shock cord og bungee
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-07 20:59

hvad er forskellen ??

-Torben

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 24-01-07 21:12

Ikke den store

"Bungee cord an engineered stretchable cord, also called shock cord."
http://en.wikipedia.org/wiki/Bungee_cord

/Sune

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 24-01-07 21:57

Sune Jorgensen skrev i Message-ID:
<45b7bd64$0$46336$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Ikke den store

Normalt er bungee cord ~ surgical tubing, altså gummislange uden stof
på. Sådan hører jeg det oftest omtalt.

Shock cord er med stof udenpå med masser af små elastikkerner indeni.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 24-01-07 22:55

Peter Fjelsten wrote:
> Sune Jorgensen skrev i Message-ID:

> Normalt er bungee cord ~ surgical tubing, altså gummislange uden stof
> på. Sådan hører jeg det oftest omtalt.
>
> Shock cord er med stof udenpå med masser af små elastikkerner indeni.

På scubaboard.com siger de at bungee cord ikke længere anbefales, fordi
det rådner efter ikke forfærdelig lang tid. Jeg købte et par meter 6 mm
sort elastiksnor i Spejdersport i eftermiddags til 15 dkk meteren.

-Ole

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-07 23:25

Ole Michaelsen wrote:
> fordi det rådner efter ikke forfærdelig lang tid. Jeg købte et par
> meter 6 mm sort elastiksnor i Spejdersport i eftermiddags til 15 dkk
> meteren.

6mm er efter min mening alt alt for tyk, men det er jo en helt anden snak

mvh Morten

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 24-01-07 23:39

Morten Dall Darmer wrote:

> 6mm er efter min mening alt alt for tyk, men det er jo en helt anden snak

Mja, nu har jeg jo ikke dykket med den endnu, men sådan her rundt i
dagligstuen virker det ganske fornuftigt