Inflatorslange til tørdragt
Fra : Clevin

Dato : 18-01-07 11:06

Hej,

Passer alle inflatorslanger på alle tørdragter? Eller er der "custom"
ting ved de forskellige tørdragters ventiler?

/Clevin

Fra : Henrik

Dato : 18-01-07 11:34

Clevin skrev:
> Hej,
>
> Passer alle inflatorslanger på alle tørdragter? Eller er der "custom"
> ting ved de forskellige tørdragters ventiler?
>
> /Clevin

Nej ikke alle er det samme - f.eks Poseidon har specielle

mvh
Henrik

www.scubasserne.dk

Fra : Clevin

Dato : 18-01-07 11:46

Henrik wrote:

> Nej ikke alle er det samme - f.eks Poseidon har specielle
>
> mvh
> Henrik
>
> www.scubasserne.dk

Hej igen,

Så er det jo godt, at det er en Poseidon som jeg har

/Clevin

Fra : Runefys

Dato : 18-01-07 13:39

Jeg kender til to størelser. men man kan skifte stuserne og det er ret
simpelt. Jeg ved at man på nogen Poseidon dragter kan skifte den lille
studs. Det er meget brugt til hvis man ønsker at have samme studs på
drangt og ving, så man kan skifte feedere under vand om nøvendigt.

Rune

Fra : Seerup

Dato : 18-01-07 16:08

Rigtig mange af koblingerne (langt de fleste, Apex bla.) er CEJN's kobling type
221.

Du kan se CEJN's katalog over koblinger til åndedrætsluft her:
http://www.cejn.com/brochures/pdf/Breathing_Air-lr.pdf

Vær opmærksom på gevindet i nipplerne. Nogle har fået dem lavet med andre
gevinder, end de der er anført som std. i kataloget.

Mvh
Seerup

Fra : TT

Dato : 19-01-07 10:02

"Clevin" <clevin.penguin@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Passer alle inflatorslanger på alle tørdragter? Eller er der "custom" ting
> ved de forskellige tørdragters ventiler?
>
> /Clevin

De lidt ældre Apex var større end fx. Lysekil, mener at poseidon er samme
størrelse som de gamle Apex. Jeg har selv skiftet, således at feeder til
vinge/bcd og tørdragt er ens.

-TT