Hvilken krabbe er dette ?
Fra : Birger

Dato : 26-01-07 10:23

Hej NG.

Netop hjemkommet fra endnu en dejlig tur til Thailand, hvor der som
altid er taget en masse billeder, men jeg kan ikke finde ud af hvilken
krabbe dette er... Den er ca 8mm i bredden og uden tvivl en unge, men
er der nogen der ved hvilken art det er ?

Den så ud til at være sammensat af sandkorn, (og ja jeg så den
bevæge sig

Jeg har lagt billedet op på: http://www.netsjov.dk/krabbe.jpg

Hilsen
Birger

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 11:47

"Birger" <info@support-web.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Birger
Jeg har lige bladet mine bøger igennem for at finde den.
Den er der ikke helt arts-præcist, men det må være en af Revkrabberne af
familien Xanthidae.
Kilde: Indo-Pacific Coral Reef Field Guide.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk