Thailand, A0 Nang og Koh Phi Phi
Fra : Claus

Dato : 25-01-07 14:28

Vi skal dertil om 2 uger, noget der er godt at vide mht. dykkeroperatører,
gode dyk o.a.?

Mvh

Claus og Christian

Fra : Birger

Dato : 25-01-07 16:04

Jeg har brugt http://www.kontiki-krabi.com/ de gange jeg har været
der, og været godt tilfreds..

God tur
Birger

Fra : Claus

Dato : 26-01-07 08:07

Tak for svaret, hvordan var dykkene du var på og hvor lang tid tog sejladsen
til dykkerstederne.

Claus

Fra : Birger

Dato : 26-01-07 10:02

Sejlladsen variere fra sted til sted (½-2½ t), men generelt syntes
jeg godt om dykkene, do kan der godt være op til meget kraftig strøm
på flere af stederne, så tag en snak med dem i centeret om dit
erfaringsniveu, så du ikke lander i noget du ikke kan håndtere, de
har (sidst jeg var der) både danske og svenske
instruktører/divemastere.

Hilsen
Birger

Fra : Sole Viktor

Dato : 28-01-07 22:26

Claus skrev:
> Vi skal dertil om 2 uger, noget der er godt at vide mht. dykkeroperatører,
> gode dyk o.a.?
>
> Mvh
>
> Claus og Christian

Hejsa Claus & Christian.
Jeg arbejdede i totalt over et halvt år på phi phi, min klare favorit
er island divers phi phi, management teamet går ind for sikkerhed, god
service, og går aldrig på kompromis med sikkerheden (de siger hellere
nej tak til pengene). www.islanddiverspp.com

Der er god chance for at i kan finde danskere som arbejder dernede,
enten der, eller på andre dykker centre, der er en hel bunke af dem,
men i meget variende grad af standard, prisen er fast samme for alle
centre, så ikke meget at hente der.

De lokale ture er rigtig gode, gode chancer for at se leopard hajer,
og en masse andre flotte ting, hvis man vil se noget lidt mere lidt
større, og super flotte bløde koraller, (i sæsonerne også hvalhajer og
mantaer!) tager man på en endags tur med speed båd til hin daen, og
hin muang, koster ca. det dobbelte af de lokale ture som er med store
både, der sejler langsomt, men er ganske komfortable. Et andet helt
klart must er en tur til King Cruiser vraget, desværre er det faldet
meget sammen, før i tiden kunne man svømme igennem last rummet (det er
en bil færge), uanset hvad er det stadig et kanon dyk.

Ved at jysk rejser brugte dykkercenteret, men tror ikke de bruger
nogen på phi phi, pt. uanset hvad vil det være billigere at arrangere
turene når i kommer derned, ellers tager en agent bare penge imellem
jer og dykker centeret.

I kan også uden problemer finde bolig når i kommer derned, jeg
anbefaler klart at tage sine tasker, og gå hen til dykkercenteret man
har valgt, og smide taskerne, få nogle gode råd fra staff der om hvor
der er godt til den pris man vil have, så peger de en i den rigtige
retning, og man får noget for sine penge, uanset om man vil have en
billig beton klods, eller svømmepøl (vandet burde dog være rigeligt
varmt).

Jeg kan ikke sige så meget om de andre dykker centre dernede, i sidste
ende kommer det jo helt an på hvilke staff de har, og det ændrer sig
hele tiden, de sidder normalt om aftenen i butikkerne og snakker med
folk der går forbi, i kan normalt også spørge efter en bestemt, hvis
der er nogen i kan lide bedre end andre, dog vil jeg sige det store
gule dykkercenter, phi phi scuba, var kendt for at udnytte divemaster
elever som billig arbejdskraft, og til tider ikke helt følge standard
og sikkerhed, lidt kedeligt :(

Hvis i kommer til øen, så smut lige forbi Island Divers (grøn bygning,
når man går til højre fra pieren når man ankommer) og sig hej fra
Sole :)

mvh Sole

Fra : Claus

Dato : 29-01-07 18:40

Hej Sole

Vi skal udelukkende bo i Ao Nang, så det vil vel være smartest at anvende et
center der?
Ellers mange tak for nyttige informationer. Hvornår er det sæson for manta
og hvalhaj i området?

Mange hilsner

Claus

Fra : neil.a.donovan@gmail~