løsning. De skulle lave nogle virkelig svedige ture til
det nordligste og mest uberørte af revet, men var desværre flere
længder ude af mit studenter-budget.

Mvh
Anders

Fra : Bjarke Jensen

Dato : 28-01-07 21:54

Hej NG

Jer var med TAKA Dive i 1999, og havde en suveren oplevelse. De selger en
del restture som kan bookes gennem de utallige backpacker hostels rund om i
området. Jeg bookede min tur på et hostel i darwin ca 14 fage før, og fig
bca. 50% rabat.

God tur

Bjarke

Fra : Vildmand

Dato : 28-01-07 02:02

Pro Dive er heller ikke helt dårlige.. lækker båd og alt det der..
Der er et firma som jeg ikke kan huske hvad hedder(sådan skal det jo
være) som har nogle helt vilde ture.. super luksus..

En god ide er at prøve at få de der standby tilbud, det gør det meget
billiger..

Anders S

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 11:02

"Vildmand" <vildmand@vildmand.com> skrev i en meddelelse

Der er et firma som jeg ikke kan huske hvad hedder(sådan skal det jo
være) som har nogle helt vilde ture.. super luksus..
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det er nok www.mikeball.com
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Sole Viktor

Dato : 28-01-07 21:54

Eftersom der bliver snakket om ture til GBR fra Cairns...

Prodive gode backpacker ture, til de nærmeste rev, min favorit miln
reef :P arbejdede på den båd som videograf. www.prodive-cairns.com.au
Taka en smule dyrere, lidt længere væk, godt alternativ hvis man vil
se de flotte rev, men ikke helt flås pengemæssigt. www.taka.com.au
Mikeball luksus bådene til de bedste ture, her betales, er
ventelister, og kanon dykning, men det koster. www.mikeball.com (dem
som arbejder i cairns, står på ventelister for at arbejde frivilligt
på bådene)

De ture som er endags ture er til de lokale rev ca. 1 times sejltur
fra cairns, alt efter vejret får man så godt til dårligt, specielt når
det blæser meget tager de til rev som ligger mere beskyttet, men ofte
også af dårligere kvalitet, regn og bølger kan også ødelægge sigten
lidt.

Uanset hvad er jeg sikker på i får en kanon tur, cairns er en hyggelig
by, med et par sjove barer, f.eks backpacker baren the woolsheed,
stedet hvor alle backpackerne går amok :P

Arbejdede i byen i ca 8 måneder, savner den sku lidt ind imellem.

Sole

Fra : Mikkel Munk-Jensen

Dato : 29-01-07 11:43

Tak ska I ha for alle jeres forslag.

Har kigget rundt på nettet og er brændt lidt varm på pro dive fra cairns. Er
studerende så det bliver nok kun til en 3dages tur med 11dyk, men jeg er
sikker på at det nok skal blive godt

Tak igen!

Dive on!