Cuba dykning
Fra : Jørgen Simonsen

Dato : 18-01-07 16:04

Jeg vil gerne vide noget om at dykke på Cuba.
Jeg har kun snorklet hehjemme og vil gerne vide noget om hvad jeg kan
forvente på Cuba.
Hvilke krav skal jeg som minimum stille til dykkerudstyret,
instruktørerne m. m. ?
Skal stedet have dekompressionstank for at man kan føle sig sikker som
amatør og førstegangsdykker?
Jeg rejser i uge 13 og 14.

På forhånd tak Jørgen

Fra : Lars Damkjær

Dato : 18-01-07 19:10

> Hvilke krav skal jeg som minimum stille til dykkerudstyret,
> instruktørerne m. m. ?

Der stor forskel på de kurser man tager under sydlige himmelstrøg. Hvor
grundige og samvitighedsfulde cubanerne er skal jeg overhoved ikke gøre mig
klog på, men hvis jeg var dig ville jeg tage certifikatet hjemmefra. så er
du meget bedre rustet til at vurdere hvor seriøse dem du skal dykke med er.

> Skal stedet have dekompressionstank for at man kan føle sig sikker som
> amatør og førstegangsdykker?

Det kender jeg ikke der er nogle dykkercentre der har. Men sørg for at have
en DAN-forsikring. (www.dan.org) Og tjek at den dækker på Cuba.

God fornøjelse. Jeg er kun lidt misundelig.
Lars Damkjær

Fra : Happy Diver

Dato : 18-01-07 22:56

Jørgen Simonsen <jorgensimonsen@GN83Tmail.dk>
(slet GN83T) skrev:
>Jeg vil gerne vide noget om at
> [...]

regner selv med at tage til Cuba til sommer for at
dykke. Der er altid varmt og vandet er konstant 25 gr.
Der er mange dykkercentre på Cuba og en del
trykkamre på øen.
Google bare "cuba+diving" og lign. så får du
masser af info.
Jeg ville nu tage certifikatet hjemme hvis jeg var
dig, så behøver man ikke spekulere på det derovre.
Så ved du også hvad du vil stille af krav til
gear, instruktør etc.

MVH HD

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-07 11:52

"Jørgen Simonsen (slet GN83T)" <jorgensimonsen@GN83Tmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11691329430.86430767008002@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> instruktørerne m. m. ?
> Skal stedet have dekompressionstank for at man kan føle sig sikker som

Hej Jørgen
Var i Cuba sidste forår og har beskrevet det hele på min hjemmeside.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Fluks

Dato : 28-01-07 21:14

Jeg har selv planlagt en tur til Cuba til foråret - den er desværre
blevet ændret.

> Jeg vil gerne vide noget om at dykke på Cuba.

Mine undersøgelser har vist at det er på sydkysten, du finder den
bedste dykning, og de fleste centre.

> [...]
> Hvilke krav skal jeg som minimum stille til dykkerudstyret,
> Skal stedet have dekompressionstank for at man kan føle sig sikker som

Hvis jeg var dig, ville jeg tage et certifikat herhjemme og få lidt
erfaring fra hjemmelige forhold inden, så tror jeg ærligt talt, du vil
få mere ud af dykningen på Cuba (store dybder, strømfyldte stræder)

Fra : Happy Diver

Dato : 13-02-07 11:02

Fluks <fluks@mailme.dk> skrev:
>Jeg har selv planlagt en tur til
> [...]

Hvilke dykkersteder havde du planlagt at besøge?
Jeg lurer nemlig på hvad der er bedst? (hvis man
nu mest er interesseret i vrag og måske prøve
cenoter)Når du skriver bedst på sydkysten
refererer du så til dyreliv osv.?